Jump to content
IGNORED

Från Göteborg till Bangkok på cykel

Banankontakt

Recommended Posts

• Replies 446
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Banankontakt

102

• audirs2

24

• Kötthandlarn

14

• woffe2

14

Top Posters In This Topic

Popular Posts

KASHGAR - AKSU Sambon har blivit förkyld och vi tvingas ligga stilla i staden Aksu och vad kan då vara bättre än att nyttja vilotiden till att uppdatera denna tråden.   Vi gillade att vara i Aksu e

ZHANGYE - MINHE Äntligen har vi den bruna öknen bakom oss och de gröna och bergiga områdena framför oss.     Det rivs ju mycket gammal i Kina för att ersättas med moderna byggnader. När vi trampade

TILL Bangkok   Efter att jag kunnat bocka av min resa ”home to home” var det så dags att avsluta resan Göteborg - Bangkok. Vi hade tillbringat fem dagar hos min thailändska familj och latat oss i st

Posted Images

Gorocco

Underbart att läsa, världens smalaste stad såg riktigt häftig ut.

När var det ni kommer in till Nongkai och räknar ni med att stanna någon natt eller fortsätter ni direkt?

• Fint 4

Så många vackra platser det finns på jorden som man aldrig kommer att hinna med att se i verkligheten. Intressant som tusan att ta del av era bilder och ord, fantastiskt är bara förnamnet.

• Fint 9

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Arnold Layne

Vad skoj det skulle vara och ge sig ut på något liknande äventyr ,,, men tyvärr är jag icke god vän med tvåhjulingen ,,, får försöka lösa det på något annat vis.

Jättehärliga bilder :thumbsup:

• Fint 2

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

NiceBeaver

Håller med ovanstående talare.

Det senaste inlägget borde få någon form av karmarekord. Helt fantastiskt.

Jag är även lite inne på det Kötthandlarn säger, med att känna tomhet att det snart är slut. Hur känner ni förutom att ni förmodligen är lättade över att vara på upploppet nu.

Och vad gör ni efter det här för att toppa? Jag såg att du inte hade något jobb att komma tillbaka till. Du får göra som Mattias Klum och dom andra äventyrarna, bli föreläsare.

Med dom här bilderna, erfarenheterna ni har fått och din berättarteknik kommer du bli eftertraktad.

• Fint 6

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Kötthandlarn

Vi finns på riktigt, snart på en thailändsk landsväg nära dig. Bara att hålla utkik. 

Tyvärr så befinner man sig inte i LOS utan sitter hemma i ett regnigt höstgöteborg med allt vad det innebär... :(

Jag får fortsätta att hålla utkik i er eminenta tråd istället och låta den sprida värme över tillvaron. :thumbsup:

• Fint 4

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

audirs2

Men visst liknar "gubben" i dramat cykla till Bkk en viss "gubbe" i Galenskaparna? :crazy:

• Fint 2

Sju år i folkskola, det du! Helvete, nu har adhdn tagit slut, vad skall man skylla på nu då?

sweeex

Ja,, man finner knappt ord ! vilken resa ni gör !!! imponerande i stora mått och väldigt intressant att följa, en riktig livs resa är det ju, inte bara genom länder, kontinenter ,, utan också i livet , en sån resa måste lämna spår i den man är,. 

Tack så mycket för att vi fått följa med !  :14:

• Fint 5

Livet är som en bok,,, den som inte reser ,, har bara läst första sidan !