Jump to content
IGNORERAD

Vad gör du JUST nu? Bildtråd.


mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

Kötthandlarn
1 minut sedan, skrev Enis:

Fiskbensmönstrad parkett jo ja tackar ja…

 

enis

Ja här lever man i lyx och flärd....😂

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Här åker man till Tigern och så får man inte äta ifred där heller!:lipa:

IMG_20210523_182913.jpg

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter
4 timmar sedan, skrev audirs2:

Här åker man till Tigern och så får man inte äta ifred där heller!:lipa:

Ja Herre min skapare :oh:

 

Jag tror att jag får förtydliga vad vår vän Mister DKW vill säga.

Det är bäst att jag tar den här historien från första början och det är ett telefonsamtal jag fick från vår forumvän @audirs2.

Mister DKW frågade om jag hade ätit middag och det hade jag inte gjort så följdfrågan blev om jag var sugen på på lite thailändsk mat och målet var Thailändska Tigern.  https://www.thailandskatigern.se/

 

Ibland så är jag lättövertalad och vid just det här tillfället så var jag mer lättövertalad än vanligt. 

Audi, du är min vän och nu kom du med en alldeles lysande idé.

Audi var redan i startgroparna så det blev bråttom att ta en dusch och ta på sig finstassen.

Nu tror jag att de flesta vet om att Audi har spring i benen, myror i brallan, bokstavskombination och till råga på allt en kärra med några hundra hästkrafter.

Då jag klev ur duschen så stod gubben vid altandörren och gapade och tjoade om jag inte var klar..

 

Jag försökte lugna Audi genom att visa lite gamla skolfotografier och passade samtidigt på att berätta att några av mina vänner från förr hade lagt handskarna på hyllan redan innan de hade fyllt fyrtio bast.

 

Nåväl, jag drog på mig paltorna och gick ut till Audis kärra som inte är en Audi och inte en DKW eller en Mopar (fast det skulle kunna ha varit det)

 

Vi rullade på in mot stan och det var en i allra högsta grad trevlig biltur. Jag pekade ut var SRK (Stockholms Raggarklubb) startade sin verksamhet och sedan tog vi genvägen genom Lugnet och där pekade Audi ut var hans firma låg då han startade den 1988.

Memory Lane :^^:

 

Då vi kom fram fram till Tigern så fick vi en parkeringsplats precis utanför och det var bakom en Maserati. Nu är ju både jag och Audi "Petrol-Heads" så det blev ganska naturligt att vi pratade mycket om bilar och motorer.

Inne på Tigern så var det mycket trivsamt och det kändes nästan som hemma.

Nja och njo. 

Det är möjligt att jag har berättat att jag växte upp på landet och det är dit jag vill komma.

Vi hade höns på gården och en av arbetsuppgifterna som jag fick på gården var att gå ut ut till hönsgården och plocka äggen som hönsen hade lagt under natten.

Om det är så att någon mer på forumet har växt upp på landet och har haft som syssla att gå in i hönsgården och plocka ägg så tror jag att ni vet hur det låter.

 

Japp, det var ganska exakt så här det lät inne på Thailändska Tigern.

Det satt några tjejer vid bordet jämte oss och det var rena rama hönsgården.

 

Oh, my Buddha!

 

 

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter

Det var som sagt var ett sjujädra kackel på tjejerna som satt vid bordet jämte oss. Jag satt och lyssnade på deras snack och det stod helt klart att de inte hade en aning om att jag förstod mycket av det de pratade om.

Jag och Audi pratade mycket om bilar och det var lite kul att prata om bilar och motorer som Audi inte kände till :)

Bland annat så drog jag upp en historia som jag hade varit med om för ett par år sedan.

Den gången så hade jag och @Gorocco varit ner till västkusten på en thai-träff och på hemvägen så körde vi om en biltransport som hade en Citroen SM på flaket.

Jag tjoade till och frågade om Gorocco såg bilen som vi körde förbi och det hade han naturligtvis inte gjort.

Jag funderade en stund och kom på att vår vän inte har det minsta intresse utav bilar och lät saken bero.

 

Nu råkade det här komma upp på tapeten och jag frågade Audi om han kände till Citroen SM och det gjorde han inte.

Är det någon Petrol-Head som känner till Citroen SM?

 

Cittra.thumb.jpg.3745f484a385cd7e448dacd9b9909d14.jpg

 

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter

Ni får googla Citroen SM själva men en anledning till att frågan togs upp var att vi hade parkerat bakom en Maserati.

Nu blev det ju mer bilsnack och vi råkade hamna in på en legendarisk bil.

Herr DKW frågade mig om jag kände till att De Lorean skall återuppstå.

Nu blev jag riktigt nyfiken!

 

Skall DMC resa sig igen?

 

DMC.jpg.bb386088285007cac6cf4ed90b588d0d.jpg

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
19 minuter sedan, skrev Luke the Drifter:

Ni får googla Citroen SM själva men en anledning till att frågan togs upp var att vi hade parkerat bakom en Maserati.

Nu blev det ju mer bilsnack och vi råkade hamna in på en legendarisk bil.

Herr DKW frågade mig om jag kände till att De Lorean skall återuppstå.

Nu blev jag riktigt nyfiken!

 

Skall DMC resa sig igen?

 

DMC.jpg.bb386088285007cac6cf4ed90b588d0d.jpg

https://www.bytbil.com/nyheter/tillbaka-till-framtiden-nu-borjar-delorean-byggas-igen-24973

 

https://www.newdelorean.com/

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter

Vi hade ju åkt till Tigern för att äta och då jag fick in menyn på bordet så var det nog på gränsen att jag började drägla.

Äntligen skall jag få äta riktig thaimat :559bdc49bcad3_inlove:

Det fanns så mycket gott att välja på så hälften vore nog.

Valet föll på en Nam Tok Moo och då jag beställde så sade jag nogsamt till att den skulle vara phet phet.

Stark som synden!

 

Jag tror att det blev en missunderstanding för maten jag fick var inte ens på gränsen till stark.

Nåväl, vad är väl en bal på slottet :559bdc5550b5e_hopemyfakesmileworksagain:

 

DSCF4377.thumb.JPG.f5e4b242d851491e72edd559e7efab85.JPG

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter

Det blev en mycket trevlig sittning fastän vi fick lyssna på ett ohemuligt kackel från pinglorna som satt vid bordet bredvid.

Nu är inte multitasking min paradgren men jag gjorde så gott jag kunde.

Dels så hölls jag med konversationen med Audi och dels så tjuvlyssnade jag på skvallret bredvid.

Om bara tjejerna visste hur mycket jag förstår av deras skvaller 😂

 

Det blev ju lite mycket men jag bestämde mig i alla fall för att ta en kaffe efter maten :^^:

 

DSCF4378.thumb.JPG.fb43d8a2da3e865b2b737b460578b802.JPG

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev Luke the Drifter:

Det blev en mycket trevlig sittning fastän vi fick lyssna på ett ohemuligt kackel från pinglorna som satt vid bordet bredvid.

Nu är inte multitasking min paradgren men jag gjorde så gott jag kunde.

Dels så hölls jag med konversationen med Audi och dels så tjuvlyssnade jag på skvallret bredvid.

Om bara tjejerna visste hur mycket jag förstår av deras skvaller 😂

 

Det blev ju lite mycket men jag bestämde mig i alla fall för att ta en kaffe efter maten :^^:

 

DSCF4378.thumb.JPG.fb43d8a2da3e865b2b737b460578b802.JPG

Japp, precis så var det! Jävla kackel var det, och dom trodde dom var höjdare från Bangkok!!!:lipa:  Såg du bruden på nästa ställe dit vi gick sen, hon hade "strumpbyxor" på sig och man såg ju tanga trosorna rakt igenom!:wub::spiteful:

Ändrades av audirs2

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tallviking:

Såg en sådan ute vid Grisslinge rakan i lördags när jag hämtade min morgon macka på Deselius cafe! Man ser dom inte varje dag om man säger så!

Ändrades av audirs2

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter
15 minuter sedan, skrev audirs2:

Såg du bruden på nästa ställe dit gick sen, hon hade "strumpbyxor" på sig och man såg ju tanga trosorna rakt igenom!:wub::spiteful:

Jag var på väg att ta en bild på puman men det blev inget av med det för batteriet i min kamera var slut.

Är det inte bara för mycket!!! 

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter

Vi försökte glömma drakarna på Thailändska Tigern och tog en Till på baren som låg en bit bort.

Nu blev det lite kul för Audi hade aldrig hört talas om Till.

Då vi stod vid bardisken så bad jag om att få en Till och Audi sade till mig att det här är den första pilsnern du beställer, hur fanken beter du dig om du ber om en till :haha:

 

Det är helt uppenbart att vår vän @audirs2 har ringa kännedom om alkoholhaltiga drycker

 

Till.jpg.79585d4be8a08ead887e74d21175924d.jpg

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Luke the Drifter:

Vi försökte glömma drakarna på Thailändska Tigern och tog en Till på baren som låg en bit bort.

Nu blev det lite kul för Audi hade aldrig hört talas om Till.

Då vi stod vid bardisken så bad jag om att få en Till och Audi sade till mig att det här är den första pilsnern du beställer, hur fanken beter du dig om du ber om en till :haha:

 

Det är helt uppenbart att vår vän @audirs2 har ringa kännedom om alkoholhaltiga drycker

 

Till.jpg.79585d4be8a08ead887e74d21175924d.jpg

Stammisarna säger väl en till Till   :haha:

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Alarik:

Stammisarna säger väl en till Till   :haha:

De lokala proffsen säger alltid "jag tar en sista".

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev apknug:

De lokala proffsen säger alltid "jag tar en sista".

Aha, de dricker alltså alltid bara två Till ........

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Alarik:

Aha, de dricker alltså alltid bara två Till ........

Så blir det i praktiken, minst, fast bara en Till, en sista. Hela tiden.

 

Hehe. Har en sköning på mitt stamhak som "pratar högt" dvs skriker. Han ska ha sin sista i flera timmar.

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter

Vi satt på uteplatsen och det råkade sig att jag och Audi började prata om bilar, motorcyklar och båtar och det var här någonstans det hände.

Nere vid rödljuset så startade det en motorcykel och knutten på hojen vred på full mutter och då knarren passerade oss så hade cykeln en hastighet på femtio knutar plus moms (och lite till).

Audi hann knappt se vad det var för hoj emedan jag jag hörde på motorljudet redan vid rödljuset vad det var frågan om.

Det var en V-4 och det var ingen SAAB 95.

 

Hojen försvann som en oljad blixt uppför backen och Audi frågade mig vad i helsike det där var för hoj  😲

Jag svarade att det där var en av mina drömhojar då jag var grabb.

Yamaha V-Max som kom 1985 var den motorstarkaste bågen som fanns att köpa på den tiden och den kunde liknas vid de amerikanska bilarna som tillverkades runt 1970 och däromkring.

 

Den hade vissa likheter med Ford Mustang Shelby, Chevrolet Corvette och Pontiac GTO.

De hade alla en herrejössesmotor men väghållningen på bilarna kunde få den mest tuffa att bli knäsvag då man man gick in en böj och insåg att det här barkar åt skogen.

 

Det här var hojen som försvann som en blixt uppför Hornsgatspuckeln.

 

236415446_YamahaVMax93.jpg.e2a05e31db3fe93c13766df5df4d520f.jpg

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter

Har jag sagt att jag och  @audirs2 är mer eller mindre motorskadade?

Vi har ju konstaterat att Audi inte riktigt är hemma på franska bilar och japanska motorcyklar. Nja, nu får jag rätta mig själv.

Audi känner till några japanska cyklar men det är i ett väldigt snävt spektrum.

Honda CB750 och Kawasaki 900.

 

Då vi satt där på uteserveringen så åsåg vi flera bilar som vi gillade.

Vi var ju på Knivsöder men det rullade förbi kärror som troligen inte ägdes av folk häromkring.

Ganska naturligt så började jag och Audi prata om dragracing och då var det säkert som amen i kyrkan att vi gled in på Chryslers HEMI-motorer.

Jag visste att Audi vet så otroligt mycket mer om Mopar än vad vad gör men varför inte snacka lite skit om Mopar.

Vi diskuterade om när 413 kom och i vilka bilmodeller den fanns.

Jag skulle tro att normala människor skulle betrakta oss som UFO:s men det tror jag att både Audi och jag kan ta (som en komplimang)

 

Vid det här samtalet så talade jag om att jag vid ett tillfälle fick chansen att köpa en Chrysler Newport Convertible 1961 för 120 000 kronor.

 

chrysler-newport-convertible-front-side-1-783719.thumb.jpg.f87934ea4b97822c55e214fec8bb043e.jpg

 

Tror du inte att jag mitt arma pulver sade nej till köpet :6:

 

Vi var ju nyss inne på De Lorean och det var ju bilen som var med i filmen "Back to the future"

Tänk om jag ändå hade kunnat resa tillbaka i tiden och fått se mig själv stå där som en byfåne och sagt att jag inte vill köpa den där Newporten.

Fy för Sören vilken käftsmäll jag hade gett mig själv :52:

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

3 hours ago, Luke the Drifter said:

Vi satt på uteplatsen och det råkade sig att jag och Audi började prata om bilar, motorcyklar och båtar och det var här någonstans det hände.

Nere vid rödljuset så startade det en motorcykel och knutten på hojen vred på full mutter och då knarren passerade oss så hade cykeln en hastighet på femtio knutar plus moms (och lite till).

Audi hann knappt se vad det var för hoj emedan jag jag hörde på motorljudet redan vid rödljuset vad det var frågan om.

Det var en V-4 och det var ingen SAAB 95.

 

Hojen försvann som en oljad blixt uppför backen och Audi frågade mig vad i helsike det där var för hoj  😲

Jag svarade att det där var en av mina drömhojar då jag var grabb.

Yamaha V-Max som kom 1985 var den motorstarkaste bågen som fanns att köpa på den tiden och den kunde liknas vid de amerikanska bilarna som tillverkades runt 1970 och däromkring.

 

Den hade vissa likheter med Ford Mustang Shelby, Chevrolet Corvette och Pontiac GTO.

De hade alla en herrejössesmotor men väghållningen på bilarna kunde få den mest tuffa att bli knäsvag då man man gick in en böj och insåg att det här barkar åt skogen.

 

Det här var hojen som försvann som en blixt uppför Hornsgatspuckeln.

 

236415446_YamahaVMax93.jpg.e2a05e31db3fe93c13766df5df4d520f.jpg

Hej :)

 

Ja ett par av dessa goingar har man haft 145 Hk som ostrypt, och jäkla vridmoment. Lämnade mycket gummi vid rödljusen :)

 

Ha en kanonbra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja när jag och Luken är ute så kollar vi BARA på bilar!

image.png.2adb8634fb00eacc5657b390802b288f.png

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

21 timmar sedan, skrev Luke the Drifter:

Har jag sagt att jag och  @audirs2 är mer eller mindre motorskadade?

Vi har ju konstaterat att Audi inte riktigt är hemma på franska bilar och japanska motorcyklar. Nja, nu får jag rätta mig själv.

Audi känner till några japanska cyklar men det är i ett väldigt snävt spektrum.

Honda CB750 och Kawasaki 900.

 

Då vi satt där på uteserveringen så åsåg vi flera bilar som vi gillade.

Vi var ju på Knivsöder men det rullade förbi kärror som troligen inte ägdes av folk häromkring.

Ganska naturligt så började jag och Audi prata om dragracing och då var det säkert som amen i kyrkan att vi gled in på Chryslers HEMI-motorer.

Jag visste att Audi vet så otroligt mycket mer om Mopar än vad vad gör men varför inte snacka lite skit om Mopar.

Vi diskuterade om när 413 kom och i vilka bilmodeller den fanns.

Jag skulle tro att normala människor skulle betrakta oss som UFO:s men det tror jag att både Audi och jag kan ta (som en komplimang)

 

Vid det här samtalet så talade jag om att jag vid ett tillfälle fick chansen att köpa en Chrysler Newport Convertible 1961 för 120 000 kronor.

 

chrysler-newport-convertible-front-side-1-783719.thumb.jpg.f87934ea4b97822c55e214fec8bb043e.jpg

 

Tror du inte att jag mitt arma pulver sade nej till köpet :6:

 

Vi var ju nyss inne på De Lorean och det var ju bilen som var med i filmen "Back to the future"

Tänk om jag ändå hade kunnat resa tillbaka i tiden och fått se mig själv stå där som en byfåne och sagt att jag inte vill köpa den där Newporten.

Fy för Sören vilken käftsmäll jag hade gett mig själv :52:

 

18 timmar sedan, skrev audirs2:

Ja när jag och Luken är ute så kollar vi BARA på bilar!

image.png.2adb8634fb00eacc5657b390802b288f.png

Mina favoritämnen över en till öl eller två.

Link to comment
Dela på andra sajter

Blev så paff att jag inte fick upp telefonen

 

Han bara tänka hur kör hen och parkerar

 

 

5C3D750E-45D2-4902-B8AE-38638CDFCDE3.thumb.jpeg.c9e5cfeef79ceed087b516ae024590bc.jpeg

 

ur tre bilar välde ut ”jaktkläder” personer med diskreta polismärken, händerna fulla med murbräckor och jättekofotar

 

action mitt på stan

 

enis

 

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Börjar med motorn idag svarvar lite på blocket, bara fyra stycken cylindrar till, en stjärnmotor på en Longtailbåt har jag aldrig sett, blir nog bra när det är färdigt. 1764205012_Longtail(56).thumb.JPG.4443da00ae0e630d7c5e0171f4cee2fa.JPG1758688249_Longtail(57).thumb.JPG.bf9719635ade305a8858aed661a76b63.JPG1861049292_Longtail(58).thumb.JPG.9677dc8df12959ca8463b0e9cd0e5975.JPG498336033_Longtail(59).thumb.JPG.9538afdd450f2b27c4cc51180baaa951.JPG2063151419_Longtail(60).thumb.JPG.5f4f7d1e36e65f7caad0b959db0e3f93.JPG

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...