Jump to content
IGNORERAD

Någon som bott här Wombat Bar


sudden

Recommended Posts

Letar efter budget boende i Jomtien.

Inte mer än 13000bht i månaden.

Inte allt för långt från stranden eller 10bht bussen. Gärna havsutsikt. Balkong vill ha.

tittar på Gesthouse för då slipper man städa själv :) samt el ingår. Viktigt inte för livat på kvällen så det hörs in i rummet.

http://www.wombatbar.com          ger bra pris men orolig det är för livat på kvällen så man blir störd även när man stänger alla fönster och dörr. Annars verkar det var helt OK.

Bra om man har möjlighet göra frukost själv.

 

Har sänt förfrågan till Lekhotel på soi 7..få se vad de erbjuder. Bra ställe ?

 

Åker ned okt hem 13 jan

Många önskningar så får väl lista vad som är viktigaste.

Link to comment
Dela på andra sajter

är ju inte så dyrt om det är med utsikt över havet. problemet är ju att det ligger i jomtien. bodde där en gång never again..

huvet ner i sanden och rumpan upp i skyn

Link to comment
Dela på andra sajter

är ju inte så dyrt om det är med utsikt över havet. problemet är ju att det ligger i jomtien. bodde där en gång never again..

Bodde du på detta ställe "Wombat" ?. Vad var felet tyckte du där ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Satan i gatan va dyrt. Är det rimligt för Jomtien eller?

Vad anser du rimligt för månadhyra där el och städning ingår ?

De tar för lägenhet från 14000bht el ingår ej och städa får man göra själv. Då inte allt för långt från centrum eller stranden.

Vad jag funnit på Internet.

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Har inte bott där men har kompisar som gjort det, mitt intryck är att det är slitet och i behov av renovering.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lek hotell är det sunkigaste jag någonsin bott på men bra frukost.Luktade mögel på varje våning.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad anser du rimligt för månadhyra där el och städning ingår ? De tar för lägenhet från 14000bht el ingår ej och städa får man göra själv. Då inte allt för långt från centrum eller stranden. Vad jag funnit på Internet.

 

Nu vet inte jag hur det är i Jomtien. Aldrig varit där. Hyr i Chiang mai för 5500, med lite bättre standard o pool.

Är det så dyrt i Jomtien lär jag ju aldrig åka dit, hehe 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu vet inte jag hur det är i Jomtien. Aldrig varit där. Hyr i Chiang mai för 5500, med lite bättre standard o pool.

Är det så dyrt i Jomtien lär jag ju aldrig åka dit, hehe 

Japp. billigare i Chiang mai. Men dåligt med hav och strand där :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Seaserpent

Vore det inte bättre att lägga till några baht och få ett vettigt boende, typ Avenue Inn? Den soien är ju lugn och när till beach och songthaew.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Japp. billigare i Chiang mai. Men dåligt med hav och strand där :)

 

Jomtien och Pattaya är ju världskända för sina vackra stränder! :crazy::crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jomtien och Pattaya är ju världskända för sina vackra stränder! :crazy::crazy:

Japp..Fiska i lårviken :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jomtien och Pattaya är ju världskända för sina vackra stränder! :crazy::crazy:

Tja, om nu beachen är viktigast i valet av turistmål så finns det väl bättre platser att besöka än Pattaya, samtidigt har ju Pattaya/jomtien med omnejd så mycket mer att bjuda på än just stränder, och nej, då menar jag inte barer/bartjejer.

Att bo ute på vischan eller sömnig stad som chang mai tilltalar då inte mig, då jag antagligen skulle trilla av pinnen av tristess, men vi är ju alla olika som tur är.

 

Sen är det ju inte särskilt långt till varken koh chang eller koh sammet eller någon av alla de öar utanför Pattaya/sattahip.

 

Nu är jag väl iof kanske inte lika kräsen som isanbönderna när det gäller stränder, trots detta så har jag iaf närheten till dom om jag skulle vilja slappa någon dag...

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Det finns ett ställe längre upp från lek som ska vara bra och prisvärt på soi 7. Annars går det kanske att hyra på Thientong eller var det andra condotelet heter. Men det kostar. Framför allt på högsäsong

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ett ställe längre upp från lek som ska vara bra och prisvärt på soi 7. Annars går det kanske att hyra på Thientong eller var det andra condotelet heter. Men det kostar. Framför allt på högsäsong

Tack för förslaget. Jag har hört med Thientong men svårt finna rum där just nu till bra pris. Ska kolla med Lek.

Som vanligt är på gränsen spårar ur från ämnet och frågan. För driva lite själv finns lårviken över allt i Thailand. Finns mer fördelar med Jomtien. Som närheten till resor ut på olika öar. Havet är viktigaste och orsaken.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Chrille Columbus
är ju inte så dyrt om det är med utsikt över havet. problemet är ju att det ligger i jomtien. bodde där en gång never again..

Jomtien kan ju vara bra . men det beror ju på hur länge man stannar.

För det finns boende på lite längre sikt för 8000 till 1200 bath per månad men då är det oftast 6 månader eller mer så ska du hyra för en månad eller så  kan det lätt gå upp till en 14000 till 25000 bath per månad. :ahh: Havsutsikt är överskattat.

Mitt favoritställe i Jomtien är ju view talay 1, där finns det lägenheter att hyra och det ligger åt Pattaya hållet.

Skulle jag bara stanna några dagar eller en vecka eller så skulle jag såklart bo i Pattaya. Kring soi LK metro soi diana eller bukao ?  ja i dom krokarna :crazy: ni vet...

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...