Jump to content
IGNORERAD

Allmänna fotbollstråden


broder tuk tuk

Recommended Posts

broder tuk tuk
Fotbollens huvudstad ÄR Malmö!

 

Dom skånska lagen har ju mer eller mindre prenumererat på det allsvenska guldet senaste åren.

 

Stockholmsklubbarna har tappat i slagstyrka.

 

Det gäller ju både i fotboll och ishockey.

 

Nästa år tror jag bara det finns ett lag från stockholm i allsvenskan och när Helsingborg får möta Bayern Munchen i Champions leauge får djurgården spela mot värnamo på lagavallen i värnamo.

 

Fader Baas tröst blir kanske att Udon Fc går upp i division ett

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 64
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • conservator

    16

  • broder tuk tuk

    10

  • GreenValley

    9

  • Sam sip sam

    6

Mest aktiva i denna tråd

Dom skånska lagen har ju mer eller mindre prenumererat på det allsvenska guldet senaste åren.

 

Stockholmsklubbarna har tappat i slagstyrka.

 

Det gäller ju både i fotboll och ishockey.

 

Nästa år tror jag bara det finns ett lag från stockholm i allsvenskan och när Helsingborg får möta Bayern Munchen i Champions leauge får djurgården spela mot värnamo på lagavallen i värnamo.

 

Fader Baas tröst blir kanske att Udon Fc går upp i division ett

 

BTT

Vad de svenska skitlagen har nått för resultat i Europa de senaste åren ger väl knappast för handen att det skulle vara någon fjäder i hatten att vara Svenska Mästare mer än i statistiken och för att inte torska mot korpgäng från Wales eller Färöarna krävs nog lite mer än vad fattifsverige (fotbollsmässigt) förmår, trist, men statistiken talar sitt tydliga språk, svensk klubbfotboll suger!

 

Betr, UDFC så hoppas jag också det, blir lite nya lag att stifta bekantskap med i så fall!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator
Struntprat!

Nationalarenan är Friends arena och den har fan i mig inte flyttats till Malmö!

Däremot tycker jag att det visst är rätt att förlägga landskamper på fler ställen än just där, men större/viktiga matcher skall spelas på den arena förbundet valt, Punkt!

Bygga en arena går ju bra men ett fotbollslag verkar lite svårare, och att Friends Arena kom på plats var väl inte på grund av att fotbollens mecka ligger i Stockholm!

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator
Vad de svenska skitlagen har nått för resultat i Europa de senaste åren ger väl knappast för handen att det skulle vara någon fjäder i hatten att vara Svenska Mästare mer än i statistiken och för att inte torska mot korpgäng från Wales eller Färöarna krävs nog lite mer än vad fattifsverige (fotbollsmässigt) förmår, trist, men statistiken talar sitt tydliga språk, svensk klubbfotboll suger!

 

Betr, UDFC så hoppas jag också det, blir lite nya lag att stifta bekantskap med i så fall!

För att man över huvudtaget ska komma ut i europa och förändra detta så måste allsvenskan vinnas, det är där man får börja innan de stora drömmarna tar vid!

Känner till ett svenskt lag som spelat i en championsleague final i alla fall!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
Vad de svenska skitlagen har nått för resultat i Europa de senaste åren ger väl knappast för handen att det skulle vara någon fjäder i hatten att vara Svenska Mästare mer än i statistiken och för att inte torska mot korpgäng från Wales eller Färöarna krävs nog lite mer än vad fattifsverige (fotbollsmässigt) förmår, trist, men statistiken talar sitt tydliga språk, svensk klubbfotboll suger!

 

Betr, UDFC så hoppas jag också det, blir lite nya lag att stifta bekantskap med i så fall!

 

Nej men det måste vara roligare att spela på Anfield Road eller Nou Camp än på stadsparksvallen i  Jönköping eller i ljungskile

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Struntprat!

Nationalarenan är Friends arena och den har fan i mig inte flyttats till Malmö!

Däremot tycker jag att det visst är rätt att förlägga landskamper på fler ställen än just där, men större/viktiga matcher skall spelas på den arena förbundet valt, Punkt!

 

ännu inget att vara stolt över...planen i svenska cup finalen var ett skämt...arangemanget likaså...vi har jämnare

åkrar här på slätta än den mattan var.hoppas dom lärde sig nått till nästa gång :not_i:

Link to comment
Dela på andra sajter

För att man över huvudtaget ska komma ut i europa och förändra detta så måste allsvenskan vinnas, det är där man får börja innan de stora drömmarna tar vid!

Känner till ett svenskt lag som spelat i en championsleague final i alla fall!

 

Hahaha vänd o vrid bäst du vill men det var europacupfinal..

 

Blåvitt är det enda Svenska lag som nått kvartsfinal i championsleague  där det blev knapp förlust mot Bayern M.

Semifinal i europacupen utlsagna mot Barca tack vare en viss helsinborgare och en norrman.(att tobbe inte vågade ta en har vi förträngt :giggle: )

Dubbla mästare i uefacupen.

Flest Sm-guld.

 

Titta gärna på länken o sug på karamellen o tänk ett liknande scenario idag, helt otroligt egentligen och det kommer aldrig att upprepas av ett Svenskt lag.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Uefa_Champions_League_1994/1995#Gruppspel

 

Ödmjuka hälsningar Cupmästarna 2013 :hi:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
Dom skånska lagen har ju mer eller mindre prenumererat på det allsvenska guldet senaste åren. Stockholmsklubbarna har tappat i slagstyrka. Det gäller ju både i fotboll och ishockey.

 

 

Att de ska flytta på Kiruna har jag hört.

 

Men att de redan Skellefteå till Skåne var en nyhet som heter duga :ahh:   Huvaligen

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator
Hahaha vänd o vrid bäst du vill men det var europacupfinal..

 

Blåvitt är det enda Svenska lag som nått kvartsfinal i championsleague  där det blev knapp förlust mot Bayern M.

Semifinal i europacupen utlsagna mot Barca tack vare en viss helsinborgare och en norrman.(att tobbe inte vågade ta en har vi förträngt :giggle: )

Dubbla mästare i uefacupen.

Flest Sm-guld.

 

Titta gärna på länken o sug på karamellen o tänk ett liknande scenario idag, helt otroligt egentligen och det kommer aldrig att upprepas av ett Svenskt lag.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Uefa_Champions_League_1994/1995#Gruppspel

 

Ödmjuka hälsningar Cupmästarna 2013 :hi:

Europacupen har ju översatts till championsleague så den där 79 finalen får nog anses som en sådan (Mästarlagens cup)

IFK:s uefacup äventyr var ju helt fantastiska och även jag satt och hejade för fulla muggar, men det har ju inte riktigt samma klang som Championsleague mer lite åt Europaleague hållet till!

Men som sagt var så var det fina tider då även en Malmöbo satt och höll på IFK!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
Europacupen har ju översatts till championsleague så den där 79 finalen får nog anses som en sådan (Mästarlagens cup)

IFK:s uefacup äventyr var ju helt fantastiska och även jag satt och hejade för fulla muggar, men det har ju inte riktigt samma klang som Championsleague mer lite åt Europaleague hållet till!

Men som sagt var så var det fina tider då även en Malmöbo satt och höll på IFK!

 

Nja 1979 var det väl bara 16 lag som deltog i europacuperna så man får väl ända säga att blåvitts prestationer i champions league är strået vassare än MFF s.

 

MFF stötte ju dessutom på sådana storheter som Austria Wien och Aberdeen på sin väg till finalen

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

ännu inget att vara stolt över...planen i svenska cup finalen var ett skämt...arangemanget likaså...vi har jämnare

åkrar här på slätta än den mattan var.hoppas dom lärde sig nått till nästa gång :not_i:

 

Servicenivån var under all jävla kritik.

Trodde man förberedde sig när man vet att det snart kommer 4000 törstiga och hungriga Göteborgare.

 

Men nej...stek hamburgare när någon beställer= 10 minuters väntetid.

Hälla upp ett antal öl innan och förse med lock?...Nej häll upp eftersom=mera kö

 

Helt värdelös planerat av dom ansvariga, men toaletter och själva arenan var bra.

Dock känns den för stor som hemmaplan tom för ett publikdragande lag som AIK.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator
Att de ska flytta på Kiruna har jag hört.

 

Men att de redan Skellefteå till Skåne var en nyhet som heter duga :ahh:   Huvaligen

Spelarna räcker!

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator
Nja 1979 var det väl bara 16 lag som deltog i europacuperna så man får väl ända säga att blåvitts prestationer i champions league är strået vassare än MFF s.

 

MFF stötte ju dessutom på sådana storheter som Austria Wien och Aberdeen på sin väg till finalen

 

BTT

Som tydligen var de bästa lagen på den tiden eftersom det var mästarnas cup! Tex Real Madrid och Juventus var ju utslagna redan!

Ändrades av conservator
Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Servicenivån var under all jävla kritik.

Trodde man förberedde sig när man vet att det snart kommer 4000 törstiga och hungriga Göteborgare.

Men nej...stek hamburgare när någon beställer= 10 minuters väntetid.

Hälla upp ett antal öl innan och förse med lock?...Nej häll upp eftersom=mera kö

Helt värdelös planerat av dom ansvariga, men toaletter och själva arenan var bra.

Dock känns den för stor som hemmaplan tom för ett publikdragande lag som AIK.

Ja det var första och sista besöket för mig där ,urusel service ,var kö till serveringen tills 10 min kvar av andra halvlek

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
Som tydligen var de bästa lagen på den tiden eftersom det var mästarnas cup!

 

Jag anser nog att HIF s prestation då man gick till gruppspelet i champions league och bland annat slog ut Inter och spelade oavgjort mot bayern Munchen och Paris st Germain tom var snäppet vassare än MFFs prestation 1979.

 

Konkurransen mellan 1979 och 2000 talet i fotbollseuropa kan inte på något sätt jämföras.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
Europacupen har ju översatts till championsleague så den där 79 finalen får nog anses som en sådan (Mästarlagens cup)

IFK:s uefacup äventyr var ju helt fantastiska och även jag satt och hejade för fulla muggar, men det har ju inte riktigt samma klang som Championsleague mer lite åt Europaleague hållet till!

Men som sagt var så var det fina tider då även en Malmöbo satt och höll på IFK!

Inte alls!

Europacupen hade en helt annan (lägre) status!

Det var inte alls lika mycket pengar i potten och i början av turneringen var det bara något som lagen pliktskyldigast spelade av, lyckades man komma till semifinal så satsades det lite mer.

Ungefär som i Svenska Cupen alltså! :crazy:

Man blir ju inte direkt imponerad av namnen på lagen som kvalificerade sig för turneringen!

http://sv.wikipedia.org/wiki/Europacupen_i_fotboll_1978/1979

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag anser nog att HIF s prestation då man gick till gruppspelet i champions league och bland annat slog ut Inter och spelade oavgjort mot bayern Munchen och Paris st Germain tom var snäppet vassare än MFFs prestation 1979.

 

Konkurransen mellan 1979 och 2000 talet i fotbollseuropa kan inte på något sätt jämföras.

 

BTT

 

Jaap å ikväll möts dom MFF-HIF

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator
Jag anser nog att HIF s prestation då man gick till gruppspelet i champions league och bland annat slog ut Inter och spelade oavgjort mot bayern Munchen och Paris st Germain tom var snäppet vassare än MFFs prestation 1979.

 

Konkurransen mellan 1979 och 2000 talet i fotbollseuropa kan inte på något sätt jämföras.

 

BTT

Det tycker du inte alls, du är själv mycket väl medveten om vilken prestation som var störst, nu trycker du bara på tangenterna för sakens skull!

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator
Jaap å ikväll möts dom MFF-HIF

Inte i huvudstadsarenan men väl i nationalarenan!

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator
Inte alls!

Europacupen hade en helt annan (lägre) status!

Det var inte alls lika mycket pengar i potten och i början av turneringen var det bara något som lagen pliktskyldigast spelade av, lyckades man komma till semifinal så satsades det lite mer.

Ungefär som i Svenska Cupen alltså! :crazy:

Man blir ju inte direkt imponerad av namnen på lagen som kvalificerade sig för turneringen!

http://sv.wikipedia.org/wiki/Europacupen_i_fotboll_1978/1979

Real Madrid? Juventus?

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Du missade Odense, Linfield, Ac Omonia, FC Haka och Valetta!

Det isländska laget? Vad hette det?  iA?

På den tiden fick bara ett lag (mästarna) från varje land ställa upp.

Hur stort tror du intresset skulle vara idag om samma regelverk skulle gälla?

En av årets finalister skulle inte ens fått ställa upp i turneringen!

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator
Du missade Odense, Linfield, Ac Omonia, FC Haka och Valetta!

Det isländska laget? Vad hette det?  iA?

På den tiden fick bara ett lag (mästarna) från varje land ställa upp.

Hur stort tror du intresset skulle vara idag om samma regelverk skulle gälla?

En av årets finalister skulle inte ens fått ställa upp i turneringen!

Men de bästa lagen ifrån varje land var med och hade ett antal lag att slå på vägen till final! Det som hände i år var det enda som inte kunde hända då men de bästa lagen var med!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
Du missade Odense, Linfield, Ac Omonia, FC Haka och Valetta!

Det isländska laget? Vad hette det?  iA?

På den tiden fick bara ett lag (mästarna) från varje land ställa upp.

Hur stort tror du intresset skulle vara idag om samma regelverk skulle gälla?

En av årets finalister skulle inte ens fått ställa upp i turneringen!

 

Sen är det ju på det sättet med idag att tredjelaget från de stora ligorna är minst lika bra som mästarlaget.

 

Numera har vi ju tre lag från Tyskland, Spanien, England, Italien, Frankrike osv i Champions league

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
Men de bästa lagen ifrån varje land var med och hade ett antal lag att slå på vägen till final! Det som hände i år var det enda som inte kunde hända då men de bästa lagen var med!

Inte DE bästa lagen i Europa som nu utan DET bästa laget från varje land i Europa, en stor skillnad!

Att jämföra gamla Europacupen med Champions League är som att jämföra Allsvenskan med La Liga!

Link to comment
Dela på andra sajter

Att de ska flytta på Kiruna har jag hört.

 

Men att de redan Skellefteå till Skåne var en nyhet som heter duga :ahh:   Huvaligen

Borås har oxå flyttat. :crazy:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...