Jump to content
IGNORERAD

Paradiset Thailand inte så billigt!


Rospigg

Recommended Posts

Enligt x-change´s årliga prisindex hamnar nu Thailand först på plats 18. " Paradiset " är inte så billigt. Men Thailand har ju en hel del annat som vi soltörstande faranger längtar efter som andra billigare länder kan ha svårt att erbjuda. Så pris-index är kanske inte så relevant i detta sammanhang.

http://www.x-change.ess.asp?node=17

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente Herr Spigg, fast di har ju i alla fall många billiga fruntimmer som i längden dock blir ganska dyra.

[move]Lågprisaren Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Rospigg,

Det var ju en intressant lista! Fast jag har lite svårt att tro på att det skulle vara något billigare i Australien, Nya Zealand och Kanada än i Thailand.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Enligt x-change´s årliga prisindex hamnar nu Thailand först på plats 18. " Paradiset " är inte så billigt. Men Thailand har ju en hel del annat som vi soltörstande faranger längtar efter som andra billigare länder kan ha svårt att erbjuda. Så pris-index är kanske inte så relevant i detta sammanhang.

http://www.x-change.ess.asp?node=17

"Tårta på tårta"

X-Change Semesterindex

« skrivet: igår kl. 23:50 »

http://www.maipenrai...hp?topic=2580.0

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

:kort: Lars 6 . det är väl fler än du som får lägga in copys. :whistle:

Inte du.för du lägger inte in någonting alls!   :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej Rospigg,

Det var ju en intressant lista! Fast jag har lite svårt att tro på att det skulle vara något billigare i Australien, Nya Zealand och Kanada än i Thailand.

Herr Chang har talat.

Helt ratt intressant, men innan man kan ha en asikt maste man val veta vilka parametrar som anvands, jag har inte en aning, nan som vet och delge detta?

Kan halla med HC om att Aus o NZ inte kanns billigare men det ar i o for sig 4 ar sen jag var dar. Canada,icke sa nicke.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Allt är ju relativt, och vart i landet man befinner sig.

En öl på disco i Bangkok för 250tb, är tex. inte billigt.

Exakt, däremot en flaska sangsom+virke+massor med mat för 500b på något halvsunkigt kareokeställe Pattaya - det är billigt  :party:

Link to comment
Dela på andra sajter

พี่ตา

Jag bodde nio månader i Australien förra året och enligt mig så är prisnivån där lite lägre än i Sverige. Sedan dess så har också AUD tappat i värde jämfört med den svenska kronan. Men att säga att det är billigare att semestra i Australien jämfört med Thailand är totalt käpprätt åt helvet. Listan är direkt missvisande.

Tex boende i Sydney, vandrarhem där du delade rummet med 5 andra personer kostade ca 150 SEK/natt. För den summan får du bättre boende samt eget rum i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Allt är ju relativt, och vart i landet man befinner sig.

En öl på disco i Bangkok för 250tb, är tex. inte billigt.

Köp en flaska sprit nästa gång så får du mycket mer valuta för pengarna.

Sen att öl kan va väldigt dyrt på en del suspekta svart klubbar som mutar polisen är en annan femma  :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det är tur att vi har dig Lars mr spam 60, så forumet håller sig flytande. kopiera mera.. :na:

Du verkar vara en sympatisk..person!  :party:

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...