Jump to content
IGNORERAD

Brunnsborrning


Rogigoal

Recommended Posts

Vad ligger priset per meter  o pumppriset,, nån med dagsaktuell info?

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad ligger priset per meter  o pumppriset,, nån med dagsaktuell info?

Det beror nog på var man bor. I Udon utkanter så ligger priset på 60000/ 70 meter inkl. 6" ror = 857 thb/ met

 

Rebnel

Det jag inte orkar göra idag tar vi en annan dag.

# Len

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför borra 8" hål, en sänkpump typ Grundfoss SQ är 74 mm i diameter, då räcker det gott å väl att borra 4". grunfoss har monteringsfabrik i Bancgock så det måste gå att köpa dessa pumpar där.

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300

Det räcker med ett 4 tum´s borrhål men du behöver en ejektorpump om borrhålet är djupt men jag kommer inte ihåg hur djupt, mitt borrhål är 28 meter.. Har för mig att jag betalare 20 000 Baht för pump, ejektor, rör, rördelar, elinstalation men det är 7 år sedan.

 

post-3132-0-72020500-1368412481_thumb.jp

 

post-3132-0-13584300-1368412495_thumb.jp

post-3132-0-72020500-1368412481_thumb.jp

post-3132-0-13584300-1368412495_thumb.jp

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag borrade för 3-4 år sedan.

Det kostade 160.000 Baht för vatten. Oavett djup och inkl. allt. Dock fick jag betala för vatten-rör från brunn till tank och elrör och elkablar samma väg.

Nu har vattnet från kommunen tydligen packat ihop hel. Folk har tröttnat på att ringa efter tankbil stup i ett.

Så nu borrar man "överallt". Dom har en annan firma.

Den tar 120.000 Baht. Samma stuk dock.

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang

25tusenbaht för 20m väst om Udon,fick dock kolla flera firmor. Dyraste var på 60tusen.

Vattnet räcker bra än så länge,pumpen gick på runt 7000baht

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

 

Hos oss kostar det ca 20-25 000 baht för att få borrat inklusive installerad pump på ett djup ned till 45-50m, enda anledningen till att ha 8 tums hål är väl om man använder vatten till odling och behöver stora mängder annars klarar ett hushåll sig bra med 4 tum.

 

Dom som borrar ger vattengaranti och får dom inte tillräckligt med vatten när dom borrar kostar det ingenting, får man vatten ger dom 1 års garanti och står för en gratis rensning av hålet.

 

Med vänlig hälsning isan lover 

Link to comment
Dela på andra sajter

Satan vad dyrt det blivit...

 

Vi borrade brunn år 2000 och då kostade det 8.000 Baht. Borrning och rör alltså. Ingen pump.

Link to comment
Dela på andra sajter

Satan i gatan borrar ni i diamant jag Borrade för 4 år sedan 1500 baht för 22 meter pumpen 3500 baht

Skickat från mig

För mycket är lagom

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300

Satan i gatan borrar ni i diamant jag Borrade för 4 år sedan 1500 baht för 22 meter pumpen 3500 baht

Skickat från mig

 

Ja då har jag blivit lurad igen :y16:  :crazy:  :bag:

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Det räcker med ett 4 tum´s borrhål men du behöver en ejektorpump om borrhålet är djupt men jag kommer inte ihåg hur djupt, mitt borrhål är 28 meter.. Har för mig att jag betalare 20 000 Baht för pump, ejektor, rör, rördelar, elinstalation men det är 7 år sedan.

 

attachicon.gifpump.JPG

 

attachicon.gifejektor.JPG

 

Min erfarenhet av ejektorpumparna i Thailand är att de ger inte så mycket, däremot har jag mycket god erfarenhet av sänkpumparnas kapacitet och funktion speciellt om man vill ha ett bra värde l/min visserligen så kör man mot hydrofortank med möjlighet att ställa arbetstrycket.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Borrar nu.. Återkommer om nån dag hur det funkar, ,, men kan säga att jag inte ens är i närheten av priser som nämts här...

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

Då var det klart,, blev 40 m borrdjup med 4 tum,s rör.

Gick på 20.000 baht för borrnig, pump o installerat, eldragningen har väl mer o önska men det fixar jag lätt själv..

Postade en bild

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...