Jump to content
IGNORERAD

Smaklöst. Köttbullar och prostituerade.


Guest jing jing

Recommended Posts

  • Svar 35
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Swippe

    2

  • Nerike

    2

  • Farang

    2

  • Sangwal

    2

Mest aktiva i denna tråd

Scandalic har så mycket mer än köttbullar på menyn, goda pizzor bland annat.

Och brudarna finns inte i restaurangen utan i Hönshuset brevid ;-)

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag startade en tråd med samma ämne några sekunder innan, men räcker ju med en tråd. :icon_mrgreen:

Här är hela artikeln i alla fall: http://www.fria.nu/artikel/73818

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Och hur skall man få feministerna att sluta lägga sig i andra människors sexliv?

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

solly

Det e´lugnt, men jag tog bort min tråd så vi slipper konkurera. :thumbsup:

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

vi frågade oss ’ska vi ta en öl eller en avsugning?’ Då tittade vi på varandra och liksom tänkte hur det är hemma i Sverige. Så vi svängde av och tog varsin avsugning.

Det går väl fortfarande bra att få båda samtidigt ?

:wai:

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Det e´lugnt, men jag tog bort min tråd så vi slipper konkurera. :thumbsup:

Mvh Swippe

Swippe...Din länk var ganska intressant! Där fanns många intressanta uttalande!

Kåthet är ju helt annorlunda för kvinnorna här. Det är som att vara hungrig, man gör något åt det, menar Anders.

Uua.. detta påstående borde locka fram Bananen.  ;D

Link to comment
Dela på andra sajter

semipalatinsk

Siamkap:

Och hur skall man få feministerna att sluta lägga sig i andra människors sexliv?

Menade du journalisterna? Hur som helst, ha ditt sexliv som du vill, med likasinnade och på lika villkor - men sluta utnyttja prostituerade! Ett tips lika enkelt att ge, som det är att följa.

mvh,

semi

Link to comment
Dela på andra sajter

LillaVickevire

Och hur skall man få feministerna att sluta lägga sig i andra människors sexliv?

prostituerade är väl för dom som inte har något sexliv?

You wanted the best, You got the best, The hottest man in the world... LillaVickevire!

Link to comment
Dela på andra sajter

prostituerade är väl för dom som inte har något sexliv?

Utan prostituerade menar du väl ? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller helt med Semipalatinsk, man skall inte utnyttja någon.  :thumbsup: Man skall göra rätt för sig.

:) Siamkap

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Trevligt att Aksel Sundström läst min mer än 5 år gamla guide och hittat till Scandalic, men då var de ett av de få ställen som hade svenska TV kanaler att tillgå i LOS. Maten var inte så dum heller... :thumbsup:

Men ärligt, vad är grejen? Det är väl ingen nyhet att det förekommer prostitution i Pattaya? Även på svenskägda ställen? ???

Måste vara en fruktansvärd nyhetstorka på gång just nu...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Artikeln stämde väl från första till sista bokstav... eller?

/jfk

Hmm personligen så undviker jag numera att ta ställning i frågan. Men jag minns en annan skribent som för ett tag sedan påstod något liknande (se artikeln) och det blev ett ramaskri utan dess like från experter, moralister, frireligösa och annat löst folk.

Finns ju en del som har erfarenhet av bargirls, från båda hållen så att säga. Känsligt ämne!

MaiChai

Det är ingen ingen nyhet att det finns prostituerade i Thailand, men frågan är väl om dom valt prostitutionen framför ett vanligt jobb pga att det inte finns några andra möjligheter till jobb, för att hålla svälten från dörren eller det finns andra orsaker? Här finns det delade meningar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jing jing,

mest förvånad över att en artikel som denna från en nisch tidning/media som Fria Tidningen genererar en rewrite i Aftonbladet, Därav min teori om nyhetstorka.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jfk_68

Quote

Jing jing,

mest förvånad över att en artikel som denna från en nisch tidning/media som Fria Tidningen genererar en rewrite i Aftonbladet, Därav min teori om nyhetstorka.

Jo. Det är ju semestertider.  :crazy:

Men varför har vikarierna på Rapport eller Aktuellt inte nappat på det, månne?  :shocked2:

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jfk_68

Quote

Hmm personligen så undviker jag numera att ta ställning i frågan. Men jag minns en annan skribent som för ett tag sedan påstod något liknande (se artikeln) och det blev ett ramaskri utan dess like från experter, moralister, frireligösa och annat löst folk.

Finns ju en del som har erfarenhet av bargirls, från båda hållen så att säga. Känsligt ämne!

MaiChai

Det är ingen ingen nyhet att det finns prostituerade i Thailand, men frågan är väl om dom valt prostitutionen framför ett vanligt jobb pga att det inte finns några andra möjligheter till jobb, för att hålla svälten från dörren eller det finns andra orsaker? Här finns det delade meningar!

Tänkte nu närmast på de som varit på Scandalic och hälsat på och sett affärsverksamheten.

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det är ingen ingen nyhet att det finns prostituerade i Thailand, men frågan är väl om dom valt prostitutionen framför ett vanligt jobb pga att det inte finns några andra möjligheter till jobb, för att hålla svälten från dörren eller det finns andra orsaker? Här finns det delade meningar!

Nej.. det är inte en fråga.

Det är en "debatt" om huruvida tjejerna "valt" prostitutionen själva där idi*terna hävdar att tjejerna har sig sig själva att skylla genom att de är lata eller pengahungriga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Det här är ingen bra reklam för Thailand och det är precis sådana här reportage som drabbar alla thailändskor i Sverige, och tyvärr synen på Thailand.

Undvik såna här ställen på semestern och spendera pengarna på andra ställen så kommer dom att försvinna.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Tommy

Fantastiskt avslöjande reportage!

Det som roade mest var att AftonBladet, i sin rewrite, missade att de själva rekommenderat Scandalic, till frusna Svenska resenärer :D

Även tidningen Aftonbladet gör reklam för företaget. I en reseguide om Thailand från Aftonbladet.se finns ett avsnitt om vart man ska resa om man längtar hem till Sverige. Där är Scandalic det enda namngivna företaget och guiden har med en länk till företagets hemsida. Guiden tipsar de resenärer som snart ska semestra i Thailand: ”Baren Scandalic i Pattaya har till och med svenska tv-kanaler.” :fan1:

(Citat från FT)

MVH Tommy

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Caveman

Quote

Fantastiskt avslöjande reportage!

Det som roade mest var att AftonBladet, i sin rewrite, missade att de själva rekommenderat Scandalic, till frusna Svenska resenärer :D

Även tidningen Aftonbladet gör reklam för företaget. I en reseguide om Thailand från Aftonbladet.se finns ett avsnitt om vart man ska resa om man längtar hem till Sverige. Där är Scandalic det enda namngivna företaget och guiden har med en länk till företagets hemsida. Guiden tipsar de resenärer som snart ska semestra i Thailand: ”Baren Scandalic i Pattaya har till och med svenska tv-kanaler.” :fan1:

(Citat från FT)

MVH Tommy

Och dessutom så tar aftonbladet betalt för att ladda hem deras guider,hallikverksamhet?. :ahh:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta inte åt er, men Scandalic är enligt min mening ett av dom sunkigaste ställen jag har varit på i Pattaya..

Folket som sitter där...Man får rysningar i kroppen :-X

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm

som vanligt så är det nån som tar upp kulturarbetare i Pattaya, men aldrig Phuket.

För att inte tala om Indien, Hamburg, tallin med mera, nä för det finns det inget utan bara onda Pattaya.

När ska dom komma till jorden och se verkligheten, kulturarbetare finns över allt, ja tro det eller ej dom finns i Sverige med.

Med det är inte lika roligt att skriva om, och varför skriver dom inte om phuket jo för at dom har hus eller lgh där och det får dom skämmas att dom har ett hus eller lgh i ett område med kulturarbetare.

Då är det bättre att skriva om Patataya, för där är dom bara för studerande syfte.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...