Jump to content
IGNORED

Från Göteborg till Bangkok på cykel

Banankontakt

Recommended Posts

• Replies 446
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Banankontakt

102

• audirs2

24

• Kötthandlarn

14

• woffe2

14

Top Posters In This Topic

Popular Posts

KASHGAR - AKSU Sambon har blivit förkyld och vi tvingas ligga stilla i staden Aksu och vad kan då vara bättre än att nyttja vilotiden till att uppdatera denna tråden.   Vi gillade att vara i Aksu e

ZHANGYE - MINHE Äntligen har vi den bruna öknen bakom oss och de gröna och bergiga områdena framför oss.     Det rivs ju mycket gammal i Kina för att ersättas med moderna byggnader. När vi trampade

TILL Bangkok   Efter att jag kunnat bocka av min resa ”home to home” var det så dags att avsluta resan Göteborg - Bangkok. Vi hade tillbringat fem dagar hos min thailändska familj och latat oss i st

Posted Images

Kung Otto

Dom finns även i Tjeckien vid gränsen mot Tyskland där alla gränshororna finns.

Kanske ett samband för att de ska stanna,vad vet jag

Ursäkta ot

woffe2

Har en liten undran, ni tar en ganska nordlig rutt i Kina, hur kommer det sig.

Blir ni hänvisade en rutt, eller är det bästa vägen, kan tänka mig att det blir lite långrandigt där ni är nu.

Woffe

Måste bara säga att detta är en fantastisk resa ni gör, beundrar ert mod att hoja runt halva världen.......

Keep up the good work :14: 

• Fint 2

Smile and the world smiles with you

Fart and you stand alone

• 2 weeks later...

Tror att våra vänner på cyckel har o göra i Kina för att hinna innan viseringarna går ut.

Inga nyheter på ett tag, får hoppas det inte hänt något, men det kommer väll ett lass med bildberättelser snart.

Kämpa på där borta, och hoppas allt går bra.

Väntande Woffe.

• Fint 7
Soengsang

Otroligt resa, och fantastiskt bra och intressant beskrivit. Såg två långfärdscyklister i förrgår längs väg 24 utanför Korat, var nära att stanna för att se om det var ni.

Edited by tomurdoc
  • Fint 3

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Banankontakt

Otroligt resa, och fantastiskt bra och intressant beskrivit. Såg två långfärdscyklister i förrgår längs väg 24 utanför Korat, var nära att stanna för att se om det var ni.

Det hade nog krävts warp speed och en sådan där inbromsningsramp för lastbilar som hopp för att kunna fixa en tripp från centrala Kina till Korat så snabbt... :-)

• Fint 6

________________________________________________________________________________

För den som vill följa oss på vårt kanske lite annorlunda sätt att ta oss till Thailand så hittar ni vår blogg här:

www.cyclinghome.nu

Nog finns det mål och mening i vår färd -
men det är vägen, som är mödan värd.

Det bästa målet är en nattlång rast,
där elden tänds och brödet bryts i hast.

På ställen, där man sover blott en gång,
blir sömnen trygg och drömmen full av sång.

Bryt upp, bryt upp! Den nya dagen gryr.
Oändligt är vårt stora äventyr.

Jomän !