Jump to content
IGNORERAD

Husbygge


måne

Recommended Posts

Bilder på vår bungalow ser i papper nu 130 M2.En bild från firman som säljer, 2 bilder skarpt löge

 

Snyggt hus. Prisläge?

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 72
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • måne

    17

  • Tallviking

    6

  • chiangmai

    5

  • Kollba

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Snyggt hus. Prisläge?

I CM kostar detta hus med stor tomt ca 4000.000. Vi köpte för 5 år sedan för 2300.000. Men här skenar priserna i attraktiva områden. Inget märkvärdigt hus, men jag gillar designen.

I områden som inte är överhettade kan man bygga detta billigt.

Ändrades av chiangmai
Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske här kommer lite inspiration.

http://www.smilehomes.com/index.htm

 

Jag själv övertygade min fru att hon behöver inte stoltsera inför sina grannar och vänner genom att bygga ett stort hus,

som vi knappt använder. Så vi hyr ett äldre murad hus i södra ChiangMai. Jag fick måla och fixa el köpa lite möbler. Månadshyra är 2200 bath.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har ju ett hus på tomten men det gillar termiterna(där fick jag för jag ville ha thaistyle)det ska bort(säljas)tomten är 1 rai med ett litet hus i ena hörnet(svärmors)

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har haft termiter,,,,Men pestcontrol kan fixa detta. Men de måste komma varje månad. Kostnad från 5000 till 7000/år. Behåll thaihuset i trä

Ändrades av chiangmai
Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har haft termiter,,,,Men pestcontrol kan fixa detta. Men de måste komma varje månad. Kostnad från 5000 till 7000/år. Behåll thaihuset i trä

Nej,det ska bort.Nu är det farangens tur att bestämma.Ska jag vistas där längre tider så ska det vara bekvämt vinter och sommar.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Go vänner.

Nu står vi i början av att bygga vårt hus men åsikterna hur det ska se ut går isär.

Jag vill ha ett enplanshus med en stor changveranda,frugan vill ha 2-våningar  :3:

Huset bör vara 100-120 kvm.stor innehållande 3 sovrum,vardagsrum och kök och toalettt/duschrum.

Changverandan bör vara minst 3o kvm ej inräknat husstorleken.Snälla förslag på hur de ska se ut,planlösningar och utseende tack.Huset ska vara på totalt 10 x 14 kvm.Tacksam för hjälp och åsikter.

 

Mitt hus är på 104 kvadrat plus en liten veranda på baksidan med utgång från köket. Skall bla användas till tvättmaskinen. Sen finns det en veranda på framsidan åsså men den är bara på 10 kvadrat. Eftersom byggaren vill ha samma kvadratmeterpris för verandan som för resten av huset så krympte jag ned den rejält. 10 kvadrat räcker gott till några stolar och ett bord. Huset är enplans med vardagsrum, 2 sovrum, toalett, kök , ett litet rum för Buddha, ett gym (som enkelt kan omvandlas till sovrum om det skulle vara aktuellt).

Från början funderade jag på två plan, men frun ville ha ett och när jag närmare funderade på hur det skulle bli att knata uppför en trappa när jag blir gammal så blev det ett plan.

 

Sen blir ju faktiskt 10 x 14 140 kvadrat. Inkluderar du verandan då eller ?

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt hus är på 104 kvadrat plus en liten veranda på baksidan med utgång från köket. Skall bla användas till tvättmaskinen. Sen finns det en veranda på framsidan åsså men den är bara på 10 kvadrat. Eftersom byggaren vill ha samma kvadratmeterpris för verandan som för resten av huset så krympte jag ned den rejält. 10 kvadrat räcker gott till några stolar och ett bord. Huset är enplans med vardagsrum, 2 sovrum, toalett, kök , ett litet rum för Buddha, ett gym (som enkelt kan omvandlas till sovrum om det skulle vara aktuellt).

Från början funderade jag på två plan, men frun ville ha ett och när jag närmare funderade på hur det skulle bli att knata uppför en trappa när jag blir gammal så blev det ett plan.

 

Sen blir ju faktiskt 10 x 14 140 kvadrat. Inkluderar du verandan då eller ?

Jepp,har du nån ritning på`t

Ändrades av måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Har funderat lite på ett thaikök ute(som Erkki)men vill nog ha ett kök inne,gärna öppen planlösning med matplats.

 

Vi hade med ett litet innekök och ett större utekök när vi började planera. Men frun bestämde sig ganska snabbt för ett riktigt innekök och inget ute. Möjligen om man lägger det som en separat byggnad med dörr, myggnät och hela faderullan...

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi hade med ett litet innekök och ett större utekök när vi började planera. Men frun bestämde sig ganska snabbt för ett riktigt innekök och inget ute. Möjligen om man lägger det som en separat byggnad med dörr, myggnät och hela faderullan...

Ett thaikök ute är tanken,i anslutning till det ordinarie köket.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Mitt hus (ritningar finns) är 11x10 meter per våning exl altaner:

 

post-3404-0-62527900-1370274906_thumb.jppost-3404-0-88873200-1370274909_thumb.jp

 

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jepp,har du nån ritning på`t

 

Jo. Kan man skicka .jpg bilder med PM ?

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
Har du garaget på taket?

 

BTT

 

Gomorron !! :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning

Måne!

Bygg en sån månlandare som Simon Spies gjorde en gång i tiden.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Måne!

Bygg en sån månlandare som Simon Spies gjorde en gång i tiden.

Det fanns en sån i Örebro(finns) men hur ska jag då göra när frun säger åt mig att ställa mig i hörnet.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang

Vågar du ta frågan om stolpar eller inte,kan bli en livlig tråd... :rotfl:

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning
Det fanns en sån i Örebro(finns) men hur ska jag då göra när frun säger åt mig att ställa mig i hörnet.

Skyll på att du är "rund" under fötterna.

Då finns inga hörn

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
Gomorron !! :whistle:

 

Vore väl inget orimligt med det

 

Bara att fixa en bilhiss så kan du ju ha bilen mer skyddad än att ha den i ett markgarage

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
Vore väl inget orimligt med det

 

Bara att fixa en bilhiss så kan du ju ha bilen mer skyddad än att ha den i ett markgarage

 

BTT

 

Du håller onekligen en låg och konstant nivå på dina inlägg..

 

Skriv först och skit i att tänka...

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...