Jump to content
IGNORERAD

Lurad ?


micke isaan

Recommended Posts

  • Svar 189
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nemo

    14

  • broder tuk tuk

    11

  • khun-petch

    11

  • Moipenyang

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

I vilket land är det gratis?

 

Låter som att betala för inträdet hade varit varit billigare.    :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter som att betala för inträdet hade varit varit billigare.    :)

Tror du att tjejen äter mindre då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter som det är för billigt att resa till Thailand och sen klaga på en utgift på 50-100kr.

Köp businessclassbiljetter för 30 papp och ha inte råd med något alls.

Men visst är det tillfredsställande när man tjänat en tjuga, det värmer gott i själen... :thumbsup:

 

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter som det är för billigt att resa till Thailand och sen klaga på en utgift på 50-100kr.

Köp businessclassbiljetter för 30 papp och ha inte råd med något alls.

Men visst är det tillfredsställande när man tjänat en tjuga, det värmer gott i själen... :thumbsup:

Leif

För det första är det väl ingen som klagar och sen är det ju så att vi faranger blir blåsta hela tiden i Thailand så när man kan lura dom lite tillbaka så känns det javligt gött, ren principsak :D
Link to comment
Dela på andra sajter

För det första är det väl ingen som klagar och sen är det ju så att vi faranger blir blåsta hela tiden i Thailand så när man kan lura dom lite tillbaka så känns det javligt gött, ren principsak :D

För det andra är det många som klagar, och då handlar om ego och principer...

 

 

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Blev blåst på 20 $ av en niger i Corpus Christi med kniven på strupen 1971.- Efter det lärde jau maj läxan .-  :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Turistfällor i Thailand drabbar inte bara faranger ,Utan även thaiare på semester.  Ett  bra exempel är turistmagneten bergstemplet  Doi Suthep Tempel i Chiang Mai.

Thaiare står och viftar att de har parkering för dig,,mot avgift. Men 100 meter upp finns det en  jätteparkering...gratis. Ser detta varje vecka...

 

Samma sak i Sverige.Är du turist är det lätt att blåsa dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Turistfällor i Thailand drabbar inte bara faranger ,Utan även thaiare på semester.  Ett  bra exempel är turistmagneten bergstemplet  Doi Suthep Tempel i Chiang Mai.

Thaiare står och viftar att de har parkering för dig,,mot avgift. Men 100 meter upp finns det en  jätteparkering...gratis. Ser detta varje vecka...

 

Samma sak i Sverige.Är du turist är det lätt att blåsa dig.

Ja ibland är dom goa, skulle in å kika på ett ställe i Hua hin som jag inte kommer på vad det heter men det är en liten by uppbygd i retro 50 tals stil och när jag parkerade moppen så kommer det fram en tjej och ville ha 20 baht för parkeringen, men det är väl gratis här sa jag, ja svarade hon. går det så går det men icke på denna gubben ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja ibland är dom goa, skulle in å kika på ett ställe i Hua hin som jag inte kommer på vad det heter men det är en liten by uppbygd i retro 50 tals stil och när jag parkerade moppen så kommer det fram en tjej och ville ha 20 baht för parkeringen, men det är väl gratis här sa jag, ja svarade hon. går det så går det men icke på denna gubben ;-)

 

Jag betalade - det var då självaste fan :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Lurad? Tja, idag stack fru o barn....

 

 

 

 

 

 

hem till svärföräldrarna över Buddahelgen!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
gulaschbaronen

Den stösta blåsningen är väl om man tar med en dam på rummet och det visar sig att det inte är en dam. Vis av erfarenhet så kollar jag alltid vederbörandes ID-kort nuförtiden.   laugh.gif

snacka om blåsning

Link to comment
Dela på andra sajter

Peter Hultgren

Hej

 

Ta med husbok eller körkort och betala Thaipris det fungerar bra, har bara blivit nekad entre till en nationalpark eller museum till Thaipris en gång och då gick jag inte in.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

funkar bra att visa upp work permit på de flesta ställen, om man nu har ett sådant
Link to comment
Dela på andra sajter

Min erfarenhet är att damer som berättar för farangerna vad olika saker kostar inte är så populära.

 

Jag har haft damsällskap som blivit hotade med stryk av songtaewchufförer bara för att dom berättade vad priset på en sträcka egentligen är

 

BTT

Kan inte vara stora pengar att hämta i den branschen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...