Jump to content
IGNORERAD

Vad gör du JUST nu? Bildtråd.


mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev Fritz:

Dricker champagne och firar att jag äntligen är ombord på Finnairs direktflyg till Bangkok.

16372483110968610988794118755455.thumb.jpg.edc0c12f23fa940470308ded64b0489d.jpg

Ha det så bra och hälsa så gott till 

din trevliga fru om hon kommer ihåg oss! 🇸🇪🙏🇹🇭

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev Mankan:

Ja det är ju ett alternativ. Thai biss med en biljett i ekonomi som skulle anvädas våren 2020 tror jag blir lite dyr att uppgradera. Då håller jag mig nog till godo med vatten. Det är säkert billigare att köpa en ny med Finnpajsarna.

Trevlig resa men jag hinner före😋

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Fritz:

Dricker champagne och firar att jag äntligen är ombord på Finnairs direktflyg till Bangkok.

16372483110968610988794118755455.thumb.jpg.edc0c12f23fa940470308ded64b0489d.jpg

Trevlig resa pastorn,se nu till att det blir lite ordning bland syndarna 😇

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Mankan:

Du får gärna rapportera hur resan var. Jag hörde att det typ bara serverade ett glas vin till maten med Thai sedan var det stop pga coronaläget. Alla skulle sitta på sin plats med munskydd.

 

Jag hoppas ju på att man i alla fall kan få nån påfyllning bakom skynket. Man kanske kan smussla med sig en flaska från taxfree. Säljer de halvflasko

Vill man ha bra service ska man inte flyga Thai air. Det var ett faktum långt innan corona att ölen "tog slut" nånstan över Moskva. Nu kanske ölen räcker till Polen, Warsawa, då ni får flyga 11 timmar sydlig väg. 

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev apknug:

Vill man ha bra service ska man inte flyga Thai air. Det var ett faktum långt innan corona att ölen "tog slut" nånstan över Moskva. Nu kanske ölen räcker till Polen, Warsawa, då ni får flyga 11 timmar sydlig väg. 

 

 

 

 

 

Nåja, de är ju trots allt ekonomi vi flyger (Jag är ju ingen stekare som @Fritz ) och de haglar väl inte av andra bolag där spriten flödar där heller. Senast innan corona när vi flög med Thai så fick jag i mig tillräckligt.  Men visst var servicen bättre tidigare.

 

När jag flög med finnarna sist och det var några år sedan (kommer inte ihåg när) så var det kört att får sig gin tonic efter maten för att det var slut typ 2 timmar efter avresa. Och om jag inte missminner mig skulle man ändå då få betala för spriten.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Mankan:

Nåja, de är ju trots allt ekonomi vi flyger och de haglar väl inte av andra bolag där spriten flödar där heller. Senast innan corona när vi flög med Thai så fick jag i mig tillräckligt.  Men visst var servicen bättre tidigare.

 

När jag flög med finnarna sist och det var några år sedan (kommer inte ihåg när) så var det kör att får sig gin tonic efter maten för att det var slut typ 2 timmar efter avresa. Och om jag inte missminner mig skulle man ändå då få betala för spriten.

Finnair har länge haft att det ingår 1 alkoholhaltig dryck till maten. Vin brukade iofs fyllas på.

Var iofs några år sedan jag åkte bak med Finnarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Mankan:

Nåja, de är ju trots allt ekonomi vi flyger och de haglar väl inte av andra bolag där spriten flödar där heller. Senast innan corona när vi flög med Thai så fick jag i mig tillräckligt.  Men visst var servicen bättre tidigare.

 

När jag flög med finnarna sist och det var några år sedan (kommer inte ihåg när) så var det kör att får sig gin tonic efter maten för att det var slut typ 2 timmar efter avresa. Och om jag inte missminner mig skulle man ändå då få betala för spriten.

Det är ekonomiklass jag uttalar mig om.

 

Jag skulle rekommendera Lufthansa gruppen, dvs LH plus Swiss och Austrian eller valfritt Arabbolag om man vill få decent service I ekonomiklass. 

Link to comment
Dela på andra sajter

E det så jäkla viktigt o dricka ombord. Sett många supa till på flygplatser o helt odrägliga på planet mot besättningen. För mig e inte en bra service sprit på planet...

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev apknug:

Det är ekonomiklass jag uttalar mig om.

 

Jag skulle rekommendera Lufthansa gruppen, dvs LH plus Swiss och Austrian eller valfritt Arabbolag om man vill få decent service I ekonomiklass. 

Ja du har säkert rätt att de är bättre i service synpunkt. Emirates har jag flygit till Thailand i både Y och C flera gånger. Just ekonomi kanske är till viss del bättre men enligt min mening inte till den grad som många får det att låta. Ekonomi är ju trots allt ekonomi. Men det är ju i alla fall trevigt om man kan få sig några glas innan man slocknar. När Thai hade premium på övervåningen med gamla 747:erna nyttade jag övervåningen ett antal resor och där vart de väl också restretivare mot slutet. Men där fick jag väl hjälp nån gång kommer jag ihåg av flygvärdinnan med att bära groggen fram till min plast eftersom jag redan hade svårt nog att gå utan.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev wavis:

E det så jäkla viktigt o dricka ombord. Sett många supa till på flygplatser o helt odrägliga på planet mot besättningen. För mig e inte en bra service sprit på planet...

Ja det är ju skit tråkigt när folk bär sig illa åt, full eller nyckter. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev Mankan:

Ja det är ju skit tråkigt när folk bär sig illa åt, full eller nyckter. 

Visst e det , O inte vill veta av det dagen efter att man inte bara varit o nykter utan även odräglig ...😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
1 timme sedan, skrev wavis:

E det så jäkla viktigt o dricka ombord. Sett många supa till på flygplatser o helt odrägliga på planet mot besättningen. För mig e inte en bra service sprit på planet...

De kunde väl skärpa reglerna för de som blir odrägliga. Själv blir jag charmerande, snygg och rolig!

Allvarligt talat så brukar det krävas några järn för att jag ska somna på planet vilket är skönt.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev wavis:

E det så jäkla viktigt o dricka ombord. Sett många supa till på flygplatser o helt odrägliga på planet mot besättningen. För mig e inte en bra service sprit på planet...

För oss som inte kan sova mer än 2-3h även om man åker i business, så är det trevligt att kunna få dricka champagne och GT i den mängd man själv väljer.

Sällan jag blir full på flyget, men jag anser absolut att servicen och kvaliteten på produkten blir högre med free flow av bra drycker. Att få 17 burkar Chang på rad 56 på Thai är jag inte intresserad av längre

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Fredman:

De kunde väl skärpa reglerna för de som blir odrägliga. Själv blir jag charmerande, snygg och rolig!

Allvarligt talat så brukar det krävas några järn för att jag ska somna på planet vilket är skönt.

Visst alla e vi olika , Behöver ingen sprit för o bli charmerande snygg o rolig,,😇..Nej ärligt talat, visst har man druckit när man har dragit ner i yngre ålder, Men  nu de sista åren så upplever jag resan ner med planet att är jag utan sprit så funkar omställningen laggen bättre men sån e jag .. Men sen dräggen blir vi nog inte utan tyvärr 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev M33:

För oss som inte kan sova mer än 2-3h även om man åker i business, så är det trevligt att kunna få dricka champagne och GT i den mängd man själv väljer.

Sällan jag blir full på flyget, men jag anser absolut att servicen och kvaliteten på produkten blir högre med free flow av bra drycker. Att få 17 burkar Chang på rad 56 på Thai är jag inte intresserad av längre

Åkt business några gånger för just att få sova o inte hinka i mig en massa sötsaker för just att man åker business, Men som sagt alla e vi olika stekare...😉

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev wavis:

Åkt business några gånger för just att få sova o inte hinka i mig en massa sötsaker för just att man åker business, Men som sagt alla e vi olika stekare...😉

Dricker för att fördriva tiden samt att det såklart är gott.

Tiden då det var stekigt med business är förbi sedan länge…

 

Prisvärt tycker jag, billigare är norsken 

 

B7E09CDC-C54F-47E6-9861-9B2B0817D1AD.jpeg.fdb467d760814415acffb05399225bd7.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev M33:

Dricker för att fördriva tiden samt att det såklart är gott.

Tiden då det var stekigt med business är förbi sedan länge…

 

Prisvärt tycker jag, billigare är norsken 

 

B7E09CDC-C54F-47E6-9861-9B2B0817D1AD.jpeg.fdb467d760814415acffb05399225bd7.jpeg

Just det som e skillnaden jag dricker inte för o fördriva tiden .. Men business kör jag ofta med...😁 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
1 timme sedan, skrev wavis:

Just det som e skillnaden jag dricker inte för o fördriva tiden .. Men business kör jag ofta med...😁 

Ah, du är en av de som tar upp en onödig plats i Biz.

Jag har inte upplevt några fylleslag i Biz. Däremot i ekonomi så har det varit en del fyllor som har spårat ur lite lätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Väntar på väskan på Suvvan. Smidigaste ankomst nånsin. Från planet, dokumentkontroll och imigration tog det 10 min👍

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
3 minuter sedan, skrev frogfish:

Väntar på väskan på Suvvan. Smidigaste ankomst nånsin. Från planet, dokumentkontroll och imigration tog det 10 min👍

TP är egentligen grymt smidigt. E-visa är minst lika smidigt.

Smidigare resa har jag nog aldrig varit med om.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Mankan:

Du får gärna rapportera hur resan var. Jag hörde att det typ bara serverade ett glas vin till maten med Thai sedan var det stop pga coronaläget. Alla skulle sitta på sin plats med munskydd.

 

Jag hoppas ju på att man i alla fall kan få nån påfyllning bakom skynket. Man kanske kan smussla med sig en flaska från taxfree. Säljer de halvflaskor?

Resan var najs. Lite folk, så alla hade egna tripplar och kvadruplar. Så det gick bra att sova.

Lite snålt med dricka, ett glas vin till maten, är man snabb får man nog påfyllning. Jag lyckades få ett extra glas efter under mkt hyshhysh. Men sen var det stopp. Funkade dock för mig då jag gillar att sova.

Munskydd är det som gäller, dock inga problem att röra på sig.

En av de bästa resorna genom tiderna🐸

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev frogfish:

Resan var najs. Lite folk, så alla hade egna tripplar och kvadruplar. Så det gick bra att sova.

 

Fast hade du tankat ordentligt på Arlanda? Thai har väl inte flugit till Arlanda med några kärror som har 4 stols säten i bredd  på många år? Både trippel sjuan och A350 har 3-3-3 seating.

 

Det var annars det fina med @pigge01 s favorit B747 att kunna få en egen 4a i mitten av planet. Sen låg den bra i luften också, tjena @pigge01 finns nåt i det tungt jäkla flygplan med hög anfallsvinkel. Men fick nästan upp flåset när man gick tillbaka från toaletten där bak, och på vägen ner fick man hålla i sig som i det där rummet i lustiga huset på grönan. 

 

själv flög jag Qatar i söndags och lyckades, tror jag, sno åt mig den enda lediga 4an, med mycket bra service. 

Ändrades av apknug
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...