Jump to content
IGNORERAD

viktfixering


ateisten

Recommended Posts

Hej hej

Min Thailändska hustru är viktfixerad. Hon har iofs blivit lite bredare över rumpan efter flytten till Sverige, men det stör inte mig, tvärtom. Men, alla metoder som används i bantningen drabbar ju också mig eftersom vi delar kosthållning. Jag hatar kalla vattniga tomater, gurkskivor, salladsblad, konstiga tesorter importerade från Thailand mm.

Vissa bantningspreparat från Th vill jag inte ens veta vad de innehåller. Jag oroar mig för att narkotikaroteln skall knacka på dörren. Är inte detta ett problem ni känner igen?? Det måste det vara, därför att alla hennes 14 thailändska väninnor också delar detta intresse för viktproblem.

MEN - nu har räddningen kommit i form av en bok som heter "Gå ner i vikt med GI-metoden". Skriven av Ola Laúritzon. Jag fick den i min hand av en kollega och efter att ha läst den fick jag liksom en uppenbarelse. Det var som att hitta svaret på  livets gåta. Ola är hädanefter min guru, jag skall hylla honom och starta en fanclub till hans ära.

Jag började omedelbart att banta med den metoden. Jag har också läst högt ur boken för min fru för att stryka under de sanningar som han levererar.

Naturligtvis vill jag som nyfrälst också sprida kunskapen vidare och vad kan vara bättre än att börja med er medlemmar i detta eminenta forum.

Här följer ett meny förslag för dag 1 när man börjar banta: (Jag startade också idag med fas:1.) Och detta är den mest påfrestande fasen, det är då man måste försaka och uthärda lite plågor när man startar ett nytt och hälsosamt liv. Efter 2 veckor kan man börja unna sig lite mer i fas 2 och sedan kommer fas 3 då man kan ta ut svängarna ytterligare.

Stek en grönsaksblandning (t.ex morötter, majs, ärtor, mm mm) i rikligt med smör, krydda med salt o peppar, häll över 3 dl. grädde och låt det puttra lite. Stek ordentligt tilltagna skivor av fläskfile gyllenbruna, krydda med salt, peppar o ev lite vitlök. Häll över 3 dl. grädde, smaksätt med någon färdig fond och låt det småkoka i pannan så att såsen tjocknar till lite. Som måltidsdryck kan man med fördel ta lite rött vin.

Jag citerar ur boken: ( "Drick gärna lite vin, helst rött, några glas vin är helt acceptabelt.") Jag har i min ägo några rejäla vinglas, så det gick faktiskt en hela rött till middan.

Citat ur boken: ( "Drick drick, en god vätskebalans är avgörande för fettförbränningen") ("Ett glas vin innehåller 1 gram kolhydrater och sprit inga kolhydrater alls")

("Man kan känna sig lite trött första dagen men du skall veta att det är helt naturligt och bara ett resultat av att levern är lite svårstartad")

Man kan också enligt Lauritzon unna sig (" en avec till kaffet ibland" ) så jag avslutade middagen med en 6:a konjak.

Måttlig fysisk aktivitet är också väldigt viktigt när man vill gå ner i vikt. Jag citerar igen:

(" lågintensiv träning är att föredra")

Så jag småjoggade efter middan från köksbordet in till TVsoffan och hällde upp en kopp svart kaffe och ytterligare en 6:a konjak och lade mig ned med laptopen i knät och bara bräääänner fett. Där ligger jag nu och känner  att det verkligen fungerar. Byxorna känns redan lite för stora.

Eventuellt återkommer jag med ytterligare rapporter om min viktminskning och hoppas naturligtvis att jag inspirerat några andra till att börja ett nytt och hälsosamt liv.

mvh

Ateisten

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst för all del men det inte alls så effektivt som Dr Arnes diet som dessutom tillåter att man får inmundiga precis vad som helst.

Helt kostnadsfritt så kan jag berätta hur denna metod fungerar.

Köp din favorit mat och ta en rejäl bit av denna tugga nogsamt och låt saliven verka innan du skall svälja så spotta ut födan eller drycken.

Lycka till

Dr Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för att du delar med dig.

När jag läste på universitet försökte jag men jag lyckades gå ned 2 kg och för att kort därefter gå upp 3 kg.

Efter ett par tre fyra försök gav jag upp.

Och jag har inte försökt banta sedan dess.

Jag älskar att äta och njuta.

---

Mvh

Magrood

- som har fått ca 12 kg extra de senaste sju månaderna -   :lol:

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltid kul att läsa om kost och träning men förstår inte riktigt varför det behövs nya bantningsmetoder hela tiden. Ät nyttigare (eller mindre) och rör dig mer så går man ner i vikt och mår förmodligen bättre, behövs inga böcker för att förstå detta enkla faktum. :rofl:

Min tjej har också lagt på sig på senare år och jag tycker bara att det har gjort henne snyggare och sexigare så jag klagar absolut inte! :great::intello: Men har försökt få med henne till gymmet vilket hon faktist gjort ett par gånger för jag tror att hon skulle må bra av att bygga lite massa eftersom hon har ett tungt och slitigt jobb som städare. Tyvärr så är det ju roligare att äta Thaimat med sina Thaikompisar och kolla Thaiserier så nån gymråtta lär hon aldrig bli, men kanske tur det så jag får ha mitt proteinpulver ifred... :diablo::mdr:;):kort::crazy:

Kan dock inte låta bli att le när hon på fullaste allvar tror att det är byxorna som krympt i tvätten och inte att det är hon som gått upp i vikt när de blir allt svårare att få på sig. He he he. :D

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

...

Kan dock inte låta bli att le när hon på fullaste allvar tror att det är byxorna som krympt i tvätten och inte att det är hon som gått upp i vikt när de blir allt svårare att få på sig. He he he. :D

Mvh Swippe

Hehe, fru Chang är också väldigt förvånad över hur mycket byxorna krymper i tvätten i Sverige ;-)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte så konstigt att Thailändare är viktfixerad när det finns vågar överallt i detta land :glasses: och sen samlas tjejerna där för att kolla sin vikt så inte den har gott upp :rules: , brukar skämta när jag passerar vågen med någon tjej på samtidigt med ett leende :gasp:

Mvh. Plätt

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...