Jump to content
IGNORERAD

Mitt äventyr för att få tag på shang!


GoaMikael

Recommended Posts

Detta som jag skriver om är sant och hände mig när jag skulle köpa shang för första gången.

Sitter här nu vid datorn med min absoluta första shang och pustar ut. Tänkte överaska min älskling med att skaffa shang som vi skulle ha till våran gemensama födelsedag. Ja det är faktiskt sant vi har födelsedag samma dag och inte bara det utan nästan samma tid är vi född den dagen fast det är några år i mellan oss. Jag far ner till systemet här och beställer shang samtidigt som jag in för skaffar andra sorters öl. Dom lovade att det skulle finnas för hämtning en vecka före våran födelsedag. mycket riktigt efter en vecka så kom sms att det var bara att komma och hämta ölen.

Mmm.. vilken fredas kväll det skulle bli med min älskling och med en god bit thai-mat och en kall shang som ni berömer här så mycket samt att vi var barn fri denna fredag. Kliver in på systemet och medelar att jag är här nu och ska hämta mina shang. expediten går i väg för att hämta ölen men kommer strax till baka och undrar om jag hade bestält för det fanns ingen här.- Vad menar du jag bestälde för en vecka sedan. sa jag och visade henne sms jag hade fått. Hon för svinner i väg igen och blir borta en stund sedan så kommer hon till baka med ett papper och medelar. - Tyvär så har en annan fått din bestälning som oxså har bestält shang. Va mina shang!!!  :furious2: Vad ja tänkte är inte värt att skriva om här för då får cencuren ett väldigt stort kollaps  :ahh:

Det var bara att bestäla igen och vänta ytligare en vecka  :morgon: så efter en vecka så var jag där igen för att hämta mina shang. Dena gång så fanns dom där! Härlig änteligen så ska jag få prova en Thailändsk öl som alla skriver här på forumet om. Då händer nästa sak som ger mig en shock  :confused: en gamal man som in handlar fredags ölen frågar den unga expediten som bär kartongen med mina shang. -Det ser tungt ut är det glas flaskor? - jag vet inte jag ska se efter. säger hon och går fram till disken med min kartong och börjar ruska på kartongen för att hör om det klirar. - ja det är glas flaskor säger hon triumferande när hon hör hur det klirrar i kartongen. Den gamle nickar och går vidare. Jag vågade inte låta sommar vikarien bära mina shang längre så jag bär dom själv från lagret till kassan för att sedan stuva in dom i bilen efter betalning.

Väl hemma så lade jag in dom i kylen medans jag tar en dusch efter en varm arbets dag. När jag är i badrumet så hör jag min älskling komma hem och hon har en av sina thai-väninnor med sig. Efter duschen så knatar in i köket och ser då att det inte bara en av hennes kompisar som hade kommit utan nu var dom sex stycken + min älskling i köket och alla drack shang medans dom lagadet till mat.

Här gäller det tydligen att vara på hugget för att hinna få smaka denna dryck som dom flesta av er här skriver om. Norpar åt mig en shang och går och säter mig vid datorn för att se vad ni har skrivit om i dag. Då jag just ska till och ta den första klunken så kommer min älskling in til mig och ger mig en snab puss medans vi är ensamma och sedan så säger hon. - Nästa gång så kan du köpa Singha den är godare!!

Hur smakade då ölen?? jorå den smakade toppen  :thumbsup: så hedan efter så kommer det att finnas båda sorter hos mig när det äller Thai öl  :thumbsup:

Varma goa hälsningar från:

Mikael och Nui

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis !! Det är inte utan att man blir lite avis när man läser om en låda chang och 7 thaitjejer i köket som lagar god thaimat. Förmodar att det blev en toppenkväll.

Skål !!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm.. ja du har rätt jag ara skrev utan att tänka på hur det stavas. lovar att skärpa mig när det gäller att stava rätt när det gäller Thai ölen. :thumbsup:

Varma goa hälsningar från:

Mikael och Nui

Link to comment
Dela på andra sajter

Mmm... det vart en topen kväll enda problemet är i och med att jag är ny börjare på thai så var det lite svårt att hänga med när dom pratade  ??? men min älskling hjälpte mig så att jag förstog en del av vad dom sa  :thumbsup: Men inte allt orkar inte lysna på allt som dom diskuterade. men käket det var toppen  :thumbsup: jag älskar thai-maten :thumbsup:

Varma goa hälsningar från:

Mikael och Nui

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...