Jump to content
IGNORERAD

Timelapse/intervallfoto från min balkong i Bangkok


Myran

Recommended Posts

Gjorde en timelaps det var riktigt kul ska fortsätta med ny projekt.

Använder mig av lightroom och redigerar bilderna sen vart det Adobe elements finns massor att lära sig men klippet vart så här iallafall första gången.

 

Riktigt najs! 

 

Synd att grannbyggnaden skymmer min sikt av solen :(

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 29
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Myran

    9

  • Rillex

    3

  • Kollba

    2

  • Minne00

    2

Mest aktiva i denna tråd

Senaste testet. Körde lite efterarbete med dessa bilder för att få en lite mer "målad" look. Känns dock inte som att det blir denna stil jag fokuserar på, även om resultatet blev helt ok. Efter lite tester så tror jag att jag kommer att ge mig i kast med HDR-timelapse; det vill säga att man för att skapa varje bild tar tre (eller fler) bilder i snabb följd och sedan sammanställer till en bild med hutlös detaljrikedom och ljussättning (om man gör det rätt, vilket jag inte lyckas med alla gånger). 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Senaste testet. Körde lite efterarbete med dessa bilder för att få en lite mer "målad" look. Känns dock inte som att det blir denna stil jag fokuserar på, även om resultatet blev helt ok. Efter lite tester så tror jag att jag kommer att ge mig i kast med HDR-timelapse; det vill säga att man för att skapa varje bild tar tre (eller fler) bilder i snabb följd och sedan sammanställer till en bild med hutlös detaljrikedom och ljussättning (om man gör det rätt, vilket jag inte lyckas med alla gånger). 

 

 

Väldigt bra kör du med något program som tar bort flimret? Läste om att "flicker" program kunde få bort det även fast jag kör manuellt inte automatiskt, så vart det lite oroligt!

Sen ska jag inte gå in och pillra på slutartiden ju mörkare det blir.

Men nu har det bara vara mulet (helt grått) här hemma får vänta till helgen, samt jag tänkte använda min gamla systemkamera, vill inte slita ut min ordinarie :-).

Ändrades av Rillex
Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Gjorde en timelaps det var riktigt kul ska fortsätta med ny projekt.

Använder mig av lightroom och redigerar bilderna sen vart det Adobe elements finns massor att lära sig men klippet vart så här iallafall första gången.

 

 

Effektfullt med solnedgången, häftigt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Väldigt bra kör du med något program som tar bort flimret? Läste om att "flicker" program kunde få bort det även fast jag kör manuellt inte automatiskt, så vart det lite oroligt!

Sen ska jag inte gå in och pillra på slutartiden ju mörkare det blir.

Men nu har det bara vara mulet (helt grått) här hemma får vänta till helgen, samt jag tänkte använda min gamla systemkamera, vill inte slita ut min ordinarie :-).

Använder Virtualdub med tillägget MSU Deflicker, verkar funka riktigt bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...