Jump to content
IGNORERAD

Gruslass


Kenneth4618

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Hej

Jag köpte 40 lass jord ute i byn, detta var i januari i år.

Priset var 250 baht per lass, och 50 baht per lass för traktorn som jämnade till.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 34
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kenneth4618

    6

  • FANTASY

    6

  • stefan5300

    3

  • MangeUdon

    3

Mest aktiva i denna tråd

Quote

Halla Mange.

Samma har, men jag har en fraga som hittills inte blivit besvarad, vad heter stenmjol pa Thai och var i Udon kopte Du det?

MVH

Baa

Stenmjöl? Är det det som kallas makadam?

(Efter skotten McAdam  :he: )

:wai:

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Lao/Pak chong

Jag betalade 300 bath per lastbil för ett år sen och 900 bath per lastbil för grus i pakchong

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

hej hej!

  jag måste ha haft en jävla tur för jag betalade bara 42 kr per lass, det var därför jag tyckte ditt var svin dyrt o det var i juni i år.

  Men just nu får vi inte tag i något alls det är tydligen för blött, hade tänkt göra nån typ av trädgård nu när huset är klart, men det måste väl vara

  stor skillnad när man bor i en liten by ca 25 km utanför surin?

Gratulerar :great:   , ibland har man tur.

Jag tror priset för vanlig "återfyllningsmassa" är lika varierande såväl Thailand som i Sverige. Ibland betalar man enbart för transporten. Om man bygger i ett område där många andra projekt pågår är det lätt att förhandla till sig fyllnadsmassor: Den ene byggherren vill bli av med material, den andre vill fylla ut. I sådana fall bör man som köpare inte betala mer än transporten och utplaningen av materialet.

"Krossprodukter" är givetvis något mer fixerade i prissättningen.

Mvh/

www.mangeudon.se

MangeUdon, med ena foten i nordöstra Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Jag har köpt grus till mycket varierande priser eftersom lastbilarna har haft olika kapacitet.

Tror Ni inte era olika priser kan bero på det?

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Det kan bero på lastbilarnas storlek, men också hur duktig förhandlare man är.

Som utlänning finns alltid risken att betala för mycket, men priset varierar även för Thai.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja IL,

Jag har inte de problemen, dom gånger jag åker på farang taxa är jag på turist orter.

Ska jag köpa något dyrare så bjuder jag hem dom på mat och bira, dagen efter förhandlar vi pris.

Jag handlar oftast billigare än thaiarna själva eftersom de av någon lustig anledning gillar att leverera saker till farangen.

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej erkki

Med lite vänlighet kommer man långt, och ibland kan det nog t.o.m vara en fördel att vara falang om man tar folk på rätt sätt, bra jobbat.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Vi har fått ett pris på 1000 bath per lastbil men det är ju hopplöst och veta från sverige hur stora lassen är  men antar att de har större lastbilar kring  Nakhon si Thammarat än i Isanområdet :whistle:

Sedan är det att massan får hämtas långväga ifrån husbygget.

Jag vet ju inte om det kan vara rimligt?

Vi kommer att behöva en j-a massa massa tror jag.

Någon som har en susning hur det är där borta ;)

söder om stan några mil.

Tacksam för svar

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...