Jump to content
IGNORERAD

Nu är bägge flygplatserna i BKK stängda


RogeriGBG

Recommended Posts

  • Svar 62
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • zwa

    5

  • Herr Chang

    4

  • andrejsdenruskige

    4

  • Joints

    3

Mest aktiva i denna tråd

Och förtroendet för Thailand i omvärlden ökar eller minskar... ?

Detta måste ju ses som mycket pinsamt för Thailand? Bananmonarki?

Och så innan någon upprörd medlem protesterar... se här detta fina citat:

"Den man älskar, agar man"

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

FFG har man satt upp avsparrningar utanfor Udon airport, inte ens under forra kuppen skedde detta. Kanns lite olustigt. Vad ar pa gang.

Fragade en van, val insatt ivad som sker.(sa gott det nu gar i LOS). Ryktas om att (trodde han) det statliga facket i samrad med gulingarna forsoker skaffa tillrackligt med folk att blockera jarnvagstrafiken till o fran BKK, vad kommer harnast? Om all trafik till o fran BKK blockeras ar det val dags for undantagstillstand igen. Huvva!!!!!

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad ar pa gang.

Omvärlden ser på...trots demokratiska val tidigare..landet skämmer ut sig.strandsatta turister.

...allt på grund av en viss kategori..nu blir folk förbannade  :grrrrrr: jättemycket förbannade  :diablo:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det ar enormt trakigt for Thailand eftersom detta ar nagot som kommer kosta dem rejalt pa lang sikt. For egen del tycker jag det ar kasst att jag sitter fast i ett svinkallt Geneve och langtar hem till familjen  :frown:

Kanns ju som en kupp helt plotsligt inte ar ett sa laskigt alternativ langre eftersom det kanske skulle vara det minst blodiga alternativet. Nyaval lar de ju aldrig ga med pa med tanke pa regeln om 3 manaders medlemskap i ett parti etc. kombinerat med PPP's troliga upplosning.

Link to comment
Dela på andra sajter

"FFG har man satt upp avsparrningar utanfor Udon airport, inte ens under forra kuppen skedde detta. Kanns lite olustigt. Vad ar pa gang."

Trist att behova korrigera sig sjalv, men.

Det var, mojligen p.g.av att inrikesflyget stangt, bara en ovning, blockaden ar borta igen pa flygplatsen.

Man kan ju dock fraga sig, en ovning infor vad? :diablo:

Kronprinsen har en vuxen dotter som bor och verkar har i Udon, tyckte mig marka en utokning av antalet vaktpersonal under dagen, hoppas detta ocksa ar en synvilla men tror inte det.

MVH

Baa

PS Terminalshopparnas anstallda har nog missat nat, det satt ett par damer och sov i sina butiker DS

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Då var man hemma igen efter 2 dagar på Arlanda. Det värsta var att man fick ingen hjälp av Finnairs representanter på arlanda utan man blev hänvisade till att själva ringa till Finnair i Finland för att ordna ombokningar av flyget efter ca:40min i telefonkö lyckades vi få övernattning på arlandaby för att sedan återkomma nästa morgon. Åter igen blev man hänvisad till att ringa till Finnair för att kunna boka om biljetterna. Nu lyckades man tillslut komma fram och få beskedet att det är fullbokat fram till mitten av December.

Jag talade om vad jag tyckte om bolagets sätt att bemöta en familj med 2 barn snart 3år och 9 månader gamla. Att man inte kan garantera att flygen kan flyga till Thailand är en sak men att inte hjälpa till att boka in en ny avresedag så att man kan åka hem och vänta tycker jag är skandalöst. Till slut fick jag ringa ett nytt nummer där de skulle kunna hjälpa oss men tyvärr inget reslultat där heller men fick äntligen beskedet att vi kunde åka hem och vänta. Blev lovad att de ska kontakta oss idag med en alternativ flyg rutt om inte de kunde klämma in oss nästa vecka. Men som det ser ut i Thailand nu undrar man om man verkligen kommer att komma iväg på våran 4 månaders resa. En sak är säker aldrig mer Finnair efter det bemötandet man fick på fligplatsen av deras representanter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej nalle67!

Va tråkigt för er på det sätt ni blev drabbade. :cry:

Det var inget snyggt agerande av Finnair-personalen,

allt var väl kaos igår och förmodligen idag också..

...men man kan ju alltid be att få återkomma.under tiden

man tar reda på.

I motgång testas ofta kreativiteten och flexibiliteten hos

personalen.

Hoppas att allt löser sig till det bästa för familjen.. :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag har åkt med Finnarna och aldrig mer, vi skulle åka på julafton till Los.

Men dagen innan ställde dom in vårt flyg till Helsingfors, vi var tvugna att ta ett tidigare flyg som gick på morgonen.

Kunde inte avboka tågbiljetten till Arlanda, vi fick jaga folk som kunde köra oss morgonen till arlanda.

Det var inte lätt att få tag i Folk som ville köra oss kl 4 på julaftonsmorgenen, men fick tag i en till slut.

Sedan när vi kom iväg till Helsingfors så fick vi vänta 11 timmar på flygplatsen på julafton till att flyget till Los skulle gå.

Vi fick ingen ersättning eller service som vilorum eller nåt, utan dom vara bara otrevliga.

Så jag och kompisen söp till på flyplatsen vi köpte från taxfre för det fanns bara ett café öppet och där var det inte gratis.

Vad ska man göra på en flygplats på julafton, vi blev fulla men vi störde ingen utan satt och hade roligt.

Sedan när vi skulle borda planet skulle vi inte få åka med för vi var fulla, men då dök en vakt upp och tala dom till rätta och sa att vi hade suttit där i 11 timmar och vänta pga. deras instälda plan.

Så efter mycket om så fick gå ombord tack vare vakten som sa att vi inte hade stört någon utan att vi ville bara att tiden skulle på en julafton.

Sedan när vi väl var ombord skulle vi inte få något att dricka (alkohol), men då kom en flygvärdinna fram och sa till den subban om våran sits på en  julafton.

Hon berätta om våra dag som vakten hade berättat för henne, då fick vi dricka men vilket jävla krångel det var hela jävla julafton pga. att dom ställde in ett plan och deras sätt att bemöta oss som hade blivit utsatta för det.

Så jag säger aldrig mer Finair, om så det var gartis att flyga med dom och dom gav mig pengar för att åka med dom.

Så jag säger bara till er alla som åker med dom skyll er själva för att ni tar en snikresa, för dom behandlar er som skit.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet en forummedlem som kom ända till Wien innan han fick beskedet att det bara var att vända hem till Sverige igen, men Austrian Air var ju schyssta nog att stå för returbiljetten till Göteborg. :lol: Han fick ingen kompensation för alla timmar han väntat där i onödan så det är nog inte bara Finair som inte bryr sig speciellt mycket om kunderna när det strular.

Men flygbolagen har väl inte råd helt enkelt att ersätta alla resenärer som hamnar i kläm pga t ex politiska oroligheter.

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest boffe1609

Hej

Ni alla som har råkat ut för flygbolagsstrul

Kolla reglerna om förseningsersättning Det finns EU regler om ersättning den är inte så dålig tror jag

Väderet i Uppsala +7 och sol i natt -7 lite skillnad åt rätt håll

Boffe

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte förstå varför flygbolagen skall vara ersättningsskyldiga för någonting.

Om en domstol i Thailand dömer PAD att betala hela kalaset så kanske flygbolag kan stämma PAD och sen få ersättning men det låter långsökt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest boffe1609

Hej ni som är kvar i LOS

Hörde på Dagens Eko 12.30 Att

1 En militärfpl. skall ställas till utlänska flygbolags förfogande för hämtning av turister. Den ska ligga ett par timmar bilväg från BKK

2 TAT. Skall betala hotelkostnader för kvarblivna turister Ett 15tal hotel skall ställas till förfogande Det sade av S ambassadör i BKK

Kontakta Ambassaden om ovanstånde

Boffe

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte bara Finnair som har problem med information och service i dessa dagar.

http://www.expressen...r-overgivit-oss

Faktum är att de flesta flygbolag/flygplatser inte klarar av några större störningar nuförtiden och detta kan till största del tillskrivas lågprisbolagen som har manövrerat ut de gamla stora drakarna som hade väldigt bra service men också tog bra betalt för dem. För att de flesta flygbolag ens ska kunna bedriva verksamhet så är organisationen så slimmad så att bara den nödvändigaste personalen finns och det som de i första hand sparar in på blir då administrativa tjänster.

Detta är på både gott och ont, prisutvecklingen på flygbiljetter har ju onekligen varit bra för oss konsumenter men å andra sidan så har ju mycket service försvunnit.

När något så exceptionellt händer som nu pågår i Bangkok så är det i princip omöjligt för flygbolagen att lyckas med att tillgodose alla önskningar och krav som ställs på bra service och information, då överflödig personal inte längre existerar hos flygbolagen och på flygplatser, samt att ingen vet hur länge denna flygplats-ockupation varar.

Jag hoppas verkligen att detta löser sig snart och att folk fortfarande vill ut och resa, för flygindustrin klarar inte många fler bakslag och börjar fler flygbolag gå omkull så kommer vi nog att få se en väldigt negativ prisutveckling på biljetter som följd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Svensken i ett nötskal  :great:

Vi vill ha bästa service till lägsta priset, när det sedan inte fungerar då skriker vi SKANDAL  :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller som den svenske mannen (som satt i Bangkok med familj och inte kom hem) sa till TV4-nyheterna

Jag skiter fullständigt i vem som är premiärminister i Thailand. Bara jag får komma hem

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Eller som den svenske mannen (som satt i Bangkok med familj och inte kom hem) sa till TV4-nyheterna

Jag skiter fullständigt i vem som är premiärminister i Thailand. Bara jag får komma hem

Det där sammanfattar väl sverigeturisten i ett nötskal. Visst kan man sympatisera med en barnfamilj som sitter fast på en flygplats men det ju är ju mycket allvarligare saker som händer just nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

:crazy: Ganska korkat att Demonstrera på flygplatsen  :oh:

Det drabbar ju småfolket själva som lever på turismen  :party:

Dom kommer ju att få egna folket imot sej! :kort:

Tänk så många butiker, restauranger, Barer, etc

Det är många arbetare som blir utan lön nu :cry:

Hoppas dom öppnar flygplatsen innan Landet crashar :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte bara turismen utan mängder av företag i alla branscher. För att inte tala om Thailands anseende i stort, nu och i framtiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

:crazy: Ganska korkat att Demonstrera på flygplatsen  :oh:

Thailändska politiker är kända för mycket...men intelligens...nä, skulle inte tro det  :he::D:D:D

Link to comment
Dela på andra sajter

Boffe, sol i Uppsala i natt!

Då vill jag nog åka hem direkt Fast jag  sitter tyvärr fast i Kalmar pga en krånglande värmepump på Arla

men åker hem i morgon hoppas jag så jag inte missar Loy Krathong i Gamlis på lördag

ska du dit ?

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...