Jump to content
IGNORERAD

Ormar i trädgården-vad göra?


cpo

Recommended Posts

GreenValley

Först trodde jag det var en Bajrare i den gulsvarta bortatröjan men så kom jag på att så kan inte vara fallet, de är ju helt ogiftiga! :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 289
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stefan5300

    22

  • broder tuk tuk

    21

  • Chan2014

    15

  • Baa

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Vanlig pyton är inte en normalt klättrande orm i huvudtaget, allrahelst en stor som är som chrystalis beskriver, men dessa lever normalt under saker eller hålor. Men sen finns väl den gröngula trädpytonormen, de är ju en klängande orm. Åter igen har den gode brodern fallit på eget grepp i sitt svallande.
Vad än broderns skriver så ifrågasätts allting. Varför bry dig?
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej! Vi bor i ett område med ett par hundra små " thaihus" jag vet inte vad det kallas. Hur vanligt tror ni att det är med orm i dessa områden. Det är ju säker 10 hundar bara på våran gata... Om det hjälper till att hålla dem borta ? vi bor ju även hyfsta centralt mot citykärnan så det är ju inte på på landet direkt. Magnus.

Rybbe

Pakchong

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är bra info  http://www.thailandscentrum.se/pages/ormar-i-Thailand/hantera-ormar-i-Thailand.php

 

 

citat  Klisterlims fällor

Kan köpas ute i handeln. Applicera limmet på en stång för att göra en klibbig fälla, dvs en ormfångare. När en orm är fångad på den klibbiga stången, skall du ringa en lokal ormexpert som kommer och tar bort ormen. Alternativt häller man vegetabilisk olja över ormen, så att limmet släpper sitt grepp om ormen. Lämna inte en fångad orm i solen. Lämna inte fällor utan uppsikt.
Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
Hittar man en pytonorm i Thailand så är det i vanliga fall en gråbrun med gul/orangerött gallermönster, dom mönstren avtar med ormens ålder/storlek fick jag berättat för mig, själv vet jag inte ett smack om ormar mer än att dom är väldigt skygga och jagar på platser där det finn rikligt med föda, knappast i taket på ett skithus!

 

Inget ovanligt att man hittar pytonormar som ringlar sig på husväggar runt om i Pattaya

 

Det har jag läst massor om gånger i Pattayamail och även sett bilder

 

Den ormen jag såg när jag tittade upp i taket i skithuset uppe i Loei var definitivt en stor jävla fet grön pytonorm

 

Jag frågade oxå papa dagen efter och han konfirmerade att det var en pytonorm eftersom dom ofta hade besök av just såna som var ute efter deras kycklingar

 

BTT

Ändrades av broder tuk tuk

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Inget ovanligt att man hittar pytonormar som ringlar sig på husväggar runt om i Pattaya Det har jag läst massor om gånger i Pattayamail och även sett bilder

 

:crazy:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

micke isaan
Pyton?

Och den blev du rädd för, du som är så van vid Thailands natur?

Det är inget mer än jävla vuxenmobbning,låt han andas för fan.

Link to comment
Dela på andra sajter

micke isaan

Vanlig pyton är inte en normalt klättrande orm i huvudtaget, allrahelst en stor som är som chrystalis beskriver, men dessa lever normalt under saker eller hålor.

Men sen finns väl den gröngula trädpytonormen, de är ju en klängande orm.

Åter igen har den gode brodern fallit på eget grepp i sitt svallande.

Ja och nu jävlar ska han få va ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja och nu jävlar ska han få va ?

Nej varför det.

Men vad tror du han vill ha?

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

micke isaan
Vad tror du han vill ha?

Men helt seriöst,blir du inte trött på att hacka på han ? Jo jag vet att han skriver som han skriver men ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men helt seriöst,blir du inte trött på att hacka på han ? Jo jag vet att han skriver som han skriver men ändå.

 

Hacka, tycker det inte är att hacka när man ifrågasätter vad som skrivs.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

micke isaan
Hacka, tycker det inte är att hacka när man ifrågasätter vad som skrivs.

Du förstår precis vad jag menar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget ovanligt att man hittar pytonormar som ringlar sig på husväggar runt om i Pattaya

 

Det har jag läst massor om gånger i Pattayamail och även sett bilder

 

Den ormen jag såg när jag tittade upp i taket i skithuset uppe i Loei var definitivt en stor jävla fet grön pytonorm

 

Jag frågade oxå papa dagen efter och han konfirmerade att det var en pytonorm eftersom dom ofta hade besök av just såna som var ute efter deras kycklingar

 

BTT

Den gröna trädpytonormen lämnar sällan träden där den är svår att upptäcka pga sin färg som gör den väldigt svår att upptäcka bland trädens gröna blad.

 

Skithuset var väl grönmålat? Annars antar jag att ormen var skitnödig, då ska du ha tur som överlevde. En riktigt skitnödig grön pyton är inte att leka med. Den har en enorm muskelmassa och reagerar blixtsnabbt.

 

Antar att det inte är gröna pyton som klättrar på husvägarna i Pattaya?

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

Du förstår precis vad jag menar.

 

Jo, men jag håller inte med dig, skriver man en massa lögner och trams så får man vara beredd på kritik för det!

 

Men om du nu vurmar så mycket för de utsatta, så är det väl mer synd om tex IL och HC för deras ståndpunkter och intressen, de har ju blivit rätt hårt åtgångna med både smädesord och hån. 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

micke isaan
Jo, men jag håller inte med dig, skriver man en massa lögner och trams så får man vara beredd på kritik för det!

 

Men om du nu vurmar så mycket för de utsatta, så är det väl mer synd om tex IL och HC för deras ståndpunkter och intressen, de har ju blivit rätt hårt åtgångna med både smädesord och hån. 

Jo men kanske i en liten lagom dos kanske. IL sticker ut hakan varje gång så det är ju ok,men stackars BTT tror jag är lite "host" och då blir det fel att hacka på han hela tiden.

Men som sagt detta är bara min åsikt och det ser inte vidare ut för nya medlemmar.

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.pattayamail.com/localnews/hungry-python-tries-to-enter-sailor-s-house-10376

 

http://www.pattayamail.com/localnews/game-cock-no-match-for-big-python-19502

 

Här i Pattaya trakten verkar python vara väldigt vanliga,dom verkar gilla fjäderfän så det där med skithuset stämmer bra   någon kvinna har väll viftat med "hönan"och lockat till sig ormen :ahh:

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
Den gröna trädpytonormen lämnar sällan träden där den är svår att upptäcka pga sin färg som gör den väldigt svår att upptäcka bland trädens gröna blad.

 

Skithuset var väl grönmålat? Annars antar jag att ormen var skitnödig, då ska du ha tur som överlevde. En riktigt skitnödig grön pyton är inte att leka med. Den har en enorm muskelmassa och reagerar blixtsnabbt.

 

Antar att det inte är gröna pyton som klättrar på husvägarna i Pattaya?

 

Skithusets tak var öppet upp mot just ett grönt träd och ormen låg på en gren som stack ner nästan ända till skithon.

 

Hade den inte legat på grenen hade jag inte sett ormen

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, men jag håller inte med dig, skriver man en massa lögner och trams så får man vara beredd på kritik för det!

 

Men om du nu vurmar så mycket för de utsatta, så är det väl mer synd om tex IL och HC för deras ståndpunkter och intressen, de har ju blivit rätt hårt åtgångna med både smädesord och hån. 

 

Det bästa av allt är att det grundar sig i att du köpt biljett till Thailand för att för att gå på en MPR träff med BTT. Du verkar besatt av honom och better dig som ex som inte kan gå vidare.

.

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

Det bästa av allt är att det grundar sig i att du köpt biljett till Thailand för att för att gå på en MPR träff med BTT. Du verkar besatt av honom och better dig som ex som inte kan gå vidare.

.

Ja, en biljett för nära tiotusen....vet du hur många veckor och månader jag måste slita för det...så tror på tusan att jag är lack!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad än broderns skriver så ifrågasätts allting. Varför bry dig?

Att man som lärare har så svårt att uttrycka sig på sätt som inte kan missuppfattas på både det ena och det andra sättet och kräva krystade bortförklaringar och förtydliganden. Bara det är fantastiskt.

 

När det helt plötsligt dyker upp ormar som förmodligen inte finns i de delar av Thailand där brodern sett dom är det väl inte så konstigt om folk reagerar. Mannen myten och mytomanen. Ibland under taket nästa gång var det öppet tak och en gren. Den som är skarp i läsandet ser snabbt andra tveksamheter i broderns ormtjusarhistorier.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, en biljett för nära tiotusen....vet du hur många veckor och månader jag måste slita för det...så tror på tusan att jag är lack!

 

Men du åker väl inte till Thailand för att gå på en forums träff. Går du på alla forums träffar eller jag fattar inte hur detta kan bli en sådan fix ide för dig med BTT. Om du varit i Thailand har du väl stött på massor av BTT. Folk som ljuger och lägger till och försöker göra en rolig berättelse av det ibland roande ibland inte. Jag bor inte i någon av de större turist byarna men tycker att hans sätt att gå på är mycket vanligt.

Ändrades av saobaht

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

Men du åker väl inte till Thailand för att gå på en forums träff. Går du på alla forums träffar eller jag fattar inte hur detta kan bli en sådan fix ide för dig med BTT. Om du varit i Thailand har du väl stött på massor av BTT. Folk som ljuger och lägger till och försöker göra en rolig berättelse av det ibland roande ibland inte. Jag bor inte i någon av de större turist byarna men tycker att hans sätt att gå på är mycket vanligt.
Nja, jag är av naturliga själ ofta inte på forumträffar i Sverige, men när århundrades träff utlovades så kunde man ju inte missa den, förbokade och betalade hotell, köpte dyra flygbiljetter etc etc....sen blir det inte av, men allt visar sig vara århundrades bluff, skapligt lack blev jag i alla fall!..så där blåste jag mina pengar! Hoppas på att hitta någon billig restresa med Ving i vinter , roligare än så blir det nog inte! Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Att man som lärare har så svårt att uttrycka sig på sätt som inte kan missuppfattas på både det ena och det andra sättet och kräva krystade bortförklaringar och förtydliganden. Bara det är fantastiskt.   När det helt plötsligt dyker upp ormar som förmodligen inte finns i de delar av Thailand där brodern sett dom är det väl inte så konstigt om folk reagerar. Mannen myten och mytomanen. Ibland under taket nästa gång var det öppet tak och en gren. Den som är skarp i läsandet ser snabbt andra tveksamheter i broderns ormtjusarhistorier.
Många här som mobbar brodern skulle säkert ifrågasätta att han träffat sin egen familj. För allt han skrivet är lögn.
Link to comment
Dela på andra sajter

Många här som mobbar brodern skulle säkert ifrågasätta att han träffat sin egen familj. För allt han skrivet är lögn.

Säkert inte allt lögn, men rätt mycket..att allt är lögn får stå för dig!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, jag är av naturliga själ ofta inte på forumträffar i Sverige, men när århundrades träff utlovades så kunde man ju inte missa den, förbokade och betalade hotell, köpte dyra flygbiljetter etc etc....sen blir det inte av, men allt visar sig vara århundrades bluff, skapligt lack blev jag i alla fall!..så där blåste jag mina pengar! Hoppas på att hitta någon billig restresa med Ving i vinter , roligare än så blir det nog inte!

 

Det måste väl ändå ha varit en trevlig resa och många som bor där går ju att träffa hos Maitan. Tycker du hänger upp dig för mycket på detta det kan väl ändå inte vara så att just träffa BTT är så viktigt. Som jag tidigare nämnt det kryllar av BTT i Thailand och då framförallt i Pattaya. Tänk så många som åker till Thailand för att träffa sin stora kärlek och sedan visar det sig att det inte blev så de måste också släppa det och gå vidare.

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...