Jump to content
IGNORERAD

Air China gick ut med fel priser idag


StefanJ

Recommended Posts

Air China gick ut med extremt låga biljettpriser imorse. Polare som jobbar på Resebyrå såg det och ringde och tipsade.

4873kr inkl skatt och avgifter,  Stockholm - Peking - BKK    Tur/retur

Polarn sa "bestäm dig snabbt och boka innan dom ser felet och återställer priserna. Sagt och gjort.. bokade och betalade 4873kr  :lol:

Bara några minuter efter att jag fått min e-ticket, så stoppade Air China biljettförsäljning och återställde priset till ca 9500kr

Så lite nöjd känner man sig nu!  Trevlig Helg på er alla!!

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha så det var fel.då hade man tur.

Köpte imorse 5 biljetter, 2vuxna, 2barn och ett spädbarn för den totala summan 17695 sek :yes::yes::yes:

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var onekligen ett bra pris...

Ska bli intressant att se om Air China försöker höja priset för dom som redan köpt. Fast det skulle antagligen strida mot svensk lag?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Chang

jag frågade min resebyråvän om dom kunde skicka en extra räkning i efterhand.

Nej sa han,, är det bokat och man har fått sin biljett, så kan dom inte göra det.

Även han bokade en biljett och ska besöka Thailand för 1a gången  :yipi:

Om jag ser dig på Stadshagens värdshus den 6 dec.. så ska jag säga Hej på dig 

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

Det sket sig, ringde just bolaget där jag köpt biljetten "flygpolen", och mycket riktigt China-air har gått ut med fel priser och köpet canseleras de kan tydligen göra så inom 24h...det var onekligen ett bra pris.

Så nu är det bara att fortsätta att jaga biljett..för tot ca 12-13 tusen mer.

Jag hoppades att det skulle gå igenom då jag genast imorse betalade med Visa, men icke...

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Mr Chang

jag frågade min resebyråvän om dom kunde skicka en extra räkning i efterhand.

Nej sa han,, är det bokat och man har fått sin biljett, så kan dom inte göra det.

Även han bokade en biljett och ska besöka Thailand för 1a gången :yipi:

Om jag ser dig på Stadshagens värdshus den 6 dec.. så ska jag säga Hej på dig 

Ja, gör gärna det! Alltid trevligt att träffa forummedlemmar!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Skriv när du ska åka - kanske någon hittar en billig biljett.

T.ex. med Thai... (2 vuxna+2 barn i mars...)

GD

</p></div></body></html>

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Du GD.

vad är adressen till den sidan??

"Ett land vars ungdom inte gör uppror, det är ett land som det är synd om."

Fridde

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har nu en kampanj för mars månad.

Stockholm-Bangkok för endast 3 195:- plus skatt.

För barn endast 795:-, plus skatt.

Skatten i skrivandets stund 2 804:-

Uppgifterna hämtade från Nonkis hörna

Det kommer mer regn på Phuket än i Bergen i Norge! 
Håkan, X-LA CHIQUITA, Soi Buakhao, Pattaya, Thailand

Numera ( för tillfället) Mora, Dalarna, Sverige

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det sket sig, ringde just bolaget där jag köpt biljetten "flygpolen", och mycket riktigt China-air har gått ut med fel priser och köpet canseleras de kan tydligen göra så inom 24h...det var onekligen ett bra pris.

Så nu är det bara att fortsätta att jaga biljett..för tot ca 12-13 tusen mer.

Jag hoppades att det skulle gå igenom då jag genast imorse betalade med Visa, men icke...

Frågan är ju om flygbolaget får göra så här när biljetten är betald och utställd.Hade priset varit helt orimligt så kanske kunde förstå det men nu var det ju inte det.

Är det flygbolagets egen regel ang 24 timmar tro... kanske inte överensstämmer med våra regler riktigt...

Här är ett exempel från Afton-skiten: http://www.aftonblad...ticle3873814.ab

Jag hade nog iaf ringt ett samtal till nån sån där konsumentombudsman eller va de nu heter...

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Frågan är ju om flygbolaget får göra så här när biljetten är betald och utställd.Hade priset varit helt orimligt så kanske kunde förstå det men nu var det ju inte det.

Är det flygbolagets egen regel ang 24 timmar tro... kanske inte överensstämmer med våra regler riktigt...

Här är ett exempel från Afton-skiten: http://www.aftonblad...ticle3873814.ab

Jag hade nog iaf ringt ett samtal till nån sån där konsumentombudsman eller va de nu heter...

Lite underligt är det, jag körde hela sidan betalade  med mitt visa men de drog aldrig pengarna under dagen. I och med det så har jag ju inte betalat även om jag trodde jag gjorde det, men fick en bokningsbekräftelse.

Men sen när jag ringde för att fixa med platserna så fick jag beskedet om att det var fel pris.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det sket sig, ringde just bolaget där jag köpt biljetten "flygpolen", och mycket riktigt China-air har gått ut med fel priser och köpet canseleras de kan tydligen göra så inom 24h...det var onekligen ett bra pris.

Så nu är det bara att fortsätta att jaga biljett..för tot ca 12-13 tusen mer.

Jag hoppades att det skulle gå igenom då jag genast imorse betalade med Visa, men icke...

Tråkigt att höra,,,  min 4873kr bilj gäller och är klar.

jag frågade min polare om detta, och han sa att det är Flygpoolen som har canselerat bilj, inte Air China.

Min biljett då? frågade jag,,,

Den gäller för att jag hann få min biljett utställd och få ett biljettnummer. det är skillnaden.

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tråkigt att höra,,,  min 4873kr bilj gäller och är klar.

jag frågade min polare om detta, och han sa att det är Flygpoolen som har canselerat bilj, inte Air China.

Min biljett då? frågade jag,,,

Den gäller för att jag hann få min biljett utställd och få ett biljettnummer. det är skillnaden.

Vilka bokades det igenom

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Travelstore.se

där kan man även delbetala... 3,6 eller 12 mån räntefritt

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...