Jump to content
IGNORERAD

Demonstranterna (PAD) jagar bort polisen från Suvarnabhumi


Guest lars60

Recommended Posts

Senaste nytt: http://www.bangkokpo...s.php?id=132365

(BangkokPost.com) – Police who set up security checkpoints at Suvarnabhumi airport were overran by a handful of protesters led by the anti-government People's Alliance for Democracy (PAD) on Saturday morning.

The PAD mobilised more yellow-clad protesters to drive the police out of the airport. The protesters destroyed police vehicles, including inmate trucks, and blockaded the motorway to Suvarnabhumi.

After the Emergency Decree was enforced in Suvarnabhumi and Don Mueang airports, police were deployed to the motorway and set up security checkpoints to stop more demonstrators from entering Suvarnabhumi. However, the operation fell short as the police could not resist the anti-government raid.

Besides, the protesters were able to take back their knives and rods seized by the authorities earlier.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 44
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    7

  • ban99arne

    3

  • andrejsdenruskige

    3

  • lenno

    2

Mest aktiva i denna tråd

Jag tror knappt mina ögon...

Hur kan thailändska polisen vara så flat mot demonstranterna?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag tror knappt mina ögon...

Hur kan thailändska polisen vara så flat mot demonstranterna?

Herr Chang har talat.

Håller med dig Herr Chang.

Man kan ju börja undra om det bara

är ett "spel för galleriet".eller om

det är något annat bakom polisens

märkliga uppträdande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag tror knappt mina ögon...

Hur kan thailändska polisen vara så flat mot demonstranterna?

Herr Chang har talat.

Kanske för att den gamla har fått lämna plats åt en ny typ :morgon:

Ska bli roligt att se hur mycket stryk landet tar dom stackarna som ska leva på falangerna, typ sälja glass och dyl. som redan går trögt. :rules::rules:

Kan gynna oss halvgulingar till det bättre med svagare Baht :D:D

Mvh. Plätt

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Quote

Jag tror knappt mina ögon...

Hur kan thailändska polisen vara så flat mot demonstranterna?

Herr Chang har talat.

Det är nog inte så konstigt att Polisen inte vill få mer blod på händerna,

eftersom PPP har drottningens beskydd och stöd.

Hon har ju sponsrat både begravningar och sjukvård åt PPP-anhängare som skadats av kravallpolis och Thaksin-anhängare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Nu skrev jag fel i farten.

Drottningen stödjer inte PPP utan istället den andra motparten PAD.

Sorry

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag tror knappt mina ögon...

Hur kan thailändska polisen vara så flat mot demonstranterna?

Herr Chang har talat.

Jag tycker det är starkt av polisen att stå emot provokationerna till ett blodbad.

Tiden arbetar för polisen och humanismen!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag tycker det är starkt av polisen att stå emot provokationerna till ett blodbad.

Tiden arbetar för polisen och humanismen!

Instämmer till fullo!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jive och Bigboss.

det är ju naturligtvis en bra uppfattning och jag även delar den.

Problemet är bara tillfälligtvis där lille Egon, inom mig, skriker; "Bort med packet!" :kort:

Bara för att jag skall kunna landa med TG961 på torsdag morgon. :cry:

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man inte säkerställa parlamentet som ju varit okuperat av de odemokratiska krafterna under en längre tid så är väl två flygplatser inte hela värden även om en del turister och turistnäringen blir lidande.

PADarna borde i stället gå hem och skriva ett nytt partiprogram som tilltalade folket så att de kunde vinna nästa val.

[move]Neutrale Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fårstår att det är frustrerande, Lenno, men ditt lilla bekymmer kan du väl bjuda på i perspektivet av Thalands bekymmer och för ett ännu bättre Thailand.

Hoppas du fixar resan!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Kan man inte säkerställa parlamentet som ju varit okuperat av de odemokratiska krafterna under en längre tid så är väl två flygplatser inte hela värden även om en del turister och turistnäringen blir lidande.

PADarna borde i stället gå hem och skriva ett nytt partiprogram som tilltalade folket så att de kunde vinna nästa val.

[move]Neutrale Arne[/move]

Ja eller flirta mer med landsborna. Dom kan ju kopiera PPP:s strategi, kanske höja nivån på mutorna något?

Link to comment
Dela på andra sajter

" Dom kan ju kopiera PPP:s strategi, kanske höja nivån på mutorna något".

Precis detta har de gjort.

Nivån var 300 till PPP-väljarna.

Nu är det 500 till demonstranter i Bkk.

Skit som skit.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

" Dom kan ju kopiera PPP:s strategi, kanske höja nivån på mutorna något".

Precis detta har de gjort.

Nivån var 300 till PPP-väljarna.

Nu är det 500 till demonstranter i Bkk.

Skit som skit.

Exakt... Thailand är inte redo att bli en fullfjädrad demokrati.

Större delen av landet är genom korrumperat, och då menar jag från toppen ner till många anställda ute på företagen, inköpare, försäljare ekonomianställda, you name it! Alla påståenden att Thailand och Thailändarna längtar efter demokrati ställer jag mig ytterst frågande till. Det räcker inte att flörta lite landsbygdsbefolkningen och vinna deras gehör, och kalla detta för en demokratisk process. Att några "utomstående" försöker vinkla detta till att det pågår en demokratisk process i landet som vissa försöker sabotera är inte korrekt! Men det är ju alltid lättare att vinna gehör att påstå att den "demokratiska processen" angrips. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Exakt... Thailand är inte redo att bli en fullfjädrad demokrati.

Större delen av landet är genom korrumperat, och då menar jag från toppen ner till många anställda ute på företagen, inköpare, försäljare ekonomianställda, you name it! Alla påståenden att Thailand och Thailändarna längtar efter demokrati ställer jag mig ytterst frågande till. Det räcker inte att flörta lite landsbygdsbefolkningen och vinna deras gehör, och kalla detta för en demokratisk process. Att några "utomstående" försöker vinkla detta till att det pågår en demokratisk process i landet som vissa försöker sabotera är inte korrekt! Men det är ju alltid lättare att vinna gehör att påstå att den "demokratiska processen" angrips.   

Öh...jag håller med. Jag gissar att thaisvensson gärna skulle ge upp de flesta demokratirättigheter om det fick en levnadsstandard som påminde om Malaysia eller Singapore. Kan inte påstå att jag klandrar dem. Så länge Thaksin delade ut kors och tvärs samtidigt som han stramande åt yttrandefrihet och mänskliga rättigheter var det inte många som klagade. Men när han istället koncentrerade sig på nordöst blev det annat ljud i skällan. Det är ju också lustigt att den kritik Thaksin får skiljer sig åt beroende på om det är thailändare eller utlänningar som kritiserar.

För att ytterligare poängtera vad föregående talare skrev vill jag länka till den här artikeln (tredje gången tror jag) http://www.bangkokpo...2008_news18.php

Link to comment
Dela på andra sajter

Motdemonstrationer i morgon kl 16.00. Deltagarna ombeds klä sig i röda tröjor. Har vi ett fullskaligt inbördeskrig i närtid, tro? Det föds en oro inom en att det efter så många år av militärt förtryck och politiskt vanstyre med korruptionen som främsta tillhygge kan finnas en oerhörd accumulerad vrede hos thaimedborgaren som inte kommer att kunna döljas av det ständiga leendet längre. Hoppas känslan är felaktig, men nu tycker jag läget mörknar för var dag och inte alls som många ansåg för några dagar sedan att det skulle i sedvanlig ordning vara överstökat på några timmar. Antingen genom militärens vapen eller kungens tunga.

http://www.bangkokpo...s.php?id=132370

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Här kämpar Lennart mot regeringenBangkok.

Svenske Lennart, 52, tillhör den innersta kärnan av de hårdföra demonstranterna i Thailand.

Hans uppgift: Att följa rapporteringen i utländsk press.

- Vill man förändra ett land kommer det att kosta människoliv, säger han.

http://www.expressen...-mot-regeringen

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Quote

Här kämpar Lennart mot regeringenBangkok.

Svenske Lennart, 52, tillhör den innersta kärnan av de hårdföra demonstranterna i Thailand.

Hans uppgift: Att följa rapporteringen i utländsk press.

- Vill man förändra ett land kommer det att kosta människoliv, säger han.

http://www.expressen...-mot-regeringen

Vilken kämpe.

En gång i tiden hette det att "Finlands sak är vår", men numera så kanske det ska heta "Thailands sak är vår" eller ...

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Quote

Vilken kämpe.

En gång i tiden hette det att "Finlands sak är vår", men numera så kanske det ska heta "Thailands sak är vår" eller ...

Eller kanske vilken idi*t!

Har den mænniskan inga riktiga kompisar? Han kan væl lika gærna dra till Sierra leone och kæmpa. Då lær han væl få se folk som dør dessutom.

I krig førstør man infrastrukturen, inte annars. Men soldat Lennart får væl kænna sig som en hjælte, det kan jag kosta på honnom den lilla martyren.

"Vill man förändra ett land kommer det att kosta människoliv, säger han."

Vad har han med Thailands sak att gøra? Sympatisera med någon ær væl ok. Om det inte passar før gubben att bo i Thailand så tycker jag att han kan ta sitt pick och pack och flytta hem till Sverige.

Åker man till ett annat land så får man væl ta det som det ær. Annars kan vi børja resa jorden runt och sætta oss på tværen i alla lænder.

Bokar snart om min resa till Thailand och beger mig till Tuvalu, dom har sækert nånting politiskt som jag inte sympatiserar med. Sedan kommer jag att invadera flygplatsen (om dom har någon) och kænna mig duktig!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Ang Lennart kämparanda

Gränsen mellan id..t och geni brukar ju ibland beskrivas som hårfin,

så det vete faan vet vilken sida som den gode Lennart kommar att

hamna hos när striden är över (förlorarsidan eller vinnarsidan).

Jag skulle dock inte vilja byta plats med honom  :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Svenske Lennart, 52, tillhör den innersta kärnan av de hårdföra demonstranterna i Thailand.

Svenske Lennart och hans kompatanter har iaf stängt två flygplatser,

det kanske är oklokt att snabbt göra honom till någon hjälte.

Som bl a resulterat i att besökande gäster i landet inte kommer

hem i tid och att bokade semesterbiljetter för tilltänkta besökare

inte kan resa till landet som planerat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...