Jump to content
IGNORERAD

Farligt besöka thailand?


Jobbe

Recommended Posts

Vad sägs om detta då? Urklippt från Bkk post hemsida...

"Thailand has made the list of the Top 20 Most Dangerous Places as compiled by the Telegraph newspaper of London.

The latest edition of the list puts Thailand as the seventh most-dangerous spot for travellers behind Iraq, Afghanistan, Chechnya, South Africa, Somalia and Sudan. Thailand is said to be more dangerous than Colombia and Haiti at the moment.

It justifies the Thai spot on the list because of "major political demonstrations and a temporary state of emergency" at the two Bangkok airports.

It also cites the continuing demonstrations around Government House, the Cambodian-Thai fighting on the bordefr, and "civil unrest and frequent attacks" in the deep South.

The British "Foreign Office advises against all but essential travel to these areas," the newspaper said."

// Jobbe

Link to comment
Dela på andra sajter

Är eller har alldrig varit rädd i Thailand pga. oroligheter

Väntar bara på min tur 31/12-08 Med ThaiAir

Mvh.Plätt

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja... Jag har aldrig varit orolig förut heller men börjar bli nu  :frown:

Är väldigt glad att jag inte bokat resa närmsta halvåret  :glasses:

// Jobbe

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Quote

Tja... Jag har aldrig varit orolig förut heller men börjar bli nu  :frown:

Är väldigt glad att jag inte bokat resa närmsta halvåret  :glasses:

// Jobbe

Får sannolikt inte hoppas det dröjer såå länge innan de löst problemen...

Jag SKA flyga ner den 21 dec !!  :diablo:

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Får sannolikt inte hoppas det dröjer såå länge innan de löst problemen...

Jag SKA flyga ner den 21 dec !!  :diablo:

Jag hoppas också Greven att det löser sig snabbt. Jag gillar inte läget just nu.

// Jobbe

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kanske ska vara lite rädd, iallafall om man ska hem från Thailand direkt blockaden hävs.

Såg ett reportage på CNN om demonstrationerna, och på slutet gick reportern omkring överallt helt utan bevakning på Suvarnabhumi, och han var minst sagt förvånad över den obefintliga säkerheten.

Han gick ända ut till gaterna utan en vakt/polis i sikte. :y13:

Det vill nog till att dom bombsniffar hela skiten, inlusive alla plan som står uppställda, innan första flighten lyfter. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jannegrav

Visst fan är det farlig att vara i Thailand.

Infödingarna kör ju på fel sida, sickna dårar har dom inte utbildning på tv.

Och sen alla röda små äckliga myror.   Fy fan.

Och jag har rest i stort sett hela Sverige, men ta mig fan inte sett så mycke blattar på ett och samma ställe som i Thailand.

Vafan det kan väll ha en integrationsminister. och en trafikminister och en djurvårdande myndighet samt lite stil. inte käka med fingrarna som några djävla apor.

Dit med bistånd och missionärer som kan lära dom stackarna lite hyfs,future och fason.

Och styla munkarna,,, det är 2009 snart.

Senapsgult är ute sen medeltiden. Fab 5 skulle göra underverk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst kan det lata absurt att Thailand skulle vara varldens 17:e farligaste land men det ar nog inte sa man ska tolka rapporten. Man ska nog snarare tolka den som sa att pga all osakerhet sa kan det forradiska lugnet mycket snabbt forvandlas till ett kaos som kan bli valdigt farligt. Vad skulle inte kunna handa exempelvis om flygvapnet eller marinen valjer att stalla sig pa regeringens sida och armen stalla sig pa PAD's sida?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Visst fan är det farlig att vara i Thailand.

Infödingarna kör ju på fel sida, sickna dårar har dom inte utbildning på tv.

Och sen alla röda små äckliga myror.   Fy fan.

Och jag har rest i stort sett hela Sverige, men ta mig fan inte sett så mycke blattar på ett och samma ställe som i Thailand.

Vafan det kan väll ha en integrationsminister. och en trafikminister och en djurvårdande myndighet samt lite stil. inte käka med fingrarna som några djävla apor.

Dit med bistånd och missionärer som kan lära dom stackarna lite hyfs,future och fason.

Och styla munkarna,,, det är 2009 snart.

Senapsgult är ute sen medeltiden. Fab 5 skulle göra underverk.

Humor!  :lol:

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst kan det vara farligt, speciellt på flygplatsen just nu!

Inte är det att rekommenderar nån att hänga utanför parlamentet heller...

Frågan är vad händer om, DET BLIR BLODIGA KRAVALLER, i Bangkok.

Hur många turister vill då shoppa runt där ?

Link to comment
Dela på andra sajter

:crazy: Beror väl mycket på en själv  :yes: Kan t.om vara farligare att besöka Knutpunkten eller "Plattan" i Stockholm    :glasses:
Link to comment
Dela på andra sajter

Att det kan vara farligt i Thailand e nog något som de flesta turister tack och lov aldrig behöver uppleva.

Och att konflikten i Södra Thailand e den näst blodigaste i Världen efter Irak. Samt att Thailand ligger på en icke hedrande 3e plats när det gäller antal DÖDA med handeldvapen,(Efter Sydafrika 1a Columbia 2a)

Är nog något som de allra flesta inte vet .(eller bryr sig om?)

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vad skulle inte kunna handa exempelvis om flygvapnet eller marinen valjer att stalla sig pa regeringens sida och armen stalla sig pa PAD's sida?

Det där låter som ett skräckscenario men är inte omöjligt. Den totala oviljan eller oförmågan hos polis och militär att undsätta eller stödja regeringen bådar verkligen inte gott.

Nu är det väl bara en tidsfråga innan regeringen avgår och det kan i så fall anses vara en passiv militärkupp.

Det finns bara en person som kan sätta stopp och eftersom han inte sagt något viktigt ännu framstår det som ytterst märkligt om han gör det på sin födelsedag. För om han verkligen vill få slut på blokaden kan han göra det nu.

Jag tror tyvärr att Thailand går en mycket tråkig framtid till mötes. Vad som än händer kommer detta kosta ofantliga mängder i förlorade inkomster och ännu mer i anseende.

Senaste uttalandet av PAD idi*ten nr Ett.

"If they come, we'll not open the door. If they shoot us, we'll shoot them back. We'll die if that makes the country better," PAD leader Sondhi Limthongul told supporters, the most explicit admission yet by the movement that they are armed.

Han kanske borde föregå med gott exempel?

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Quote

Det där låter som ett skräckscenario men är inte omöjligt. Den totala oviljan eller oförmågan hos polis och militär att undsätta eller stödja regeringen bådar verkligen inte gott.

Nu är det väl bara en tidsfråga innan regeringen avgår och det kan i så fall anses vara en passiv militärkupp.

Det finns bara en person som kan sätta stopp och eftersom han inte sagt något viktigt ännu framstår det som ytterst märkligt om han gör det på sin födelsedag. För om han verkligen vill få slut på blokaden kan han göra det nu.

Jag tror tyvärr att Thailand går en mycket tråkig framtid till mötes. Vad som än händer kommer detta kosta ofantliga mängder i förlorade inkomster och ännu mer i anseende.

Senaste uttalandet av PAD idi*ten nr Ett.

"If they come, we'll not open the door. If they shoot us, we'll shoot them back. We'll die if that makes the country better," PAD leader Sondhi Limthongul told supporters, the most explicit admission yet by the movement that they are armed.

Han kanske borde föregå med gott exempel?

Precis. Vilka är VI. Han är nog inte själv inblandad i VI

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...