Jump to content
IGNORERAD

Lurad ?


micke isaan

Recommended Posts

Tror du BTT gick till "Sabai Dee" eller till "Sabailand"? :crazy: 

Sabailand är mitt  :crazy:  :thumbsup:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 189
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nemo

    14

  • broder tuk tuk

    11

  • khun-petch

    11

  • micke isaan

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag litar på frugan och gjorde när hon var flickvän

så hon fick och får ta hand om pengarna som var mina men är våra nu.

 

Enklaste sättet att inte bli blåst av andra för det är och har alltid varit det värsta hon vet.

Vi betalar inte för mycket men fan vet hur mycket vi behöver det krimskrams vi inte betalar för mycket för.

Link to comment
Dela på andra sajter

får ta hand om pengarna som var mina men är våra nu.  

Du är redan lurad :crazy:  

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

falukorven

Jag blev blåst på 500 peso en gång. Spelade back gammon på Boracay om en femhundring. Jag vann, hon hade inga slantar med sig sa hon och skulle ta med sig till dagen efteråt på heder och samvete. Hon var inte där då. Undra hur det blivit om hon vann? Hade det vart OK ifall jag kom å lämnade slantar dagen efter tro?

Har säkert blivit lurad på några småslantar och betalat för mkt någongång ibland. Men jag tror gumman betalar för mycket mer än vad jag gör. Hon har glömt bort vad allt kostade sedan hon bodde där och prutar inte så mkt. De i butikerna märker nog det så de drar på lite extra. Själv är jag för snål för att bli för blåst när jag nykter.

Skickat från en halvfet helgalkis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ibland får man lära sig den hårda vägen . Jag och tre kompanjoner skulle bygga ett bostadsområde med villor hade vi tänkt , men det slutade med att vi höll på att bli rejält blåsta . Vi var naiva och blåögda  , men förstod i rätt tid att något var fel . Helt enkelt så höll vi på att köpa ( Hyra)  mark av en man som inte ägde marken , utan var en bedragare . Även byggherren orkade inte att hålla fingrarna i styr , utan försökte att sno 500.000 av våra pengar och skylla på bedragaren . Som han upptäckt att han var en bluff , men inte berättade för oss . Efter ett år av juridiska strider så lyckades vi att få tillbaka 380.000 kr . Men det var ren tur att han inte hann sno mera pengar och att vi inte skrev på avtal på marken . Man känner sig ledsen ,besviken och arg efter en sådan upplevelse . Och en och annan var väldigt skadeglad . Kan säga att självkänslan var inte på topp under lång tid efter detta . Detta med att få till ett vettigt avtal på mark är ett riktigt minfält . 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sabailand är mitt :crazy::thumbsup:
Kan man få komma och hälsa på nån gång :unsure:

Även om inte husbonden inte är hemma. ..

Link to comment
Dela på andra sajter

Du sa att du var snygg men du var ful..

Jag har blivit lurad.ahhha..

 

Så säger nog många när de är ensamma i badrummet och tror att ingen hör.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den stösta blåsningen är väl om man tar med en dam på rummet och det visar sig att det inte är en dam. Vis av erfarenhet så kollar jag alltid vederbörandes ID-kort nuförtiden.   laugh.gif

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Du sa att du var snygg men du var ful..

Jag har blivit lurad.ahhha..

 

Link to comment
Dela på andra sajter

micke isaan
Den stösta blåsningen är väl om man tar med en dam på rummet och det visar sig att det inte är en dam. Vis av erfarenhet så kollar jag alltid vederbörandes ID-kort nuförtiden.   laugh.gif

Tror nog att du skiter i vilket om det är en mus eller en pistol som sticker ut genom troskanten :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en kompis som skulle gå från soi Arunothai till soi Bukhao.

Det var varmt den dagen så han bestämde sig för att inta en kall Chang på nå't lutfkonditionerat ställe.

Det blev ett ställe som heter Blizz Lounge på 3:rd Road, ungefär halvvägs.

Behaglig temperatur och 50 bath för Changen men notan var på 550 bath.

Det var en blåsning det :wink:

Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang

Mötte bror min på Walking en kväll o han hade med sig dyraste vattenflaskan hittills. 250baht på nån gogo-bar..:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Jag har en kompis som skulle gå från soi Arunothai till soi Bukhao.

Det var varmt den dagen så han bestämde sig för att inta en kall Chang på nå't lutfkonditionerat ställe.

Det blev ett ställe som heter Blizz Lounge på 3:rd Road, ungefär halvvägs.

Behaglig temperatur och 50 bath för Changen men notan var på 550 bath.

Det var en blåsning det :wink:

Jo men då gick han en trappa upp he he
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en kompis som skulle gå från soi Arunothai till soi Bukhao.

Det var varmt den dagen så han bestämde sig för att inta en kall Chang på nå't lutfkonditionerat ställe.

Det blev ett ställe som heter Blizz Lounge på 3:rd Road, ungefär halvvägs.

Behaglig temperatur och 50 bath för Changen men notan var på 550 bath.

Det var en blåsning det :wink:

 

 

Bliss-Lounge-plan-300x242.jpg

 

 

 

 

Blev det bara en öl så vet man ju va resten av pengarna gick till  :14:

Link to comment
Dela på andra sajter

micke isaan
Jag har en kompis som skulle gå från soi Arunothai till soi Bukhao.

Det var varmt den dagen så han bestämde sig för att inta en kall Chang på nå't lutfkonditionerat ställe.

Det blev ett ställe som heter Blizz Lounge på 3:rd Road, ungefär halvvägs.

Behaglig temperatur och 50 bath för Changen men notan var på 550 bath.

Det var en blåsning det :wink:

Tror inte din kompis berättade hela sanningen för dig ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte öppna en tråd om blåsningar som vi på forumet har varit med om eller känner till,kan ju vara bra att lära sig vilka knep vissa thaiare använder.

 

Om man ska hårddra det så räcker det väl att åka till LOS?

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Tror inte din kompis berättade hela sanningen för dig ;)

Besok i Blizz har alltid kostat 600 THB utan dricka eller dricks.

Non vacker dag berattar jag om riktig blosning. Hur kan en manniska bli so annorlunda pa nagra ar. Vet att det var jag som.var dum, eftersom jag inte satt stopp pa det. Men i samma veva blev jag sjuk o hade inte ork. Skit sager jag bara. Men jag brukar overleva.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lurad eller ej kan ju vara en klurig fråga, funderar själv ibland vad man skulle gjort något annorlunda, men istället för att gräva ner sig i det förflutna är det bra att resonera som så att " det där går jag inte på en gång till" , åsså tror man det tills man torskar dit igen!

 

 

Hustrun kom idag med en historia om en Engelsman och hans ex som vi känner lite på avstånd, hennes nya kom till honom och ville ha 300 000 THB för att han o exet inte skulle sälja bilen han köpt för några år sedan i hennes namn och som han har fått ett signerat kontrakt på att få nyttja så länge han vill, det verkar som om jag och hustrun har lite olika uppfattningar om heder resp dumhet!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst f-n har jag blivit lurad under de 25 år jag besökt Thailand,nåt annat vore ju unikt.Men de pengar de "snott" av mig hade jag jag säkert gjort av med på nåt annat dumt,så kanske de hjälpt mig istället  :crazy: Jag har även blivit lurad här hemma såååå.Med åren så har jag förhoppningsvis blivit lite mer uppmärksam på blåsningar men jag lever ju fortfarande och mår förhållandevis bra.Så jag blickar framåt istället och ser framemot nya utmaningar och äventyr.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tja.. Idag lånade vi en bil som vi ska bruka i 4 dagar. Levererades hem till oss utan något nämns om betalning trots att personen får ta T-banan hem. ( försökte hitta en gammal remsa som skräpar någonstans men förgäves).. Lite presenter fick vi också., suqatu3u.jpg Precis som alla andra Thailändare jag känner är han givmild och utan dollartecken i tanken. Synd om er som träffat fel i bekantskapen.. Med vänlig hälsning,

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja.. Idag lånade vi en bil som vi ska bruka i 4 dagar. Levererades hem till oss utan något nämns om betalning trots att personen får ta T-banan hem. ( försökte hitta en gammal remsa som skräpar någonstans men förgäves).. Lite presenter fick vi också., suqatu3u.jpg Precis som alla andra Thailändare jag känner är han givmild och utan dollartecken i tanken. Synd om er som träffat fel i bekantskapen.. Med vänlig hälsning,

Du tror inte att han förväntar sig nåt liknande i retur?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...