Jump to content
IGNORERAD

Vad gör du JUST nu? Bildtråd.


mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

Pysslar lite

20221205_120134.thumb.jpg.7129e57e3fb6771012f218716e057aee.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tittar på balen från finska slottet! Inte en enda från MPR verkar va med å  hälsa på presidenten med fru! Yle.fi svenska!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev audirs2:

Tittar på balen från finska slottet! Inte en enda från MPR verkar va med å  hälsa på presidenten med fru! Yle.fi svenska!

Hur många rambo wannabees ?

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev Elmeri:

Hur många rambo wannabees ?

Kyllä! Dom kommer sen!:buba:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev audirs2:

Kyllä! Dom kommer sen!:buba:

En massa hurri som tror att de har förtjänat baskern för att man kör båt, visa din sotilaspassi om du är en kvinna eller en finsk man som bär baskern med stolhet.......

 

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Elmeri:

En massa hurri som tror att de har förtjänat baskern för att man kör båt, visa din sotilaspassi om du är en kvinna eller en finsk man som bär baskern med stolhet.......

 

Skanna av din sotilaspassi (sodatpass).

Link to comment
Dela på andra sajter

Var iväg och skaffade nytt pass till sambon i Chantaburi. Allt klart inom mindre än en timme, 10-årigt kostade 1540 baht (5-årigt kostar 1000 tror jag) och passet kommer hem i brevlådan om en vecka.
Efter det tog vi lunch nere i gamla stan längs floden till det facila priset av 70 kr totalt för oss båda på "ett hål i väggen" som vi frågade oss fram till av lokals. Kanonbra och enkelt som det ska vara.
Såg en fin väggmålning och råkade på han som målat den. Tog honom en och en halv månad att måla den. Ligger tvärs över floden från den stora katolska katedralen i Chantaburi (mycket katoliker där)

På vägen hem körde vi längs havet via Mae Phim, Chackapong, Suan Son och Mae Rhum Pueng där vi bor. Shoppade lite på Makro i Ban Phe och hos Göran på O´Learys

 

IMG_20221207_113416.jpg

IMG_20221207_113430.jpg

IMG_20221207_113627.jpg

IMG_20221207_113740.jpg

IMG_20221207_113754.jpg

IMG_20221207_113840.jpg

IMG_20221207_113932.jpg

IMG_20221207_114716.jpg

IMG_20221207_114732.jpg

IMG_20221207_115343.jpg

IMG_20221207_120632.jpg

IMG_20221207_140957.jpg

IMG_20221207_141008.jpg

IMG_20221207_141012.jpg

IMG_20221207_141639.jpg

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Tong jai:

Väntar på fösta inrikes flyget mot ARN.154926BD-8BBA-446C-8672-E4580FF2FAC8.thumb.jpeg.35a540b4d9e4e9197993142e5ea9c773.jpeg

 

Tur att du inte åker tåg som jag. Står totalt stilla. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Djävlar vilken snygging jag just såg på bild

 

33B4B4C1-5D4D-4554-BAC0-F70C638232E4.jpeg.b8b8b99d661d8243051f8f9a86c62424.jpeg

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Satt ute och väntade på en pat thai khung. Så kommer en fantastisk skapelse fram till U-turn utanför. En gammal pickup de satt en bärgningstillsatts på. Efter drar de en fullastad personbil som de hissat upp framhjulen på. Inget folk i den men fullsmockat med grejor. Kl 5 en fredag tar det lite tid innan det blir en lucka som man kan använda i U-turn. Men tillsist inträffar det, en kort lucka i trafikflödet. 

 

Bärgaren drar på! Framhjulen lyfter i bästa Rolba stil. Han håller på att dra rakt in i de bilar i U-turn som i yttersvängen ska åt andra hållet. Han bromsar och undviker den krocken. Framhjulen slår naturligtvis ner i backen när han bromsar och han överkompenserar med att vika på ratten lite extra mycket. Nu inser han att det kommer bilar i full sprut emot honom. Ner med gasen, fullt lyft på framhjulen . Rakt emot mötande trafik broms och tuut,tuut, bromsgnäll. Han lyckas med en hårsmån komma ner så pass mycket i diket åt rätt håll att han undviker en krock och kommer iväg åt rätt håll.

 

Att man inte hade mobilen uppe och fått en film på detta . Han smet sedan iväg försiktigt åt rätt håll. Varje växel eller ändring av gasläge såg man hur framdelen på pickupen gungade ordentligt. 

 

Man har själv haft lite för mycket tyngd på kulan någon enstaka gång när man ska en kortare bit. Om det funnits U-turn i Sverige har jag nog inte varit så djäkla dum att ge mig ut i någon snabbsvängning i värsta rusningstrafiken.  

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-12-07 at 10:17, skrev Tallviking:

Var iväg och skaffade nytt pass till sambon i Chantaburi. Allt klart inom mindre än en timme, 10-årigt kostade 1540 baht (5-årigt kostar 1000 tror jag) och passet kommer hem i brevlådan om en vecka.

Stiliga bilder! 

Vill tilläga att ett 5 årigt kostar 300kr i Stockholm och ett 10 årigt 500kr. Valet är ganska lätt. 

Tog 1,5 timmar i Stockholm, men då måste frugan göra ett nytt ID-kort först för att göra passet. 

Blev imponerad av de anställda på ambassaden i Stockholm. Väldigt trevliga och tillmötesgående. 

Stor skillnad mot för förut.

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev Wangthong:

Stiliga bilder! 

Vill tilläga att ett 5 årigt kostar 300kr i Stockholm och ett 10 årigt 500kr. Valet är ganska lätt. 

Tog 1,5 timmar i Stockholm, men då måste frugan göra ett nytt ID-kort först för att göra passet. 

Blev imponerad av de anställda på ambassaden i Stockholm. Väldigt trevliga och tillmötesgående. 

Stor skillnad mot för förut.

Undrar om det har att göra med att de nu "bara" har e visa att göra på ambassaden?  

 

De har inte lika många som kommer dit och blir mer happy ab att hjälpa landsmän med pass istället för faranger med visa? 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev koppar55:

Har kommit till slutsatsen att forum om Thailand är för s.k. "besserwisser" eller under drycker påverkade.

Efter "fighting" om padelbanor så är det bara en sak att göra.

Sluta med inlägg och detta blir mitt sista.

Sen kan diverse tjurskallar hacka på andra men på mig hackar ingen.🙂

 

Tack och hej till ett forum där kredit och pletid kan härja fritt.

 

Så många klagar på Boa, men han är rena ängeln mot andra på forumet.

 

Detta är mitt sista inlägg och ska försöka posta på Thaisnack istället. 

 

Tyvärr är nog samma person (er) där också.

 

God Jul till er alla.

 

 

 

Trist val, låt inte tröttmössor vinna, skit i  dem bara....du har många intressanta inlägg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev Wangthong:

Stiliga bilder! 

Vill tilläga att ett 5 årigt kostar 300kr i Stockholm och ett 10 årigt 500kr. Valet är ganska lätt. 

Tog 1,5 timmar i Stockholm, men då måste frugan göra ett nytt ID-kort först för att göra passet. 

Blev imponerad av de anställda på ambassaden i Stockholm. Väldigt trevliga och tillmötesgående. 

Stor skillnad mot för förut.

Visste inte att 10-års finns kvar att välja i Sverige. Tog dom inte bort det alternativet ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev koppar55:

Har kommit till slutsatsen att forum om Thailand är för s.k. "besserwisser" eller under drycker påverkade.

Efter "fighting" om padelbanor så är det bara en sak att göra.

Sluta med inlägg och detta blir mitt sista.

Sen kan diverse tjurskallar hacka på andra men på mig hackar ingen.🙂

 

Tack och hej till ett forum där kredit och pletid kan härja fritt.

 

Så många klagar på Boa, men han är rena ängeln mot andra på forumet.

 

Detta är mitt sista inlägg och ska försöka posta på Thaisnack istället. 

 

Tyvärr är nog samma person (er) där också.

 

God Jul till er alla.

 

 

 

Att vara lättkränkt e ju på modet precis som padel.....

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev 65Selander:

Tagit emot NOR.

20221209_123011.jpg

20221209_140932.jpg

 

Tjusigt, Patrik.

Är bara lite konfunderad över placeringen.

Vanlig placering av medaljer är ju på vänster sida av bröstet.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev koppar55:

Exakt.

Du behöver inte se en "lättkränkt" person framöver.

Om du tycker att Apknugs påståenden är korrekta så finns det inget att tillägga. 

MPR ska väl vara för trivsel och information och inte påhugg?

Kanske har fel men så vara.

 

Ja vissa verkar ha satt i system att kommentera andras bilder och inlägg negativt.

Men bidrar inte med något själva.

Tråkig utveckling.

Hoppas du inte lägger ner helt för du har bra inlägg.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev Alarik:

 

Tjusigt, Patrik.

Är bara lite konfunderad över placeringen.

Vanlig placering av medaljer är ju på vänster sida av bröstet.

Stämmer. Han sa att eftersom jag hade en FHS pin där så satte Brigadgeneralen den på högra

Ändrades av 65Selander
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...