Jump to content
IGNORERAD

Behöver tips om billigt boende i Bangkok


ban_kog_wat

Recommended Posts

Behöver tips på bra och hyfsat billigt boende i Bangkok ( Sukhumvit ) Och Pattaya? Guesthuses mm.

// Baan

mai-mii, mai.mii mai.mii

Link to comment
Dela på andra sajter

FemmeDeFatale

Jag skulle faktisk rekommendera Suk 11 på Sukhumwit Soi11...ett hostel där rummen kostar allt ifrån 250 Baht till 900 Baht (bodde på ett 900 Bahts rum och det var rent fräscht och tyst)

Skön säng, bra AC...frukost ingår.

Skulle faktiskt rekommendera detta ställe, för det är en oas med mycket växter på en lugn gata utan trafik.

www.suk11.com

Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag skulle faktisk rekommendera Suk 11 på Sukhumwit Soi11...ett hostel där rummen kostar allt ifrån 250 Baht till 900 Baht (bodde på ett 900 Bahts rum och det var rent fräscht och tyst)

Skön säng, bra AC...frukost ingår.

Skulle faktiskt rekommendera detta ställe, för det är en oas med mycket växter på en lugn gata utan trafik.

www.suk11.com

Men de tillåter inga oincheckade damer på rummet. Har heller inte TV.

Skulle definera det som ett slitet backpackerställe. Blev en natt där så var man villig att gå över gatan och punga upp nåra tusenlappar till för Ambassador (som du visserligen inte heller får ta med oincheckade damer till).

Har denna gång tänkt prova Woodlands Inn

http://www.woodlandsinn.org/

Kan inte säga så mycket mer än att de är billigt. Annars får du söka dig till Khaosan och "Sawasdee" hotellen där som också är billiga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Quote

Behöver tips på bra och hyfsat billigt boende i Bangkok ( Sukhumvit ) Och Pattaya? Guesthuses mm.

// Baan

Prova gärna att hyra ett rum på Rompo Masion i Bkk

http://www.rompomansion.com/over.html

Detta lägenhetshotel ligger ganska centralt men lugnt - en liten bit från Rama4 road - inte så långt från Sukumvit.

Inga överpriser heller.

Många internationella thaiboxare bor där och även en och annan glad svensk sjöman har det som bostad.

Link to comment
Dela på andra sajter

FemmeDeFatale

Quote

Men de tillåter inga oincheckade damer på rummet. Har heller inte TV.

Skulle definera det som ett slitet backpackerställe. Blev en natt där så var man villig att gå över gatan och punga upp nåra tusenlappar till för Ambassador (som du visserligen inte heller får ta med oincheckade damer till).

Har denna gång tänkt prova Woodlands Inn

http://www.woodlandsinn.org/

Kan inte säga så mycket mer än att de är billigt. Annars får du söka dig till Khaosan och "Sawasdee" hotellen där som också är billiga.

Hehehe...en annan var så slut efter dagens bestyr så jag behövde varken tv eller damer...eller hmm..en viss dam kanske man hade behövt, men jag somnade gott ändå  :mdr:

Tyckte inte att Suk11 var slitet alls...dög jättebra åt mig (fast jag behövde bara ett ställe att sova på)  :dance1:

Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

Link to comment
Dela på andra sajter

Sant att de duger för ett par nätter. Rent på rummen och ok sängar. Tyckte det bara behövde tillägas "vissa detaljer" eftersom det också frågades om Pattayaboende.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Federal Hotell soi-11 Sukhumwit ca 1000 bath ,Pool, Bra rest.. OK Ställe

kostar numera 1500 b (sep.2008)

hotel 27 på soi 22  350 bath/natt :good:

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte testa Business Inn  Sukhumvit soi 11  ca.  20 meter från Sukhumvit Rd.  Priset i september startade på 600 THB  för de minsta rummen, städning o byte av sängkläder varje dag. Air Con och mini bar givetvis.  Bor man minst en vecka = 10% rabatt.  OBS! Ej att förväxla med Grand Business Inn på samma gatstump.

"Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Varför inte testa Business Inn  Sukhumvit soi 11  ca.  20 meter från Sukhumvit Rd.  Priset i september startade på 600 THB  för de minsta rummen, städning o byte av sängkläder varje dag. Air Con och mini bar givetvis.  Bor man minst en vecka = 10% rabatt.  OBS! Ej att förväxla med Grand Business Inn på samma gatstump.

Glömde skriva att om du har dambesök så tar de ID kortet i receptionen, samt ringer (när damen ger sig iväg) upp till rummet och frågar om det är OK att damen går.

"Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla förslag. fler är välkomna. Ett klargörande avseende Pattaya frågan så spelar dam på rummet "problemet" ingen roll nu mer efter som dam medföljer från sverige sedans 5 år och efter denna resan så har hon titel som fru så.

Kurre har du någon www adress till Business Inn Soi 11

Lars jag vet att du har kärlek till niceplace ( av mycket förståliga skäl  :preved: ) men en liten fråga. Hur långt från Nicep till skytrain och subway.

// Baan

mai-mii, mai.mii mai.mii

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tack för alla förslag. fler är välkomna. Ett klargörande avseende Pattaya frågan så spelar dam på rummet "problemet" ingen roll nu mer efter som dam medföljer från sverige sedans 5 år och efter denna resan så har hon titel som fru så.

Kurre har du någon www adress till Business Inn Soi 11

Lars jag vet att du har kärlek till niceplace ( av mycket förståliga skäl  :preved: ) men en liten fråga. Hur långt från Nicep till skytrain och subway.

// Baan

Ser ut som det inte är långt till Skytrain från Nicep  :read:

http://nicepalace.com/location.html

Mvh.Plätt som snurrar runt vid Victory Monument många gånger

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg kartan på niceplaces hemsida. men samtidigt så vis av erfarenhet att skalorna inte stämmer alla gånger. 5 minuter kan vara vä'ldans långt bort.

/ Baan

mai-mii, mai.mii mai.mii

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...