Jump to content
IGNORERAD

Import av thaiprylar till Sverige


ateisten

Recommended Posts

Hej hej

Min fru sysslar med försäljning av diverse thaiprylar via olika auktionssajter. Det går förvånansvärt bra, men känns lite nervöst för en laglydig svenne som mig. Hur komplicerat är det att importera prylar från Thailand lagligt och sälja dem via en egen firma? Är det nån som kan nåt om det? Vilka avgifter åker man opå, typ tull mm.

mvh

Ateisten

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest forsnow2

Hej,

Du kan skicka ett PM till mig så kan jag svara på alla frågor du har om import, export, tull, moms. osv osv.

Mvh

Martin

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Ateisten,

Det underlättar ju betydligt om du har någon form av egen verksamhet, enskild firma, handelsbolag eller aktiebolag. Och att denna verksamhet är momsregistrerad och har F-skatt.

Det finns diverse olika tulltariffer beroende på vilken vara du importerar, Martin kan säkert ge bättre info om detta.

En sak är klar, väldigt liten förståelse från thaidamen för allt detta trassel... men vill man vara laglydig svenne så ;-)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest LadPrao

Hej Ateisten.

Vi håller också på med lite småförsäljning på internet.

Vi kommer inte upp till några stora summor.

Jag tror att du kan sälja till ett visst antal basbelopp per år utan att inkomstdeklarera för detta.

mvh LP

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest LadPrao

Det är samma skatteregler som gäller handel på nätet som om man säljer saker i den fysiska världen. Om man säljer saker som man haft för personligt bruk kan man sälja ända upp till 50000 utan att behöva betala skatt.

[url=http://www.sr.se/cgi-bin/vasterbotten/nyheter/artikel.asp?Artikel=2258194]]http://www.sr.se/cgi...l=2258194

tack för klargörandet Erik-son, nu kan vi expandera 100% :)

mvh LP

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...