Jump to content
IGNORERAD

Demonstranterna (PAD) jagar bort polisen från Suvarnabhumi


Guest lars60

Recommended Posts

Quote

Svenske Lennart, 52, tillhör den innersta kärnan av de hårdföra demonstranterna i Thailand.

Som bl a resulterat i att besökande gäster i landet inte kommer

hem i tid och att bokade semesterbiljetter för tilltänkta besökare

inte kan resa till landet som planerat.

Den ultimata katastrofen. :bag:

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 44
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    7

  • ban99arne

    3

  • andrejsdenruskige

    3

  • lenno

    2

Mest aktiva i denna tråd

Guest Siam-Nilsson

Quote

Svenske Lennart, 52, tillhör den innersta kärnan av de hårdföra demonstranterna i Thailand.

Svenske Lennart och hans kompatanter har iaf stängt två flygplatser,

det kanske är oklokt att snabbt göra honom till någon hjälte.

Som bl a resulterat i att besökande gäster i landet inte kommer

hem i tid och att bokade semesterbiljetter för tilltänkta besökare

inte kan resa till landet som planerat.

Hej Lars,

Det var nog inte så klokt av den gode Lennart att gå ut med bild och allt i Expressen.

Snart hör väl Ambassaden av sig till de styrande i Thailand och Lennart vilka förklarar honom "Persona non grata",

men att utvisa honom blir ju svårt eftersom inte flygplatsen är öppen ..ha ha

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Har man ett sådant missnøje mot ett annat lands politik så kan man væl anordna en demonstration utanfør någon ambassad.

Tror att Lennart vill bli populær hos sina "student" kompisar och få tillbaka den dær woodstock kænslan han hade.

Tidigare hade jag ingen åsikt om PAD, nu tycker jag att dom ær idi*ter.

Men jag skulle aldrig ta på mig en rød trøja I Thailand och gå till motangrepp. Møjligtvis hade jag kunnat ta på mej en rød trøja hær hemma.

Tycker att Lennart borde ha befunnit sig i Burma nær det var som værst dær. Dom har inte direkt en demokratisk regering

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Quote

Andrejrusk , använder du två tangentbord?

Nu har jag jobbdatorn, på kvæll och tidig morgon har jag min svenska laptop.

Skulle kunna byta språk men orkar inte. Sedan kan man anvænda Alt och ¨+ a resp. o så får man ä och ö.

Jag vet, jag ær slø. Just p.g.a denna sløhet så kan jag sitta och tramsa på forum och få betalt  :glasses:

Link to comment
Dela på andra sajter

citat

Som bl a resulterat i att besökande gäster i landet inte kommer

hem i tid och att bokade semesterbiljetter för tilltänkta besökare

inte kan resa till landet som planerat. slut citat

Det är förmodigen så att turismen ar det största antalsmässigt men affärsresenärerna representerar förmodligen en större kapitalförlust om detta fortsätter, turismen står ju för c:a 6% av BNP, regionalt drabbar detta naturligtvis många men totalt sett för landet kan nog detta kvitta om den internationella handeln inte skadas för lång tid framöver.

T.o.m. ute i provinsen börjar folk undra vad som blir följden av detta.

Man har ganska svårt att skilja på inhemsk politik och värdsekonomikrisen, några från närområdt har arbete i Tiawan men har fått sina kontrakt uppsagda p.g.av det ekonomiska läget och naturligtvis hade inte detta hänt om inte gulskjotorna invaderat Suvvan och DM. Ja vad säger man? Politiskt upplysta personer dräller det inta av direkt.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ja eller flirta mer med landsborna. Dom kan ju kopiera PPP:s strategi, kanske höja nivån på mutorna något?

Bäste Bling Bling, en röst per vuxen landort eller stabo, fattig eller rik, man eller kvinna.

Det är ju bara så att en majoritet ville ha PPP och att tro att alla röstande PPPare var köpta eller att de var de enda som köpte är naivt.

De som är insatta i Thailändska politiken gör ju bedömnigen att PPP skulle vinna igen med god marginal.

[move]Den omutbare Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Siam-Nilsson!

Det var nog inte så klokt av den gode Lennart att gå ut med bild och allt i Expressen.

Håller med dig till 100 %!  :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Exakt... Thailand är inte redo att bli en fullfjädrad demokrati.

Större delen av landet är genom korrumperat, och då menar jag från toppen ner till många anställda ute på företagen, inköpare, försäljare ekonomianställda, you name it! Alla påståenden att Thailand och Thailändarna längtar efter demokrati ställer jag mig ytterst frågande till. Det räcker inte att flörta lite landsbygdsbefolkningen och vinna deras gehör, och kalla detta för en demokratisk process. Att några "utomstående" försöker vinkla detta till att det pågår en demokratisk process i landet som vissa försöker sabotera är inte korrekt! Men det är ju alltid lättare att vinna gehör att påstå att den "demokratiska processen" angrips.   

Herr Bling Bling, ja du var ju en av de första som jublade när militären tog makten och nu tycker du att Thailand inte är mogen för demokrati och de nog eg inte vill ha det.

Med tanke på att folk går och röstar vare sig det gäller i byvalen eller till parlamentet så verkar de ju vilja vara intresserade av att påverka sin framtid med val.

Det kan ta tid att få en stabil demokrati och att skapa en konstitution som säkerställer denna.

Att ha dolda makthavare som begränsar handlingutrymmet för den folkvalda parlamentet och som avsätter det när besluten går dem emot är inget som leder landet framåt.

Korruption är något som hämmar utvecklingen och måste bekämpas, detta göres bäst med ett starkt folkvalt parlamet då det går att rösta bort vid nästa val.

[move]Demokratisupportern Arne[/move]   

Link to comment
Dela på andra sajter

Den fn vikande turismen genererar många ringar på vattnet.

Flera stora byggföretag har idag ett dramatiskt minskat orderläge pga planerade hotell, condos och andra större byggprojekt har lagts på is.

Dessutom kommer, pga den politiska oron, utländska investerare att dra sej tillbaka och söka andra marknader.

Sammantaget med den globala krisen, kommer Thailand sannolikt att, på sikt, drabbas hårt och hårdast kommer nog medelklassen och däröver att drabbas.

De fattiga risbönderna har lärt sej att leva med fattigdomen och är därmed bättre rustade för sämre tider.

Kanske ändå att det kan komma något positivt ut i slutändan - jag har fått intrycket att den stora massan har blivit mera medveten och engagerad.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Kanske ändå att det kan komma något positivt ut i slutändan - jag har fått intrycket att den stora massan har blivit mera medveten och engagerad.

Funderade just på om det fanns något positivt med allt elände som försigår. Du har nog påpekat en möjlighet som är den bästa hittills.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, Joints, jag hoppas att jag inte läser in signalerna fel (alltför positivt), för jag tror att det är en absolut förutsättning för Thalainds utveckling mot en modern demokrati.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, Lars, det är klart att läget är prekärt för turisterna, men jag tyckte bara att din kommentar inte riktigt hade de rätta proportionorna för det stora hela.

Lätta gärna upp stämningen med fler humorbilder. :lol:

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Håller med dig Herr Chang.

Man kan ju börja undra om det bara

är ett "spel för galleriet".eller om

det är något annat bakom polisens

märkliga uppträdande.

PAD har stöd av drottning, diverse medier (Sondhis TV, The Nation, Bangkok Post etc) och stora delar av armén. Bäst för deras skull att inte kröka ett hår på någon i PAD-mobben. Sist de försökte fick de löpa gatlopp i tv och tidningar, (kommer ni ihåg problemen med kinesisk tårgas?).

Banan-Monarki är en bra beskrivning av Thailand just nu tyvärr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Bäste Bling Bling, en röst per vuxen landort eller stabo, fattig eller rik, man eller kvinna.

Det är ju bara så att en majoritet ville ha PPP och att tro att alla röstande PPPare var köpta eller att de var de enda som köpte är naivt.

De som är insatta i Thailändska politiken gör ju bedömnigen att PPP skulle vinna igen med god marginal.

[move]Den omutbare Arne[/move]

Jag tycker du försöker populärisera i demokratins namn. Visst skulle det vara enkelt att som du säger, att PPP vann valet och Thailand har numera demokrati. Jag tror inte kärnfrågan handlar om att få demokrati eller inte! Tvärt om skulle jag vara försiktig att använda ordet demokrati i dessa sammanghang. Risken finns ju att allt negativt som Herr Thaksin står för sammankopplas med demokrati.

Tycker du att folket i Thailand är förtryckta av kungen eller millitären? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Jaaa.. visste väl det.. Arne är kung!

Ja visst är arne kung, men det är ju du också.. fast då kanske i något bergsområde i Afganistan!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Quote

Jo, Lars, det är klart att läget är prekärt för turisterna, men jag tyckte bara att din kommentar inte riktigt hade de rätta proportionorna för det stora hela.

Lätta gärna upp stämningen med fler humorbilder. :lol:

Jag har inte sett någon humorbild än i denna tråd så jag får väl bidra med dagens mycket talande Thai Rath karikatyr.

Snacka om en klämd premiärminister.

PAD anhängarna skriker Aak Bai (UT) och Thaksin och PPP ropar Haam Aak (inte ut) tillbaka, med premiärministern inklämd i mitten.

Akbaj.gif

Akbaj.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...