Jump to content
Banankontakt

Från Göteborg till Bangkok på cykel

Recommended Posts

Banankontakt
Vilken suverän restråd! Jag har rekommenderat er blogg till mina thailändska vänner. De är fascinerade!

Tänker ni er genom Iran...? Vill minnas att Göran Kropp och hans Renata på sin tid fick nobben att cykla där. Det var förbjudet för kvinnor att ta sig fram med cykel. Vet inte hur det är nu?

God tur på den fortsatta färden!

Kul att du gillar bloggen och sprider den till thaikompisar. 

Iran är ett väldigt populärt land för långfärdscyklister att cykla runt i och det är inga problem för kvinnor att cykla så länge man inte har tajta kläder och ser till att täcka håret. Ursprungsplanen var att cykla genom Iran, men vi har stött på patrull i och med att man i samband med presidentvalet inte tillåter ensamresenärer att korsa gränsen på egen hand. Flyga in hade gått bra, men det ville vi inte så vi måste tyvärr hoppa över Iran den här gången och istället ta oss till Baku och försöka komma med en synnerligen oregelbunden färja över Kaspiska Havet. Iran hade varit lättare och mer intressant. När denna tur är över kanske man kan tänka sig att en sommar trampa från Tbilisi i Georgien genom Armenien och avsluta i Teheran. Vi har bara kommit 25% på denna tur och funderar redan på nästa. Knäppt eller hur???

• Fint 4

kuai
 . Vi har bara kommit 25% på denna tur och funderar redan på nästa. Knäppt eller hur???

Har det en gång knäppt till ordentligt så är man knäpp för alltid! Har en bekant från Norrlandsmetropolen Gävle som är knäppare än knäpp! http://www.scutisorex.se/

Jag är innerligt avundsjuk på era äventyr och strapatser. Cykla nej tack! Dock finns vinddrivna färdmedel för långresor och jag blev betraktad som knäpp när jag drog första gången för 25 år sedan! :fan:

Sam sip sam

Helt suverän tråd kommer att följas

Sylvia
Kul att du gillar bloggen och sprider den till thaikompisar. 

Iran är ett väldigt populärt land för långfärdscyklister att cykla runt i och det är inga problem för kvinnor att cykla så länge man inte har tajta kläder och ser till att täcka håret. Ursprungsplanen var att cykla genom Iran, men vi har stött på patrull i och med att man i samband med presidentvalet inte tillåter ensamresenärer att korsa gränsen på egen hand. Flyga in hade gått bra, men det ville vi inte så vi måste tyvärr hoppa över Iran den här gången och istället ta oss till Baku och försöka komma med en synnerligen oregelbunden färja över Kaspiska Havet. Iran hade varit lättare och mer intressant. När denna tur är över kanske man kan tänka sig att en sommar trampa från Tbilisi i Georgien genom Armenien och avsluta i Teheran. Vi har bara kommit 25% på denna tur och funderar redan på nästa. Knäppt eller hur???

Hej Banankontakt

Jag heter Sylvia och är en ganska ny medlem, som aldrig har skrivit här på mpr. älskar att läsa reseberättelser med luke the drifter som idol. Men med denna reseskildring så måste jag bara ge alla dom karman jag kan. Lycka till på resa, jag kommer att följa er. kram Sylvia

• Fint 1

FF

Tackar för en härlig reseberättelse, jag hade tänkt att skriva en från våran nästa resa..

I dags läget känns det inte som man kan inte komma upp i denna nivå.

Visst kommer jag att skriva från våra upplevelser från denna resa..

FF 

PeterDahlin

Ställer in mig i hyllningskören. Fantastiskt bra detta

Khun Ken

Helt ootroligt!!!!! :thumbsup:

Möbelfirma i Småland,,,,,,hmmmm,,,,,,,måste

va Nisse och Ullas snickeri!! :crazy:

Jag som trodde den "möbelfirman" låg i Bang Na Bangkok ;)

McTwist

Underbart litet projekt. Härligt med människor som inte alltid väljer den lättaste vägen. :thumbsup:

gst

Otroligt faschinerande resa, ser verkligen fram mot fortsättningen :)

/GSt

burrabus

Lycka till burrabus som tycker Thailand ligger långt bort med flyg

omarama

Helt underbar reseberättelse,undrar hur många MPR:are son köper en cykel innan det här äventyret är slut :thumbsup: 

måne

Min cresent-86:a hade klarat detta med bravur.Trevlig berättelse från ett udda äventyr  :ok:

• Fint 1

audirs2

Undrade just över hur ni kommunicerar med varandra när det går undan i backarna, och tänkte då på walkie talkie med headset.

Fick ni se Balaton sjön osså? Tror jag käkade där 1998 när vi var på F1 och såg en viss Mika Häkkinen bli mästare!

Sylvia

När man ser den filmen är man glad att det finns flyg. :ok: