Jump to content
IGNORERAD

Vad gör du JUST nu? Bildtråd.


mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

Kötthandlarn

Vankar runt i lägenheten med "favvotichan å favvohörlurarna" och är väl en smula småfull efter en fredagsgrogg eller tre.....😂

IMG_20201127_191520.thumb.jpg.3de5c5219adc34bd69a5630368000d53.jpg

 

Alltmedans jag lyssnar på fantastiska "WHOOSH"......

Den bara växer i kvalitét......🙏🙏

IMG_20201127_191642.thumb.jpg.fecc84be1d0a3cdaadb1e884acc779c3.jpg

 

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev clion:

Tar en paus från Anta bussen

lite Kung och fosterland sitter got i kylan  

Paus i all ära.. Alkoholism och andra beroenden är likadana.Ett evigt körande tåg som väntar på att du ska stiga på... Lev väl clion.

Mvh.Frazze

Link to comment
Dela på andra sajter

Avnjöt just denna videon på  TED-talks.

 

 

Vårda din stress, den är bra för dej och gör dej mer social.

En annorlunda syn på stress kan förlänga och förbättra ditt liv, intressant!

Om du verkligen tror att stress är farligt för dej, så blir stressen farlig!

 

Väl värt 20 minuter!

Svensk textning finns, klicka på pratbubblan nere till höger och välj svenska, du kanske får välja "more languages".

 

MVH

 

PS, TED-talks är riktigt bra och behandlar alla möjliga ämnen, bara leta så hittar du nåt intressant.

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Tommy:

Avnjöt just denna videon på  TED-talks.

 

Vårda din stress, den är bra för dej och gör dej mer social.

En annorlunda syn på stress kan förlänga och förbättra ditt liv, intressant!

Om du verkligen tror att stress är farligt för dej, så blir stressen farlig!

 

Väl värt 20 minuter!

Svensk textning finns, klicka på pratbubblan nere till höger och välj svenska, du kanske får välja "more languages".

 

MVH

 

PS, TED-talks är riktigt bra och behandlar alla möjliga ämnen, bara leta så hittar du nåt intressant.

Herre gud Tommy är du på lyset 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev clion:

Herre gud Tommy är du på lyset 

Nej, jag misslyckades med att lägga in länken till videon, det är fixat under tiden du skrev din fråga!

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev ftn705:

Paus i all ära.. Alkoholism och andra beroenden är likadana.Ett evigt körande tåg som väntar på att du ska stiga på... Lev väl clion.

Mvh.Frazze

Jo jag vet men nu har jag vart ifrån alko i 6 månader  Jag får se om jag klarar Tack ftn705 

Jag provar jag tror jag klarar att vara utan pilsner i 3 dar 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev clion:

Har kört Antabus i 6 månader nu men känner för några  Kungar över helgen sen  blir det Antabus igen 

Hur länge pausade du medicineringen innan du tyckte att du kunde dricka utan att riskera leverskador och illamående?

 

Har du någonsin fått riktig vård, förutom avgiftning och antabus?

Jag tänker mer på terapisamtal, AA eller länkarna, alltså något som varar under längre tid?

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Tommy:

Nej, jag misslyckades med att lägga in länken till videon, det är fixat under tiden du skrev din fråga!

Ok bra Tommy Fan ja är orolig att du läskar för mycket 

Du är en go och snäll snubbe

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev clion:

Ok bra Tommy Fan ja är orolig att du läskar för mycket 

Du är en go och snäll snubbe

Du med Clion, det är därför jag blir förbannad när alkoholen drar ner dej igen, jag vet att det är tufft.

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Tommy:

Hur länge pausade du medicineringen innan du tyckte att du kunde dricka utan att riskera leverskador och illamående?

 

Har du någonsin fått riktig vård, förutom avgiftning och antabus?

Jag tänker mer på terapisamtal, AA eller länkarna, alltså något som varar under längre tid?

 

 

MVH

Nej ( och behöver det inte )

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev clion:

Nej ( och behöver det inte )

Om du säjer det och verkligen tror på vad du säger, så "Up to you"...

 

Minns du HC?

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tommy:

Du med Clion, det är därför jag blir förbannad när alkoholen drar ner dej igen, jag vet att det är tufft.

 

 

MVH

En alco gubbe inser aldrig att han behöver hjälp, så livet tar ganska fort slut, 6 mån clion

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev clion:

Har kört Antabus i 6 månader nu men känner för några  Kungar över helgen sen  blir det Antabus igen 

För fan Clirre.

Jag höll en alkolist från spriten i ett år.

Engagerad i jobbet som fan blev han, fick ansvar, och han visste att jag inte accepterade något drickande på jobbet för då var det goodbye.

När han sedan efter det året kom till ett annat jobb var det färdigt igen.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
22 timmar sedan, skrev Kötthandlarn:

Vankar runt i lägenheten med "favvotichan å favvohörlurarna" och är väl en smula småfull efter en fredagsgrogg eller tre.....😂

IMG_20201127_191520.thumb.jpg.3de5c5219adc34bd69a5630368000d53.jpg

 

Alltmedans jag lyssnar på fantastiska "WHOOSH"......

Den bara växer i kvalitét......🙏🙏

IMG_20201127_191642.thumb.jpg.fecc84be1d0a3cdaadb1e884acc779c3.jpg

 

 

Fortsätter att lyssna på "whoosh" denna lördagkväll men idag struntar jag i hörlurarna och retar grannarna istället......😂

1606582092775-2055917689.thumb.jpg.ddf62fde0ee5873daa2a830d8c980123.jpg

 

Men det skall väl bli käk idag också.

Blir en entrecote....

16065822888491729724517.thumb.jpg.d940ba33864d823df243152aede1c9eb.jpg

 

Som skall grillas i......

1606582353184-1752773980.thumb.jpg.b50d53c47c4efed479beac26cc359e38.jpg

 

Som jag hittills är oerhört nöjd med men idag blir första gången med entrecote.....

Får se om det blir lika bra som allt annat jag använt den till tidigare....😉

 

 

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har precis återställt mitt gamla lösen hit. Jag har nog inte vart här inne sedan min fru var ung och snygg, nu är hon bara gammal och en god tant med hjärtat på rätt plats, men det duger åt mig..?  Men tänkte vilka trådar borde jag läsa in mig på? Har ni några godbitar med drama jag inte borde missa?

 

Skål på Er!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-11-26 at 15:44, skrev Tapani:

Nu börjar fulltångekniven bli färdig när färgen och lädret torkat så ska jag göra en finjustering på både kniv och slida sen skickar jag den till Sarne så den kommer ut på auktion för barnhemmet i Udon Thani 

 

714942288_20201114(36).thumb.JPG.08eb51da040f259c207fce3e714470fc.JPG1836585303_20201114(37).thumb.JPG.4a843440e3b6a0e9f362a6d4a4b3f189.JPG1464154624_20201114(38).thumb.JPG.6484558be68a3207f616da5401d58c57.JPG645843194_20201114(39).thumb.JPG.e1e7e1e998d1d2bdb463415951960635.JPG1346747382_20201114(40).thumb.JPG.3de1653985c93b935b6718d0985e7c74.JPG

Sådana där gjorde jag med på träslöjden i nian. Kommer ihåg det var den roligaste uppgiften vi hade på träslöjden. Fodralet fick vi iofs göra på syslöjden med tjejerna. Man ville ju försöka göra en sådan där fin lappkniv som farsan hade flera stycken av. Men blev ju sådär.. Men hade säkert blivit finare ifall man övat lite mer. Är du fiskare, finne, zigenare eller vart har du fått ditt knivintresse ifrån? Själv är jag halvfinne men ser ut som en zigenare. 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Fullt upp i köket ikväll..

 

DSC_2072.thumb.JPG.0eab0c60b119a25cb53bb5f707f41c97.JPG

 

Åsså blev det lite glöggmys med lussekatt!

 

DSC_2074.thumb.JPG.c567196cff561ea34a1ff20c0e1d2990.JPG

 

Skjuts in i ugnen med den gojsade karrén..

 

DSC_2075.thumb.JPG.0b7713932d0d393d14d17c9b7fc4928c.JPG

 

Potäter ä gött, också skjuts in i den goa värmen! 💕

 

DSC_2076.thumb.JPG.11559ee5cc96e59a9d02b0ca001907ce.JPG

 

Äntligen lite lugnare, en sipp rödtjut jo man tackar.. Fantastiskt gott! 😋

 

DSC_2077.thumb.JPG.a86f388671d1a45fcfe6be8a88214d89.JPG

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev falukorven:

Jag har precis återställt mitt gamla lösen hit. Jag har nog inte vart här inne sedan min fru var ung och snygg, nu är hon bara gammal och en god tant med hjärtat på rätt plats, men det duger åt mig..?  Men tänkte vilka trådar borde jag läsa in mig på? Har ni några godbitar med drama jag inte borde missa?

 

Skål på Er!

Det är väl resetrådarna som kan vara trevliga och lättsamma. Inte så mycket politik och corona i dem. 

Min reseråd är rätt tam på slutet. Jag är ju gift nu för tiden. 😉

Välkommen tillbaka. 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev falukorven:

Sådana där gjorde jag med på träslöjden i nian. Kommer ihåg det var den roligaste uppgiften vi hade på träslöjden. Fodralet fick vi iofs göra på syslöjden med tjejerna. Man ville ju försöka göra en sådan där fin lappkniv som farsan hade flera stycken av. Men blev ju sådär.. Men hade säkert blivit finare ifall man övat lite mer. Är du fiskare, finne, zigenare eller vart har du fått ditt knivintresse ifrån? Själv är jag halvfinne men ser ut som en zigenare. 

Välkommen grottman!

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...