Jump to content
IGNORERAD

Nu är bägge flygplatserna i BKK stängda


RogeriGBG

Recommended Posts

Quote

Inte bara turismen utan mängder av företag i alla branscher. För att inte tala om Thailands anseende i stort, nu och i framtiden.

Exakt. Vem vill göra långsiktiga investeringar i en bananmonarki? En och annan lättlurad turist kanske, stora multinationella företag lär inte vara så sugna.

Blir det något IKEA i Bangkok?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 62
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • zwa

    5

  • Herr Chang

    4

  • andrejsdenruskige

    4

  • Joints

    3

Mest aktiva i denna tråd

        hej herr chang!

    Jag tror att ingvar tar det lungt ett tag när det gäller thai, han har ju plöjt ner x mil i ryssland dom är nog jobbiga just nu,

    så jag hoppas o tror att vi slipper ikea i thai ett tag till . Nu tänkte jag mest på min egen börs för jag vet att min fru vill absolut

    mer eller mindre bo där märkte det när hon var i sverige  i sommar .

                            mvh.

                    FANTASY

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej FANTASY,

Ja, IKEA verkar tilltala thailändare, inte minst fru Chang. Fast man får väl anta att ett IKEA i Bangkok skulle ha en helt annan servicenivå vad gäller hemkörning av inköpta produkter och hopskruvning av dom.

Fru Chang fattar inte att man måste göra så mycket själv i Sverige.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

        tja!

    Blir det så kan man väl leva med skiten, annars kan man väl börja sälja verktyg. :na::na:

                    mvh

          FANTASY

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Fru Chang fattar inte att man måste göra så mycket själv i Sverige.

Herr Chang har talat.

Det är där Herr Chang kommer in i bilden :great::great:

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Blir det något IKEA i Bangkok?

Herr Chang har talat.

Hade varit perfekt med ett IKEA i Bangkok, tänk o få tillgång till en härlig pyttipanna med hur mycket läskeblask man vill ha till ett bra pris!

Skulle vara kanon  :great:

Se där, steget mellan stängd flygplats och en pytt är kortare än vad man tror  :he:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Flygbolag som sitter med armarna i kors:

SAS - Gör i stort sett ingenting annat än avaktar situationen...hade någon trott något annat

Thai - Ryktas om en övergång till Utapao men är inget bekräftat.har kanske svårt att få tillgång till plan??

Flygbolag som agerar:

Austrian - Har redan inatt flygit sitt första plan till Utapao.tänk vad gott att få se fiskebyn under inflygning

Lufhansa - Har lagt om rutten från Frankfurt och Munchen till Phuket.

British Airways - Har lagt om sin rutt Lon-Bkk-Syd till Lon-Singapore-Syd

Finnair - Börjar åtminstone flyga hem sina passagerare via Phuket

Link to comment
Dela på andra sajter

Hong Kong planerar att sätta in flyg för att evakura all Hong-Kongare!

Vi får see vilken flygplats dom kommer att välja.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag mötte, strax söder om Pattaya för en timme sedan, ett gäng lastbilar som hade containers på flaket med Thai Airways logga.

Gissar att de var på väg till Utapao.

Över mitt hustak flyger 4-motoriga passagerarplan, som har startat från Utapao, i en jämn ström.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska flyga med Thai fran Tokyo till Bangkok imorgon men det ar manga asikter om vad som galler. Thai i Bkk sager att flyget ar installt. Thai i Tokyo sade forst att flyget ar installt men nar jag kravde att de da flog mig med annat bolag till KL eller Singapore sa fanns det helt plotsligt ett flyg imorgon, med samma avgangstid som tidigare, med det flyger till Utapao och heter inte langre TG641. Jag ringde da tillbaka till Thai i Bkk men de envisades med att det inte gar nagot Thai flyg fran Tokyo imorgon. Eftersom jag anda bokat hotell ute pa Narita sa gick jag in pa Thai's kontor och de meddelade att morgondagens flyg ar installt. Nar jag an en gang blev nagot otrevlig sa dok det mystiska flyget med samma avgangstid som TG641 upp igen men enligt biljettjejen sa ar det "inte riktigt Thai Airways".

Hmm, vi far se imorgon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Flygbolag som sitter med armarna i kors:

SAS - Gör i stort sett ingenting annat än avaktar situationen...hade någon trott något annat

Thai - Ryktas om en övergång till Utapao men är inget bekräftat.har kanske svårt att få tillgång till plan??

Flygbolag som agerar:

Austrian - Har redan inatt flygit sitt första plan till Utapao.tänk vad gott att få se fiskebyn under inflygning

Lufhansa - Har lagt om rutten från Frankfurt och Munchen till Phuket.

British Airways - Har lagt om sin rutt Lon-Bkk-Syd till Lon-Singapore-Syd

Finnair - Börjar åtminstone flyga hem sina passagerare via Phuket

Mycket av Thais flotta är låst på Suwannabhumi, men jag tror de kan flyga ut de plan som landat på Don Muang till U-tapao. SAS har ett, kanske två plan, fast på Suvva. Det är 20 % av deras long-haul flotta! Inte så lätt att göra något då?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Om tre månader byter Utapao Airport namn till "Utapao Pattaya International Airport" enl. senaste nr. av Pattaya Mail.

Teminalen byggs ut från en kapacitet av 150 passagerare till 400.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, själv skulle jag gärna flyga direkt till Chiang Mai istället för att ta omvägen över Bangkok.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har tänkt på Korats flygplats också! den byggde väl den store satan (usa) i väst under Vietnam kriget för sina B-52or? eller dom byggde ut den iallfall ... där borde man kunna få ned lite plan.

.heno

.-' henke

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag har tänkt på Korats flygplats också! den byggde väl den store satan (usa) i väst under Vietnam kriget för sina B-52or? eller dom byggde ut den iallfall ... där borde man kunna få ned lite plan.

.heno

En 747:a kan säkert landa där men flygplatsens infrastruktur kan nog inte ta imot en 747:a det faller nog där.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Hoppas att SAS børjar med direktflyg till Korat.

Men tror inte att det skulle vara direkt fullsatta plan.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Quote

En 747:a kan säkert landa där men flygplatsens infrastruktur kan nog inte ta imot en 747:a det faller nog där.

Airbus 340 funkar finfint.

Gæller bara att øvertyga SAS och Korat airport om det :glasses:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag har tänkt på Korats flygplats också! den byggde väl den store satan (usa) i väst under Vietnam kriget för sina B-52or? eller dom byggde ut den iallfall ... där borde man kunna få ned lite plan.

.heno

Hej.

Stämmer bra det, dom var även med och byggde och sponsrade i Udon och Ubon med...så många "starter" dom hade mot både Vietnam och Laos så behövde man minst 4-6 flygplatser...

Mvh Akha/Micke

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej.

Stämmer bra det, dom var även med och byggde och sponsrade i Udon och Ubon med...så många "starter" dom hade mot både Vietnam och Laos så behövde man minst 4-6 flygplatser...

Mvh Akha/Micke

Lite kuriosa. Mer kiloton bomber slapptes over Laos under Viet Nam kriget an av alla partner under hela 2:a Varlds-Kriget. Sa javla tragiskt med tanke pa att ungar an idag blir skadade/dodade av UXO's.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Lite kuriosa. Mer kiloton bomber slapptes over Laos under Viet Nam kriget an av alla partner under hela 2:a Varlds-Kriget. Sa javla tragiskt med tanke pa att ungar an idag blir skadade/dodade av UXO's.

Hej Wille

Ja, stämmer...USA, som inte hade nån krigsförklaring mot Laos, och såklart inte skrivet på något fredsfördrag till Laos hade, håll i er nu, närmare 600 000 "flygstarter" endast mot Laos under Vietnam kriget...visst, en stor del mot Ho Chi Min leden som gick inne i Laos...

Lite info utanför ämnet...

Mvh Akha/Micke

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Lite kuriosa. Mer kiloton bomber slapptes over Laos under Viet Nam kriget an av alla partner under hela 2:a Varlds-Kriget. Sa javla tragiskt med tanke pa att ungar an idag blir skadade/dodade av UXO's.

Och dessutom 540 000 ton bomber över urfattiga Kambodja, något som motsvarade sprängkraften hos 40 Hiroshimabomber om jag inte missminner mig helt.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag horde fran nagra thailandare att Thailands Japanambassador ar med pa planet och det forklarar kanske varfor var flight fick foretrade. Boarding om 10 minuter, bara att hoppas pa det basta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...