Jump to content
IGNORERAD

Militärtråden

audirs2
 Dela

Recommended Posts

https://www.hbl.fi/artikel/malet-sverige-och-finland-ska-kunna-kriga-tillsammans-vid-behov/

Intressant läsning! Dom där "uppe" vet mera om läget än vi på "golvet" vet just nu! Känns i alla fall bra om dom slår ihop broderländernas båda försvar. Man kunde till och med låta svenska unga män göra värnplikten i Finland! Allt finns klart där! Bara min egen tanke.

Får faktiskt veta mera om detta lördagen 24 när jag är på Karlberg! Där kommer överste Mattias Ardin att tala!

Sju år i folkskola, det du! Äh, det var inte ADHD!:heat:

Dela på andra sajter

• 3 veckor senare...

Att Litauen hade kvinna som president visste jag, att Estland åxå har det nu fick jag precis reda på!

Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Naam kaeng:

16-18 gram och en prislapp på 340 000 kronor. Då får man hantera den försiktigt.....

http://petapixel.com/2015/12/07/the-40000-bug-camera-drone-being-tested-by-the-us-military/

Ja detta är framtiden! Små flugor har man åxå använt, främst i USA, men ryssen ligger nog inte efter där! 

Dela på andra sajter

• 1 månad senare...
On 2016-10-18 at 08:40, skrev audirs2:

Att Litauen hade kvinna som president visste jag, att Estland åxå har det nu fick jag precis reda på!

Presidenten i Estland har ungefär lika mycket makt som den svenska kungen, så det gör inget.

Inte ens Ester överlag kände till namnet på sin nya president när hon tillträdde.

• Tummen upp 1

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...
45 minuter sedan, skrev audirs2:

http://www.inblick.se/opinion/2016/11/17/dags-att-vakna

Ajdå! Kan detta vara sant,,,,hmmmm? Jag har festat med ryska damer, dom frågade aldrig nått om svenska försvaret!:haha:

Jag med, har till och med bott i dåvarande Sovjetunionen. Men det enda dom frågade om var om man ville svartväxla hos dom, eller om man ville gifta sig? :haha:.... lika senare omgångar man varit i Ryssland, pratat om mycket men inte om vårat försvar, och då har jag ändå insiderkunskap från min korta men brillianta militära karriär från Svea Ingenjörstrupper anno 1984 :big_smile:

• Tummen upp 1
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev audirs2:

Snyggt jobbat! :great: Fast jag tycker det såg som en pil.

Finns ju knappt piloter för flera plan! ;-)

• Tummen upp 2
Dela på andra sajter

Nästa år så kommer en stor militärövning äga rum i Sverige vid namn Aurora, ca 19000 soldater kommer att ingå, även från Finland kommer det material! Någon basse som fått inkalleseorder redan?

Dela på andra sajter

• 4 veckor senare...

Grabbarna och tjejerna har kul på jobbet! :big_smile:

Dela på andra sajter

• 2 månader senare...
  • 4 veckor senare...

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela