Jump to content
IGNORERAD

Nervsjuk resenär!


MangeUdon

Recommended Posts

Puh!

Börjar bli svettig under pannluggen!

Planet går i morgon och jag vete fan om det hinner lätta upp runt Bangkoks flygplats tills på måndag! :crazy:

Är det fler här på forumet som sitter med biljetter mot Bangkok de närmsta dagarna?

Hur har ni löst det i så fall?

Vi åker med qatar airways och har fått ett erbjudande om att åka till Singapore istället för Bangkok, då kan man ju ta sig till Phuket därifrån och är då i alla fall i Thailand. Även då Phuket inte var ett tilltänkt resemål så kan man ju unna sig några dagars bad och hoppas att situationen i Bangkok löser sig under tiden.

Problemet är att jag måste bestämma mig NU om vi ska få en chans för plats på planet mot Singapore, annars får vi sitta i qatar och vänta på nästa...en lång och dryg väntan. Jag har bestämt mig för att avvakta och hoppas att det går att flyga mot Bangkok på måndag, men jag är bra jäkla nervig! Puh! :Drogar-Sick(LBG):

www.mangeudon.se

MangeUdon, med ena foten i nordöstra Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 35
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • MangeUdon

    7

  • Baa

    4

  • Kim

    3

  • lenno

    3

Mest aktiva i denna tråd

Tjena, lite samma läge här men jag är inte stressad eftersom det är första lediga dagen på 4 månaders ledighet...

Skall flyga Finnair natten mot måndag men vet heller inte hur det blir...

Har bestämt oss för att vänta tills de öppnar Suvarnabhumi igen.

Finnair har lovat boka om oss på första lediga avgående plan mot Bkk.

Men visst känns det lite surt när man väntat 8 månader på att få komma iväg...

Vet inte nåt annat land där polisen är så här lama.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta erbjudandet det hade jag gjort på en gång...själv flyger jag med thai på tisdag?...och skulle bli mycket glad om

jag fick erbjudande att åka till Phuket eller vilken som helst destination inom Thailand eller SEA. Tyvärr måste jag ligga

ute med pengar om jag tar något annat bolag än Thai enligt resebyrån och att få igen pengar från Thai kan ta upp till 60 dagar.

Sen är resebyrån och Thais kontor i Sverige stängt under helgen. Brorsan fick ändra sin Finnair biljett med avgång imorgon till

Hong Kong men därifrån får han betala själv resan vidare...han hittade biljetter till Clark Angelses Ph för 1200 sek enkel där han

kommer att sitta och mysa på Field Avenue tills krisen i Bkk är över...

Link to comment
Dela på andra sajter

Mange!

Ta SIN/Phuket, inte en susning att det loser sig, har en kompis har som skulle tillbaks nu pa sondag, han far alt 1, ta sig till Phuket f.v.b.KL eller SIN, men hur ta sig till Phuket? alt2 vanta till den 6-7 dec pa en plats fran Vientianne (som har ALLT utsalt) till SIN/KL.

Lycka till

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja detta som man trodde skulle lösa sig på ett par dar och nu börjar man undra om man ens kan landa mot slutet på veckan... :cry:

Och om man kommer ner och har andra planer än att ligga på Phuket,kan man då resa runt eller blir det massa strejker och andra följder...

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Mange!

Ta SIN/Phuket, inte en susning att det loser sig, har en kompis har som skulle tillbaks nu pa sondag, han far alt 1, ta sig till Phuket f.v.b.KL eller SIN, men hur ta sig till Phuket? alt2 vanta till den 6-7 dec pa en plats fran Vientianne (som har ALLT utsalt) till SIN/KL.

Lycka till

Baa

Jo, börjar överväga det. Ska ta mig en funderare under förmiddagen. Vi åker hur som helst på en lång och trälig väntan i Qatar om vi väljer Singapore...trist läge!

/

www.mangeudon.se

MangeUdon, med ena foten i nordöstra Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med Felixduva.

Blotta möjligheten att komma till Phuket dessa dagar skulle göra mig skitnöjd, bara det.

Att dessutom slippa risken att bli kvar i Qatar gör ju valet lättare än lätt. Har befunnit mig där vid en mellanlandning som drog ut på tiden pga av förseningar. De var de 4-5 värsta timmarna på en flygplats -utan konkurrens.

Har bokat med Thai på onsdag och börjar tappa modet i takt med att de politiska lösningarna uteblir i Bangkok. Mitt hopp står väl egentligen bara till att Thai möjligtvis kapar åt sig företräde på U-Tapao. Men det är ett halmstrå.

Ombokningarna som nämns ovan kan inte vara mycket värda eftersom de flesta avgångar i stort sett är fullbokat till Bangkok i vinter oavsett flygbolag.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade också accepterat erbjudandet på studs om man skulle ner, från Singapore har du ju iaf ett par stycken bolag som flyger på Phuket.Har för mig att nåt bolag flög direkt Singapore-Chiang Mai också... om nu sistnämnda är öppen.

Om man får vara lite självego så känns det ju i denna stund rätt skönt att vi valde att flyga till Hong Kong fvb Manilla nu snart.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Det sket sig :bad:

Singapore är redan fullbokat. Som alternativ finns hongkong eller hochimin city, men inte på drägligt tillgängliga tider.

Blev ombedd att ringa upp kontoret på qatar lite senare under eftermiddagen för att se om det dykt upp några ändringar.

Jäklar vilket ruttet läge, vad gör man?!  :crazy:

www.mangeudon.se

MangeUdon, med ena foten i nordöstra Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår hur du känner dej...

Har själv biljett Fredag morron med Thai (kungens födelsedag) skall vidare till Udon med Thai de 6,e

Tveksamt om det är löst till dess :frown:

Hoppas det löser sej för er

Janne

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det någon som vet hur lång tid flygplatsen behöver för att fungera. Dvs när alla demonstranter är borta hur många timmar-dagar behövs innan de kan köra igång? Eftersom tid är pengar antar jag att det kan gå fort men det kanske finns vissa säkerhetsaspekter som måste uppfyllas och som kan vara tidskrävande? Själv så har jag ingen aning men det kanske kunde vara intressant att ta med i beräkningarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla om det går att flyg från Ho Chi Min City till typ Vientiane i Laos ca 15 mil från Udon

Kenneth

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Är det någon som vet hur lång tid flygplatsen behöver för att fungera. Dvs när alla demonstranter är borta hur många timmar-dagar behövs innan de kan köra igång? Eftersom tid är pengar antar jag att det kan gå fort men det kanske finns vissa säkerhetsaspekter som måste uppfyllas och som kan vara tidskrävande? Själv så har jag ingen aning men det kanske kunde vara intressant att ta med i beräkningarna.

Det stog lite om detta i denna tråd inne på hörnan, sista inlägget.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ser att China Airlines som annars flyger Amsterdam - Bkk - Taipei nu flyger Amsterdam - Chiang mai - Taipei nu.

Jag ska åka den 8 dec med nämnda bolag, så förhoppningsvis kommer man ner iallafall :wai:

I declare war on damaged hair and split ends.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Har en kompis som har jobbat som tekniker pa IATA, enl honom ar det beroende pa hur manga dagar karrorna statt pa backen, om allt bagage lossats och registreringen skotts (mycket tveksamt under radande omstandigheter) kan, om det finns tillrackligt med personal, uppstart ske inom 1 dygn, i samsta fall 3 dygn.

Sen har man dessutom markbunden sakerhet som ingen egentligen vet om den ar helt oskadd, typ rontgen o.s.v.

PAD har ju slangt ut ett stort antal bagagekarror sa vem vet hur det ser ut darinne.

Sa det ar ett stort morkertal betraffande organisationen. Det tar val atminstone 1 dygn att fa dit alla anstallda igen.

Som det ser ut nu sa ar forsta mojlighet onsdag/torsdag om slashasarna ger sig av genast.

Skit ar det i alla fall.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vietnam Airlines har dagliga avgångar till Laos

http://www.vietnamai.aspx?tabid=139

Lycka till Mange vi lider med er

Tack!

Jo, jag kikade på den rutten. 13.5 timmar tar den ekslusive väntetider på ho chi min. Men,men...nöden har ingen lag. Jag får se vad vi bestämmer oss för efter att vi kontaktat qatar igen  i eftermiddag.

Nackdelen med vietnamn är ju att vi är "bundna" till flygplatsen då vi inte hinner hala fram ett visum. Annars hade det varit klockrent!

Tack för sympatier! :great:

www.mangeudon.se

MangeUdon, med ena foten i nordöstra Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Svenskar får väl typ 2 veckor visumfritt i Vietnam nu, hur är det för Thailändare?

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar lösa sig! :great: Är nu ombokad till Vietnamn istället för Bangkok. Singapore var tvärkört, Kuala lumpur likaså.

Får passa på att ta mig några bira i baren "apocalypse now" och begrunda mitt framtida öde.

Hoppas bara det inte strular på Arlanda imorgon bitti :gasp:

/

www.mangeudon.se

MangeUdon, med ena foten i nordöstra Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ju bra att det löste sig för er så långt. Tror det ligger något i vad Lamai sa om 14 dagars vistelse utan visum om ni vill ut på sta´n och lufta er.

Har själv avgång på onsdag med Thai men har börjat svänga i humöret efter att först varit riktigt deppig över den överhängande risken med flight cancelled - till nu då jag börjar känna att lusten avtar att resa ner och kanske behöva se bedrövelsen på plats. Med alla dessa B- planer man förmodligen får uppdatera sig med efter hand beroende på händelseutvecklingen.

Men ni kan säkert smyga er upp i landet via Laos och slippa motsättningarna i Bangkok, för där tror jag man skall hålla sig borta den närmaste tiden. Rapportera gärna om läget och framförallt lycka till samt trevlig resa.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

För en gångs skull så verkar vi haft lite tur som flög ner redan två veckor innan oroligheterna på flygplatsen startade. Och fram till slutet av januari, när vi ska hem, har det förhoppningsvis lättat.

Lider med alla er som sitter fast i Sverige med dyra högsäsongsbiljetter och inte kommer iväg.

Fast baren Apocalypse i Saigon är ju ett godkänt väntrum trots allt, lite äventyr på resan har ingen dött av och ju besvärligare det känns för stunden, desto bättre blir minnet av händelsen några år senare.

Besökte för övrigt nämda bar för 10 år sedan och den var helt ok.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det verkar lösa sig! :great: Är nu ombokad till Vietnamn istället för Bangkok. Singapore var tvärkört, Kuala lumpur likaså.

Får passa på att ta mig några bira i baren "apocalypse now" och begrunda mitt framtida öde.

Hoppas bara det inte strular på Arlanda imorgon bitti :gasp:

/

www.mangeudon.se

Om jag förstått det hela rätt så ska du flyga till laos sen?Hur är det där med visum?jag vet att man kan söka det på flygplatsen när man kommer fram.

Men om man ska ta sig till Thailand direkt kanske man inte behöver visum?Vet nån hur det funkar?

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Om jag förstått det hela rätt så ska du flyga till laos sen?Hur är det där med visum?jag vet att man kan söka det på flygplatsen när man kommer fram.

Men om man ska ta sig till Thailand direkt kanske man inte behöver visum?Vet nån hur det funkar?

mvh

Om du ska kliva ur det internationella området på flygplatsen så behöver du visum, oavsett anledning. Så det spelar förstås ingen roll om du säger att du tänkt ta bussen/taxi direkt till Thailand.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...