Jump to content
IGNORERAD

Puckad fråga men måste fråga!


Falken

Recommended Posts

Jag sett Thailändska kvinnor som har någon form av manikyr/pedikyr att de har filat sina längre tånaglar (oftast tår) spetsiga som "knivar"  :oh:

Varför det?

(Att det är en puckad fråga vet jag men den ploppar upp då och då)

// Falken

| Divejobsonline.com |

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag sett Thailändska kvinnor som har någon form av manikyr/pedikyr att de har filat sina längre tånaglar (oftast tår) spetsiga som "knivar"  :oh:

Varför det?

(Att det är en puckad fråga vet jag men den ploppar upp då och då)

Hej Falken!

Det är ingen puckad fråga tycker jag. Det låter intressant. Jag hoppas att någon en förklaring. Till dess borde vi vara försiktiga med att reta upp sådana kvinnor!  :crazy:

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Quote

Jag sett Thailändska kvinnor som har någon form av manikyr/pedikyr att de har filat sina längre tånaglar (oftast tår) spetsiga som "knivar"  :oh:

Varför det?

(Att det är en puckad fråga vet jag men den ploppar upp då och då)

Dom gör det av precis samma anledning som du gör det :glasses:

Har faktiskt aldrig sett det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har sett flera thaikillar med en lillfingernagel som är mycket lång och spetsigt filad. De jag sett har varit uttalade guttegutter som man säger i norge.

Tjejerna brukar ofta låta alla naglar växa till sig, men de bryter sönder dem ganska snart eftersom naglarna blir uttorkade och bräckliga om de låter dem växa till sig för snabbt. Jag vet att en och annan lång nagel på män kan vara att de visar att de inte arbetar med kroppsarbete på fälten eller dylikt, de är lite finare och jobbar på sin höjd på kontor.

Men jag skulle gärna vilja veta lite mer om vad de här spetsiga naglarna har för innebörd eller funktion, om någon kunde upplysa oss som famlar i okunskapens mörker vore det trevligt.

Det kommer mer regn på Phuket än i Bergen i Norge! 
Håkan, X-LA CHIQUITA, Soi Buakhao, Pattaya, Thailand

Numera ( för tillfället) Mora, Dalarna, Sverige

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest larbejo

Hej! Jag har nyss frågat en kvinna som haft extra långa lillfingernaglar och hon säger att det medför tur.

Link to comment
Dela på andra sajter

De används vid risskörden för att på ett enkelt sätt kapa stråna utan att behöva kröka rygg.

Nageltrånge Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Jag tror ju att syftet med naglarna är att snabbt och effektivt sätta stopp för gubbens vidare öden och äventyr ifall han varit otrogen.

Räcker ju med en tåfjutt mot Pellevicken så är det avklarat.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Dom gör det av precis samma anledning som du gör det :glasses:

Har faktiskt aldrig sett det.

Jag biter på naglarna... även TÅnaglarna så du har nog mixat ihop mig med någon annan... var du så full?  :surprised:

// Falken

| Divejobsonline.com |

Link to comment
Dela på andra sajter

Tånaglar vet jag inget om... men jag vet att en extra stor lillfingernagel hos thailändare i regel är till för att effektivt kunna plocka snor ur näsan.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Quote

Jag biter på naglarna... även TÅnaglarna så du har nog mixat ihop mig med någon annan... var du så full?  :surprised:

Ofan, jag måste ha varit full.

Men nu tvingade du fram en føljd fråga.

Ær du vig?

Om svaret ær JA. Du ær ovanlig som biter på tånaglar

Om svaret ær NEJ... Uppskattar folk den service du utfør. Ligger du ner nær du biter av tånaglarna deras? Detta ær också ovanlig føreteelse

:intello::intello::intello:

Sorry att jag førsør tråden :bag:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ähum...

Det har väl hänt att man bitit på tånaglarna...

Dock numera helt otänkbart när man har fru Chang vakandes över sig! Det finns minsann lämpliga verktyg för att sköta sådant.

Nuförtiden blir man ju dessutom hårt klandrad om man skulle råka bli ertappad med att gnaga lite på fingernaglarna.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

:morgon: Håller med changen att dom pillar näsan med lillfingret, :mdr:

Den långa tumnageln har dom för att plocka sallad & mat med :lol:

Men jag har sett att dom  även använder  lillfingret i maten :crazy:

Tänk på det nästa gång ni äter tillsammans med nån thai & delar tallrik :oh:

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Quote

Ähum...

Det har väl hänt att man bitit på tånaglarna...

Dock numera helt otänkbart när man har fru Chang vakandes över sig! Det finns minsann lämpliga verktyg för att sköta sådant.

Nuförtiden blir man ju dessutom hårt klandrad om man skulle råka bli ertappad med att gnaga lite på fingernaglarna.

Herr Chang har talat.

Bita få naglarna, ajabaja!

Kænner man igen. Først en smæll på handen, sedan tar frugan fram nagelsaxen och fixar till allt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Andrejs,

Ja, bita på naglarna är inte populärt.

Fast du verkar vara lyckligare lottad än mig, fru Chang klipper icke några av mina naglar.

Fast om jag tänker efter så gjorde hon nog det i början av vårt förhållande. Ack så fort man glömmer hur det en gång var!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Quote

Hej Andrejs,

Ja, bita på naglarna är inte populärt.

Fast du verkar vara lyckligare lottad än mig, fru Chang klipper icke några av mina naglar.

Fast om jag tänker efter så gjorde hon nog det i början av vårt förhållande. Ack så fort man glömmer hur det en gång var!

Herr Chang har talat.

Nja, frugan har slutat med sånt. Tror hon har gett upp hoppet.

Det var faktiskt ett bra tag sedan jag fick denna typ av service

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nuförtiden blir man ju dessutom hårt klandrad om man skulle råka bli ertappad med att

Quote

Bita få naglarna, ajabaja!

Kænner man igen. Først en smæll på handen, sedan tar frugan fram nagelsaxen och fixar till allt.

:he:   Ingen skillnad om det är en thai eller en filipina tror jag...  det var hög igenkänningsfaktor på det där..

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, ja först klagar man på att SFI inte duger... sen suckar man över att damen tar till sig svenska seder alltför snabbt ;-)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Fast du verkar vara lyckligare lottad än mig, fru Chang klipper icke några av mina naglar.

Fast om jag tänker efter så gjorde hon nog det i början av vårt förhållande. Ack så fort man glömmer hur det en gång var!

[glow=red,2,300]"The only thing that sucks after a year, is your work"[/glow]  ;)

Nåja, "nagelservicen" har jag allt kvar.  :yes:

:wai:

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Bita på tånaglarna???  Hoppas ni skämtar!? Fy fan va äckligt!

Varför lång lillfingernagel, peta sig i öronen, snorta cola... det är väl dom mest kända anledningarna jag hört.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...