Jump to content
IGNORERAD

Ormar i trädgården-vad göra?


cpo

Recommended Posts

Det måste väl ändå ha varit en trevlig resa och många som bor där går ju att träffa hos Maitan. Tycker du hänger upp dig för mycket på detta det kan väl ändå inte vara så att just träffa BTT är så viktigt. Som jag tidigare nämnt det kryllar av BTT i Thailand och då framförallt i Pattaya. Tänk så många som åker till Thailand för att träffa sin stora kärlek och sedan visar det sig att det inte blev så de måste också släppa det och gå vidare.

Ähh jag satt mest på hotellet, var ju ingen träff och inga jag kände...så helt lurad blev jag.

Föredrar Ving till Phuket, då är det ju lite vanliga människor med..

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 289
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stefan5300

    22

  • broder tuk tuk

    21

  • Chan2014

    15

  • Baa

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ähh jag satt mest på hotellet, var ju ingen träff och inga jag kände...så helt lurad blev jag.

Föredrar Ving till Phuket, då är det ju lite vanliga människor med..

 

Det förklarar allt om du åker 8000 km för att gå på forumträff arrangerat av en forummedlem innan du vet säkert att den blir av.

 

Att du sedan på ett småpatetisk dramaqueen-sätt tycker synd om dig själv för att den inte blev det, är mest synd om oss

och att du inte kunde komma på något annat att roa dig med i Thailand då, visar att du vet ännu mindre om Thailand än vad du påstår BTT gör.

 

Om du inte kan hitta på något att göra utomlands utom att träffa andra svenskar så kanske du bör fundera på att semestra hemma.

Vad sägs om Öland?

 

 

En ordningsfråga: Finns det inte risk att du skickas i utvisningsbåset för förföljelse av medlem och för att medvetet förstöra trådar?

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

Det förklarar allt om du åker 8000 km för att gå på forumträff arrangerat av en forummedlem innan du vet säkert att den blir av.

 

Att du sedan på ett småpatetisk dramaqueen-sätt tycker synd om dig själv för att den inte blev det, är mest synd om oss

och att du inte kunde komma på något annat att roa dig med i Thailand då, visar att du vet ännu mindre om Thailand än vad du påstår BTT gör.

 

Om du inte kan hitta på något att göra utomlands utom att träffa andra svenskar så kanske du bör fundera på att semestra hemma.

Vad sägs om Öland?

 

 

En ordningsfråga: Finns det inte risk att du skickas i utvisningsbåset för förföljelse av medlem och för att medvetet förstöra trådar?

 

Ny tyckte jag det var fränt att köpa en reguljärbiljett och åka på århundradets största forumträff, får inte jag tycka det!

Men jag fattar ju att det är bättre på Phuket, de fixar ju allt utan att man ska krångla.

 

Finns det inte risk för att du blir avstängd när du ska leka hobby försvarsadvokat i tråd efter tråd, du diskuterar ju inget mer än din gode vän 7/11 charmören!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
Jo men kanske i en liten lagom dos kanske. IL sticker ut hakan varje gång så det är ju ok,men stackars BTT tror jag är lite "host" och då blir det fel att hacka på han hela tiden.

Men som sagt detta är bara min åsikt och det ser inte vidare ut för nya medlemmar.

 

Ok att BTT skulle vara lite "host"?

 

Kan du möjligen utveckla det resonemanget?

 

Om du menar ointelligent så är du fel ute.

 

Jag har läst 180 poäng på lärarhögskolan i svenska och språk så jag anser mig vara en ganska intelligent person.

 

Är man korkad eller utvecklingsstörd klarar man inte sig inte igenom den utbildningen

 

Var har du för utbildning?

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
Gäss skall var bra.

Gäss är dom bästa att ha på gården, dom tar vilken orm som helst.  men dom skiter nått för jävligt överallt!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Hej! Vi bor i ett område med ett par hundra små " thaihus" jag vet inte vad det kallas. Hur vanligt tror ni att det är med orm i dessa områden. Det är ju säker 10 hundar bara på våran gata... Om det hjälper till att hålla dem borta ? vi bor ju även hyfsta centralt mot citykärnan så det är ju inte på på landet direkt. Magnus.

Hej

 

Omges byn av risfält och skog så kan du lungt räkna med att ormar finns där eftersom råttor trivs där människor bor, där hittar dom både matrester, soptunnor och lagrad mat, och finns det råttor och möss så kommer ormarna med garanti, men dom flesta är ju nattaktiva och syns sällan, du kan ju kolla på sandiga eller leriga fläckar på marken där lämnar dom slingriga spår efter sig och av sårets bredd kan du utläsa storleken, vår by innehåller också någonstans mellan 200-300 hus och är omgiven av gummiodlingar, risfält, cassavaodlingar, m.m och det kommer nya ormar hela tiden, både i träden och i hål i marken, ligger det brädor eller stockar på marken samlas nästan garanterat både ormar och skorpioner där under.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
 Tja kärring såg två  av dessa hängande i ett träd på andra sidan ån det är lite djungel där & fan dom är inte trevliga.

 

Bungarus (Kraits)

 

 Krait har ett toxiskt gift och är den farligaste av kraiterna. Giftet är mycket neurotoxiskt och orsakar snabbt muskelförlamning. Ett krait bett ger liten eller ingen direkt smärta vilket kan göra att offret inte märker det direkt. Vanligtvis klagar offren på kramper i buken i kombination med tilltagande förlamning. Döden inträffar mellan 6 och 8 timmar efter bettet, och orsakas vanligen av andnöd eller kvävning.

Hej

 

En sån här slog jag ijhäl i vårt förråd när vi kom till huset i vintras, den gömde sig under en liten hög med spillvirke som byggnadsarbetarna hade lämnat efter sig på golvet i förrådet, som tur var lyfte jag bräda för bräda med en ett verktyg utan att sticka in händerna under dom och under den sista biten låg ormen.

 

Mvh isan lover 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Skithusets tak var öppet upp mot just ett grönt träd och ormen låg på en gren som stack ner nästan ända till skithon.

 

Hade den inte legat på grenen hade jag inte sett ormen

 

BTT

Hej

 

Just skithus är inte ovanliga platser att hitta ormar på, både kobror och andra sorter verkar dra sig till skithus, ofta ligger dom en bit ifrån själva huset och är dåligt byggda och otäta i både väggar och tak, under den varma årstident finns vatten, fukt och skydd för solen och inte sällan möss och råttor, under regntiden dras både spindlar, möss, skorpioner och ormar sig undan till lite torrare platser och då dyker dom inte sällan upp just på toaletter.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag minns när jag skulle ut och pissa på i muggen til lada hemma hos darlingen i Kaempangpet och jag lullade ut bra på kanelen

 

När jag kom in i muggen märkte jag inte det först men när jag dragit fram lilleman tittade jag upp ovanför mig i taket och där hängde en stor pytonorm

 

Gissa om lillen åkte snabbt in igen i byxan

 

Det var riktigt obehagligt

 

BTT

 

 

 

 

 

Brodern har ju en förmåga att gå in i seriösa trådar som denna och med sitt svammel få dom att spåra ur.

Hur troligt är det att han sett en orm som knappast finns i Thailand, i taket på ett skithus som inte har något direkt tak utan egentligen ligger på en gren på ett träd som sträcker sig mot skithon. Skithuset är dessutom tydligen uppställt på hjul, för ena dagen befinner det sig i en provins, för att i ett senare skede ha förflyttat sig till en annan provins.

 

Inte undra på att vi i Sverige har en kris i skolan när en språklärare inte på ett begripligt sätt kan förklara händelser utan att röra till det så att det blir mer förvirrande än förtydligande. 

 

Hur många poäng var det nu han studerat i språk? Var universitetet där han gick kanske lokaliserat i fablernas värld? 

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
Hej

 

Just skithus är inte ovanliga platser att hitta ormar på, både kobror och andra sorter verkar dra sig till skithus, ofta ligger dom en bit ifrån själva huset och är dåligt byggda och otäta i både väggar och tak, under den varma årstident finns vatten, fukt och skydd för solen och inte sällan möss och råttor, under regntiden dras både spindlar, möss, skorpioner och ormar sig undan till lite torrare platser och då dyker dom inte sällan upp just på toaletter.

 

Mvh isan lover

 

Alla vi som inte byggt nya fina hus uppe i hembyn utan bara besökt den fattiga bartjejens familj i deras ursprungsmiljö vet vad det handlar om.

 

Träkåken på pålar och toan bredvid även den av trä, precis som di gamla skithusen man hade i Sverige på landsbygden på 1800 talet.

 

Di flesta forumister har nog ingen aning om hur ett skithus ser ut hos den fattigaste delen av befolkningen.

 

Gifter man sig eller flyttar ihop med en thaikvinna brukar det ju inte dröja länge förrän det finns både badkar och varmvatten på toan inne i huset som farangen har byggt i byn.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur troligt är det att han sett en orm som knappast finns i Thailand

 

Utan att diskutera dina andra observationer, så finns ormen ifråga i Thailand.

 

Den är inte ovanlig i landet, och har ofta varit synlig i Pattaya tex

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Utan att diskutera dina andra observationer, så finns ormen ifråga i Thailand.

 

Den är inte ovanlig i landet, och har ofta varit synlig i Pattaya tex

Ormen är jag osäker på om den finns i landet det är därför jag uttrycker mig lite vagt om den. Den gröna pytonormen tycker mycket om tropisk varm fukt, ja är beroende av den för att existera. Den trivs även nära vatten. Pattaya skulle jag kunna tänka mig, men de två olika provinser i norr som nämnts, har en kompis till mig svårt att tänka sig som viste för dessa gröna pyton.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har man ormar i trädgården kan man ringa SC,då slår han in pannbenet på dom.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lika bra att döda alla spekulationer om grön python den kommer inte ifrån Thailand    http://en.wikipedia.org/wiki/Morelia_viridis

 

 

post-7760-0-05330400-1371284376.jpg

 

 

 

Skithus ormen måste vara någon annan grön orm

 

post-7760-0-94002300-1371284708.jpg

 

Denna kanske  

 

 

 

 

Picture: J. Bulian

Trimeresurus] Cryptelytrops albolabris (White-lipped Pit Viper)
Thai: ThaiSnakeName-47.gif (ngu khiau hang mei tong loeng)

Length: 75 cm - male, 104 cm - female

Occurrence: Throughout Thailand

Behaviour/habitat:
The White-lipped Pit Viper is a very adaptable snake and is at home in trees and in open land. It is often found near human settlements. It likes to be near to the water. The snake is nocturnal and searches for food on the ground at night. The Pit Viper bites quickly and such cases are frequent.

Note: 
A normal person cannot tell the difference between the green Pit Vipers. The following Pit Vipers, present in Thailand, have a green colour:

  • Cryptelytrops (Trimeresurus) albolabris (White-lipped Pit Viper)
  • Viridovipera (Trimeresurus) gumprechti (Gumprecht's Pit Viper)
  • Parias (Trimeresurus) hageni Hagen's Pit Viper
  • Cryptelytrops (Trimeresurus) macrops (Large-eyed Pit Viper)
  • Popeia (Trimeresurus) popeiorum popeiorum (Popes Pit Viper)
  • Popeia (Trimeresurus) fucatus *in the works from MALHOTRA & THORPE (2004) not yet entered
  • MALHOTRA & THORPE follows, entered here under the name Popeia
  • Parias (Trimeresurus) sumatranus (Sumatra Pit Viper)
  • Viridovipera (Trimeresurus) vogeli (Bird Pit Viper)

There is a serum against all green Pit Vipers available in Thailand.

          totenkopf.gif   totenkopf.gif            

Bites are very painful but do not usually end fatally. A bad bite can lead to necrosis.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://www.siam-info.com/english/snakes_common.html   vanliga ormar i Thailand  några gröna

Link to comment
Dela på andra sajter

Lika bra att döda alla spekulationer om grön python den kommer inte ifrån Thailand    http://en.wikipedia.org/wiki/Morelia_viridis     [img=http://www.maipenrai.se/forum/public/style_images/master/attachicon.gif] images.jpg       Skithus ormen måste vara någon annan grön orm   [img=http://www.maipenrai.se/forum/public/style_images/master/attachicon.gif] 47.jpg   Denna kanske           Picture: J. BulianTrimeresurus] Cryptelytrops albolabris (White-lipped Pit Viper)Thai: [img=http://www.siam-info.com/assets/images/ThaiSnakeName-47.gif] (ngu khiau hang mei tong loeng)Length: 75 cm - male, 104 cm - female Occurrence: Throughout Thailand Behaviour/habitat: The White-lipped Pit Viper is a very adaptable snake and is at home in trees and in open land. It is often found near human settlements. It likes to be near to the water. The snake is nocturnal and searches for food on the ground at night. The Pit Viper bites quickly and such cases are frequent. Note:  A normal person cannot tell the difference between the green Pit Vipers. The following Pit Vipers, present in Thailand, have a green colour:
  • Cryptelytrops (Trimeresurus) albolabris (White-lipped Pit Viper)
  • Viridovipera (Trimeresurus) gumprechti (Gumprecht's Pit Viper)
  • Parias (Trimeresurus) hageni Hagen's Pit Viper
  • Cryptelytrops (Trimeresurus) macrops (Large-eyed Pit Viper)
  • Popeia (Trimeresurus) popeiorum popeiorum (Popes Pit Viper)
  • Popeia (Trimeresurus) fucatus *in the works from MALHOTRA & THORPE (2004) not yet entered
  • MALHOTRA & THORPE follows, entered here under the name Popeia
  • Parias (Trimeresurus) sumatranus (Sumatra Pit Viper)
  • Viridovipera (Trimeresurus) vogeli (Bird Pit Viper)
There is a serum against all green Pit Vipers available in Thailand.           [img=http://www.siam-info.com/assets/images/totenkopf.gif]   [img=http://www.siam-info.com/assets/images/totenkopf.gif]             Bites are very painful but do not usually end fatally. A bad bite can lead to necrosis.                         http://www.siam-info.com/english/snakes_common.html   vanliga ormar i Thailand  några gröna
Var skriver brodern om en grön Pyto
Lika bra att döda alla spekulationer om grön python den kommer inte ifrån Thailand    http://en.wikipedia.org/wiki/Morelia_viridis     [img=http://www.maipenrai.se/forum/public/style_images/master/attachicon.gif] images.jpg       Skithus ormen måste vara någon annan grön orm   [img=http://www.maipenrai.se/forum/public/style_images/master/attachicon.gif] 47.jpg   Denna kanske           Picture: J. BulianTrimeresurus] Cryptelytrops albolabris (White-lipped Pit Viper)Thai: [img=http://www.siam-info.com/assets/images/ThaiSnakeName-47.gif] (ngu khiau hang mei tong loeng)Length: 75 cm - male, 104 cm - female Occurrence: Throughout Thailand Behaviour/habitat: The White-lipped Pit Viper is a very adaptable snake and is at home in trees and in open land. It is often found near human settlements. It likes to be near to the water. The snake is nocturnal and searches for food on the ground at night. The Pit Viper bites quickly and such cases are frequent. Note:  A normal person cannot tell the difference between the green Pit Vipers. The following Pit Vipers, present in Thailand, have a green colour:
  • Cryptelytrops (Trimeresurus) albolabris (White-lipped Pit Viper)
  • Viridovipera (Trimeresurus) gumprechti (Gumprecht's Pit Viper)
  • Parias (Trimeresurus) hageni Hagen's Pit Viper
  • Cryptelytrops (Trimeresurus) macrops (Large-eyed Pit Viper)
  • Popeia (Trimeresurus) popeiorum popeiorum (Popes Pit Viper)
  • Popeia (Trimeresurus) fucatus *in the works from MALHOTRA & THORPE (2004) not yet entered
  • MALHOTRA & THORPE follows, entered here under the name Popeia
  • Parias (Trimeresurus) sumatranus (Sumatra Pit Viper)
  • Viridovipera (Trimeresurus) vogeli (Bird Pit Viper)

There is a serum against all green Pit Vipers available in Thailand.           [img=http://www.siam-info.com/assets/images/totenkopf.gif]   [img=http://www.siam-info.com/assets/images/totenkopf.gif]             Bites are very painful but do not usually end fatally. A bad bite can lead to necrosis.                         http://www.siam-info.com/english/snakes_common.html   vanliga ormar i Thailand  några gröna

Var skriver brodern om en grön pyton. Det närmaste jag kan komma är där brodern skriver ett grönt träd.
Link to comment
Dela på andra sajter

Var skriver brodern om en grön Pyto Var skriver brodern om en grön pyton. Det närmaste jag kan komma är där brodern skriver ett grönt träd.

Lär dig läsa! Så här skriver han.

Den ormen jag såg när jag tittade upp i taket i skithuset uppe i Loei var definitivt en stor jävla fet grön pytonorm

 

Hur mycket tydligare ska det behöva vara skrivet för att du ska se det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Lär dig läsa! Så här skriver han.

Den ormen jag såg när jag tittade upp i taket i skithuset uppe i Loei var definitivt en stor jävla fet grön pytonorm

 

Hur mycket tydligare ska det behöva vara skrivet för att du ska se det?

 

Det är ju du som skriver det inte han.

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

Var skriver brodern om en grön Pyto Var skriver brodern om en grön pyton. Det närmaste jag kan komma är där brodern skriver ett grönt träd.

 

 

Om du läser så citerar jag INGEN!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju du som skriver det inte han.

Tydligen så fattas det något vesäntligt såsom analysförmåga och gud vet vad mer!

Link to comment
Dela på andra sajter

Var skriver brodern om en grön pyton. Det närmaste jag kan komma är där brodern skriver ett grönt träd.

 

 

Se inlagg 55 i denna trad!

 

Dar har broder sett en orm som lever i tropiskt fuktig natur o klimat. undrar om broder har varit i Loie. det har namligen jag ett antal ggr och det ar en av Issans torraste och svalaste orter pa grund av de stora hojdskillnader som finns runt omkring med tillhorande svalkande vindar!

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Se inlagg 55 i denna trad!

 

Det förvånar mig inte ett dugg man kan aldrig lita på Thailändare de vet inte ens vad deras ormar heter. Min granne har bra koll på ormarna han vet vilka som är giftiga men har ingen aning om namnen på dem eller så kommer något lokalt namn för dem. Frugan frågade några gånger men nu har vi get upp vi ville kolla upp dem på nätet. Så det är inte konstigt om alla ormar heter det man frågar om det är. Det skulle inte förvåna mig om folk i Pattaya går runt och kallar dem för boaorm på engelska. Själv har jag ingen aning vad ormarna heter som jag slår ihjäl det är bara kobra som jag kan urskilja av dem. Hos oss är det visst spottkobra då jag har observerat att grannen tar alltid på sig solglasögonen innan har ger sig efter ormen med sin slangbella. Provade att skjuta med den men det är svårt jag tar fram den stora hakan och delar den på mitten men det är ruskigt nervöst när de reser sig upp. Jag har orm skräck som tur är har det hittills bra varit små kobror det ser ganska kaotiskt ut med hundarna skälland och springand med mig för att klyva den. Men hundarna distraherar den bra funderade ett tag på att skaffa laserpistol men enligt dem skulle den inte ta kobran.

 

Är det någon som lyckats ta en större kobra typ 1.5 m eller mera jag snackar inte kungs kobra utan den mera vanliga och hur gjorde ni.

Ändrades av saobaht

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

Lär dig läsa! Så här skriver han. Den ormen jag såg när jag tittade upp i taket i skithuset uppe i Loei var definitivt en stor jävla fet grön pytonorm   Hur mycket tydligare ska det behöva vara skrivet för att du ska se det?
Jag ställde en hövlig fråga. Då förväntar jag mig ett hövligt svar tillbaka. Är det att begära för mycket?
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ställde en hövlig fråga. Då förväntar jag mig ett hövligt svar tillbaka. Är det att begära för mycket?

Denna orm har BTT skrivit om och jag har kommenterat det i flera inlägg och dessutom citerat vad BTT har skrivit för att det ska bli tydligt. Om man då inte klarar av att leta den informationen som pratas om i tråden utan istället kräver att andra ska mata en med information så tycker i varje fall jag att det blir lite för mycket blayblay om det hela.

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna orm har BTT skrivit om och jag har kommenterat det i flera inlägg och dessutom citerat vad BTT har skrivit för att det ska bli tydligt. Om man då inte klarar av att leta den informationen som pratas om i tråden utan istället kräver att andra ska mata en med information så tycker i varje fall jag att det blir lite för mycket blayblay om det hela.
Det verkar vara så att vi har olika uppfattningar om vanlig hövlighet. Som jag skrev en hövlig fråga kräver ett hövligt svar.
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...