Jump to content
IGNORERAD

Gruslass


Kenneth4618

Recommended Posts

Nu har svärmor fyllt upp resten av tomten :yipi:

71 lass blev det för priset av 12500 SEK på grund av den dåliga kursen  ;)

inkl planering med traktor

Tomt3.jpg

detta är bara den första delen uppfylld med 40 lass tomten är 55 meter djup  :grrrrrr:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 34
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kenneth4618

    6

  • FANTASY

    6

  • stefan5300

    3

  • MangeUdon

    3

Mest aktiva i denna tråd

    hallo

  menar du 12500 bath eller kronor, eller har du fyllt upp med guld.

            mvh

    FANTASY

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan vet inte varför bilden inte syns?

Tja det står ju SEK så det borde vara kronor

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

            Ja ser det men man kan ju skriva fel, eller är det nåt annat matrial änn det vanliga för priset är grymt högt.

                          mvh

              FANTASY

Link to comment
Dela på andra sajter

lev du i din FANTASY för det är ett högst normalt pris

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

      Hej igen!

        Ja jag får väl vara lycklig i min värld om du tycker det, funderade bara vad du gjort med så mycket pengar, jag byggde en villa med

        för mig väldigt mycket pengar men jag var aldrig i närheten av att betala dessa summor för matrial, därav min fråga.

         

                still  mvh

            FANTASY

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

            Ja ser det men man kan ju skriva fel, eller är det nåt annat matrial änn det vanliga för priset är grymt högt.

                          mvh

               FANTASY

är det  grymt högt

Jag köpte  några lass stenmjöl 08-07,15  billigaste materialet  efter rent sand , 85 kr ton

en bil med 12 ton + frakt ca 6 km  1600kr ink.moms

71 lass skulle bli en jävla massa pengar ,12500 kr låter  helt ok  (matjord kostar ca 2800kr en bil )

Jocko53

Link to comment
Dela på andra sajter

                  HEJ HEJ

        ÄR det i sverige eller i Thailand.  Jag var säker på att det var Thailand därför jag think.

      ja ja ja även i sverige finsns bra kurs eller?

              mvh

            FANTASY

Link to comment
Dela på andra sajter

För denna storlek på lastbil med grus betalade jag 250- 270 bath per last för cirka ett år sedan och då ingick även grovplanering med traktor.

Det finns en annan tråd om detta på MPR,  bygga hus i Thaland

[attachment=3][attachment=4]

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stefan, det var ett bra pris, nagon slakting inblandad?

Vi betalade 1000 bath for 2 sadana lass inkl.planering med traktor och da var det varan granne tillika sambons kusin som korde.

Hade

Baa

PS Nan som kan tala om vad stenmjol heter paThai, har dj-ligt svart att bli forstadd DS

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Godmorgon Baa,  Den enda släkting som var inblandad var han som ringde så att gruset och traktorn kom hit

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Priserna har stigit väldigt mycket det sista året, vi började bygga för ca 1,5 år sedan huset klart i våras. Kan se nu när vi fortsätter med med kringbygnader och annat på tomten så priserna har förändrat sig. Men fortfarande helt ok priser om man jämför med Sverige.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

                  HEJ HEJ

        ÄR det i sverige eller i Thailand.  Jag var säker på att det var Thailand därför jag think.

      ja ja ja även i sverige finsns bra kurs eller?

              mvh

            FANTASY

Hej

Det var i Serige, Kul att se pris skilnaden

Jocko

Link to comment
Dela på andra sajter

För knappt 2 år sedan gav jag 90 kr per lass och med drygt 80 lass blev det ca 7300 kr och då ingick traktorn som planade ut det och arbetet med att lägga tomten perfekt jämn och utan lutningar

Lite bilder här nedan

2.jpg

3.jpg

4.jpg

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

För 1,5  år sedan betalade vi 500 bath/lass (100 kronor)

nu fick vi betala 650 bath/lass och nu till en sämre kurs så enligt Forex idag blev det 10891 Kronor

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Kenneth!

Kul, nu börjar du komma igång :yipi:

Va fasiken, jag tycker priset lät fullt normalt. Själv hamnade jag runt en 600 lasset (6-7 m3 per lass) förra året inkl traktor. Visst, någon 20-bahtare hit och dit går säkert att förhandla bort på priset, men det är knappast bärlagret som är den största utgiftsposten för ett husbygge.

HAre fint/

www.mangeudon.se

MangeUdon, med ena foten i nordöstra Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Halla Mange.

Samma har, men jag har en fraga som hittills inte blivit besvarad, vad heter stenmjol pa Thai och var i Udon kopte Du det?

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Baa.

Jag måste ha missat din fråga, sorry.

Vad menar du med stenmjöl? I Sverige så är ju stenmjöl just vad det låter som. Krossad sten i fraktionerna 0-2 ,max 0-8 mm.

Vad det kallas för på Thai törs jag inte svara på då frugan benämner allt som grus.

Men prova med att förklara vilka fraktioner du vill ha materialet i. Vårat gårdsgrus är någonstans i fraktionen 6-8 mm. För bärlager är du snarare uppe i 16-32 mm.

Vi köpte vårt grus via en liten byggfirma som i sin tur köpte det av ett företag som handlar med byggmaterial och ligger nära bic-c. Jag tror firman uttalas något i still med Sa-nguan-chai.

Jag är nere nästa vecka och kan då vara mer behjälplig om det skulle behövas.

Mvh/

www.mangeudon.se

MangeUdon, med ena foten i nordöstra Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi köpte vad vi i Uppsala kallar för Dannemoragrus för 3 år sedan. Vitt krossat sten vasst som fan att gå på i början

men efter viss bevattning och regn blir det nästan som asfalt, men dyrt tror jag gav 4000 bath för ett lass

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

  hej hej!

  jag måste ha haft en jävla tur för jag betalade bara 42 kr per lass, det var därför jag tyckte ditt var svin dyrt o det var i juni i år.

  Men just nu får vi inte tag i något alls det är tydligen för blött, hade tänkt göra nån typ av trädgård nu när huset är klart, men det måste väl vara

  stor skillnad när man bor i en liten by ca 25 km utanför surin?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar som Thailand har olika priszoner pga hur många Falanger som bor där :diablo:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

            hej igen!

  Det tror jag att vi kan hoppa upp o klappa oss i arslet på, för ju längre bygget fortskred vart varje grej dyrare, så jag sa till min fru

  nu är det slut pengar du kan säga det till alla leverantörer, svaret hon fick var att det är omöjligt när man bygger en sån villa so what.

  Men jag har alla ritningarna i min dator så om du vill ha dom så kan jag skicka dom till dig, måste säga att dom har väldigt bra underlag

  när dom bygger, sen är väl frågan om dom tittar på ritningen när dom bygger, som slutprat om hus o mark så vet jag att det vart dubbelt

  så dyrt som vi hade räknat med o då har jag ändå varit i branchen i 25 år.

          mvh

          FANTASY

          ps. jag är totalt oduglig när det gäller datorer så jag måste höra med grabben hur man lägger in nån bild

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
Magnus-Chumphae

Hej Fantasy

Det låter intressant med ditt hus lägg gärna in några bilder vore trevligt om du kunde visa lite av ritningsunderlaget med då jag och frun under nästa år troligen ska fixa ritningar för vårt bygge då har fyllnadsmassorna vi fyllt upp tomten med legat 1 år.

Mvh

jarl

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...