Jump to content
IGNORED

Från Göteborg till Bangkok på cykel

Banankontakt

Recommended Posts

• Replies 446
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Banankontakt

102

• audirs2

24

• Kötthandlarn

14

• woffe2

14

Top Posters In This Topic

Popular Posts

KASHGAR - AKSU Sambon har blivit förkyld och vi tvingas ligga stilla i staden Aksu och vad kan då vara bättre än att nyttja vilotiden till att uppdatera denna tråden.   Vi gillade att vara i Aksu e

ZHANGYE - MINHE Äntligen har vi den bruna öknen bakom oss och de gröna och bergiga områdena framför oss.     Det rivs ju mycket gammal i Kina för att ersättas med moderna byggnader. När vi trampade

TILL Bangkok   Efter att jag kunnat bocka av min resa ”home to home” var det så dags att avsluta resan Göteborg - Bangkok. Vi hade tillbringat fem dagar hos min thailändska familj och latat oss i st

Posted Images

Den absolut bästa tråden på detta forumet. Tack för att ni delar med er!

En annan tycker det är jobbigt att flyga till Thailand.

Ta hand om er.

• Fint 7
Duracell

Håller med i hyllningskören, makalöst bra reseberättelse, mycket välskriven och underhållande med vackra bilder. :14:
Det värmer hjärtat att se att gästfriheten och vänligheten hos människor verkar vara generellt gälla i alla länder ni passerat. :)

• Fint 7

Reseberättelser: På resande fot ett steg i olika riktningar 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2001.

Drivern

En ny liten morgonstund med kaffekoppen vid datorn för att följa er resa är bara så trevlig,synd att inte få träffa er på vår veranda här i Rayong,med det dyker väl upp andra tillfällen hoppas jag.  

• Fint 3
Banankontakt

Skulle va fantastiskt kul att träffa er när jag landar i Bangkok den 18-20 dec

Kan säkert ordnas på något sätt. Skicka PM.

• Fint 3

________________________________________________________________________________

För den som vill följa oss på vårt kanske lite annorlunda sätt att ta oss till Thailand så hittar ni vår blogg här:

www.cyclinghome.nu

Banankontakt

En ny liten morgonstund med kaffekoppen vid datorn för att följa er resa är bara så trevlig,synd att inte få träffa er på vår veranda här i Rayong,med det dyker väl upp andra tillfällen hoppas jag.  

Inte omöjligt att vi dyker upp i Rayong lite senare. Skickar PM i så fall :-)

• Fint 4

________________________________________________________________________________

För den som vill följa oss på vårt kanske lite annorlunda sätt att ta oss till Thailand så hittar ni vår blogg här:

www.cyclinghome.nu

NiceBeaver

Får man fråga var och när ni planerar att anlända Bangkok. Vore kul att möta er då ni tar era sista tramp.

• Fint 3

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Tallviking

Inte omöjligt att vi dyker upp i Rayong lite senare. Skickar PM i så fall :-)

Härligt. Jag är också i Rayong från nu på lördag. Har kontakt med Drivern

• Fint 2

Being nice is overrated - Garfield

Banankontakt

Härligt. Jag är också i Rayong från nu på lördag. Har kontakt med Drivern

Kul :-)

Vår resa tar slut nästa lördag den 30 november och sedan kommer vi nog att vara upptagna med att träffa släkt och vänner under en tid innan vi får vara för oss själva igen. Till kusten kommer vi dock, men det blir nog inte förrän framåt mitten av december. 

• Fint 4

www.cyclinghome.nu

Tallviking

Kul :-)

Vår resa tar slut nästa lördag den 30 november och sedan kommer vi nog att vara upptagna med att träffa släkt och vänner under en tid innan vi får vara för oss själva igen. Till kusten kommer vi dock, men det blir nog inte förrän framåt mitten av december. 

Inga problem. Vi är nere hela december

Bor bara några hundra meter upp från havet och har gott om plats i huset

Bor strax ovanför Hat Mae Rhum Pueng-stranden mellan Rayong och Ban Phe vid en by som heter Taphong

• Fint 4

Being nice is overrated - Garfield

audirs2

Försök å slafa hos polismästarn i Göteborg!! :crazy:

• Fint 7

Sju år i folkskola, det du! Helvete, nu har adhdn tagit slut, vad skall man skylla på nu då?

Blev lite fel igår, fick en 6 timmars Denguattack allt blev fel, sorry.

Dom är jävliga dom där 6 timmarsvarianrena!

Kul att se resan i ord o bild.

Hade

Baa

• Fint 3

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Naam kaeng

Fantastisk berättelse och enastående bedrift!

Ni måste ha muskler som Hulken, uthållighet som B Jonsson och ett psyke som jag vet inte vad.

Otrolig resa, tack för alla fina bilder!

:-)

• Fint 7