Jump to content
IGNORERAD

Korruptionen når nya rekordnivåer


Poffa

Recommended Posts

Efter att bott några år här nu tycker jag att det fungerar bra i Thailand de flesta Thailändare är nöjda med hur det fungerar. De som klagar mest är utlänningar.

Korruption är en form av smörjmedel som gör att allt flytter på bättre än i Sverige den utnyttjar den magiska kraft som pengar har istället för demokratiska principer för att få projekt framåt. dessa pengar som det talasom försvinner ju inte de blir smörjmedel för att jobbet skall bli gjort på ett smidigt och bra sätt. Naturligt viss händer det att det fuskas med dessa pengar och projekten blir inte bra. Men på det stora hela tycker jag nog att Thailändska politiker gör ett bättre jobb än svenska med den i motsvarande procent skatt de belastar folket med. Så att peka på att Sverige ligger högt på en korruptions lista är ganska ointressant denna listan är bara för demokratiers egen inbördesbeundran. Om någon göre ett bra jobb skall det betala sig. För att ett bra jobb skall bli gjort behövs incitament och då är pengar eller livet de absolut bästa. Den som är duktigast tar hem vinsten och går segrande ur det detta urvalet passar mig mycket bra då vet jag att jag alltid har den vassaste hjärnan som ledare. I Sverige vet vi ju hur det ser ut Göran Fredrik Mona Juholt Löven och det samma gäller i hela Europa. 

Jag tror nog att Thailand och många flera länder har insett att de inte vill ha ett svenskt samhälle vad det gäller ekonomi familjen könsroller osv. Tittar vi dag på utvecklingen av Europa så kan väl ingen komma och påstå att den har varit den bästa. Europa är ju en stor intecknad skuldbubbla men förlorade generationer. Experiment med demokrati har kostat generationer framtiden. Viktiga beslut har i Europa inte tagits av de mest kompetenta utan av vad en majoritet tycker. Att låta vanliga lönearbetar vara med och tycka har varit förödand för hela Europa.

Du glömde smygsossen Freddan Bettan och Maddan! :crazy:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 413
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    39

  • Moritz

    29

  • Surin P3

    28

  • Khun Ken

    25

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Wangthong
Nä va fan, har man en kall öl skall man sitta på "skuggsidan" :police:

Ska man bara hålla i den spelar det ingen roll vilken sida du sitter på.

Tycker man om öl dricker man upp den innan den blir varm även om man sitter på solsidan. :54:  

Link to comment
Dela på andra sajter

Med statisk kan man visa eller bevisa det man är ute efter.

Eftersom Sverige är så djävla bra och Thailand rena skiten, glöm då allt vad som har med Siam att göra.

De som inte vill erkänna att Sverige har en väl förankrad och godkänd korruption (lobbyverksamhet) är allt ute och seglar.

Är inte den stora skillnaden att i Sverige är det mer eller mindre endast de bäst bemedlade som smörjs på det ena eller andra sättet medan i Thailand kan man smörja och även gör folk i alla nivåer.

För övrigt hur kan det komma sig att alla rika får bättre sjukvård än fattiga eller gamla, är enda skälet att vi fattiga är mindre värda eller ligger det något annat bakom.

Hur kan det komma sig att desto rikare man är desto bredare verka gräddfilen vara, både skattemässigt och vilka s.k. brott man äger rätt att genomföra, är inte detta också en slags korruption, nu tänker jag bl.a på den s.k. Skandiaaffären.

 

Var finns din statistik som bevisar dina påståenden?

The rule of law will only have meaning if politicians, celebrities, business leaders and ordinary workers are all treated equally within society, as Thai citizens each with similar responsibilities to the country.

Man behöver inte skriva det som alla redan vet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Med statisk kan man visa eller bevisa det man är ute efter.

Eftersom Sverige är så djävla bra och Thailand rena skiten, glöm då allt vad som har med Siam att göra.

De som inte vill erkänna att Sverige har en väl förankrad och godkänd korruption (lobbyverksamhet) är allt ute och seglar.

Är inte den stora skillnaden att i Sverige är det mer eller mindre endast de bäst bemedlade som smörjs på det ena eller andra sättet medan i Thailand kan man smörja och även gör folk i alla nivåer.

För övrigt hur kan det komma sig att alla rika får bättre sjukvård än fattiga eller gamla, är enda skälet att vi fattiga är mindre värda eller ligger det något annat bakom.

Hur kan det komma sig att desto rikare man är desto bredare verka gräddfilen vara, både skattemässigt och vilka s.k. brott man äger rätt att genomföra, är inte detta också en slags korruption, nu tänker jag bl.a på den s.k. Skandiaaffären.

Hej

 

Sverige har spårat ur och försämras stadigt, klyftorna växer återigen och klass samhället är på väg att återinföras, när jag var barn gick både rika och fattiga i samma skola, använde samma sjukhus och samma åldringsvård o.s.v, numera finns det privata alternativ där den som har råd går i en bättre skola och köper sig före i kön till vård o.s.v vilket är en tragisk utveckling, fler och fler tar numera egna försäkringar för att erhålla högre ersättning vid arbetslöshet, få bättre och snabbare vård, högre pensioner och går i privata segregerade skolor, vem bryr sig längre om dom som inte har råd med detta?

 

Sen håller jag med dig vad det gäller lobbyverksamheten som utgör både ett samhällsproblem och ökar risken för korruption i.o.m att det inte längre handlar om vad som är bäst för samhället och totalen utan vad en som gynnar en liten och penningstark grupp med egna särintressen, och dom är ofta beredda att lägga ut en hel del pengar på beslutsfattare för att påverka ett beslut i "rätt" riktning för sig, detta ser jag stora faror med både demokratiskt och korruptionsmässigt.

 

Gräddfiler för "rika" och även det faktum att "rika" tillåts plundra företag, undvika skatt, tjäna pengar på korruption och begå rena ekonomiska brott i miljardklassen utan att straffas för det är också ett tecken på ojämlikhet och röta i samhället, själv är jag övertygad om att korruptionen i Sverige ökar och är större än vad mätningarna visar, problemet är väl att både givare och mottagare har ett intresse av att korruptionen hålls hemlig och därför utreds den oftast inte och är därför inte med i den officiella statistiken.

 

Med vänlig hälsning Isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Sverige har spårat ur och försämras stadigt, klyftorna växer återigen och klass samhället är på väg att återinföras, när jag var barn gick både rika och fattiga i samma skola, använde samma sjukhus och samma åldringsvård o.s.v, numera finns det privata alternativ där den som har råd går i en bättre skola och köper sig före i kön till vård o.s.v vilket är en tragisk utveckling, fler och fler tar numera egna försäkringar för att erhålla högre ersättning vid arbetslöshet, få bättre och snabbare vård, högre pensioner och går i privata segregerade skolor, vem bryr sig längre om dom som inte har råd med detta?

 

Sen håller jag med dig vad det gäller lobbyverksamheten som utgör både ett samhällsproblem och ökar risken för korruption i.o.m att det inte längre handlar om vad som är bäst för samhället och totalen utan vad en som gynnar en liten och penningstark grupp med egna särintressen, och dom är ofta beredda att lägga ut en hel del pengar på beslutsfattare för att påverka ett beslut i "rätt" riktning för sig, detta ser jag stora faror med både demokratiskt och korruptionsmässigt.

 

Gräddfiler för "rika" och även det faktum att "rika" tillåts plundra företag, undvika skatt, tjäna pengar på korruption och begå rena ekonomiska brott i miljardklassen utan att straffas för det är också ett tecken på ojämlikhet och röta i samhället, själv är jag övertygad om att korruptionen i Sverige ökar och är större än vad mätningarna visar, problemet är väl att både givare och mottagare har ett intresse av att korruptionen hålls hemlig och därför utreds den oftast inte och är därför inte med i den officiella statistiken.

 

Med vänlig hälsning Isan lover

Pratar du om Thailand?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett nytt långt inlägg från IL´s sida som handlar om Sverige. Men inte ett ord om de 30-50% av investeringsbudget som hamnar i fickorna hos korrupta thailändska politiker. Vilket faktiskt är ämnet för den här tråden.

Undrar varför?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Sverige har spårat ur och försämras stadigt, klyftorna växer återigen och klass samhället är på väg att återinföras, när jag var barn gick både rika och fattiga i samma skola, använde samma sjukhus och samma åldringsvård o.s.v, numera finns det privata alternativ där den som har råd går i en bättre skola och köper sig före i kön till vård o.s.v vilket är en tragisk utveckling, fler och fler tar numera egna försäkringar för att erhålla högre ersättning vid arbetslöshet, få bättre och snabbare vård, högre pensioner och går i privata segregerade skolor, vem bryr sig längre om dom som inte har råd med detta?

 

Sen håller jag med dig vad det gäller lobbyverksamheten som utgör både ett samhällsproblem och ökar risken för korruption i.o.m att det inte längre handlar om vad som är bäst för samhället och totalen utan vad en som gynnar en liten och penningstark grupp med egna särintressen, och dom är ofta beredda att lägga ut en hel del pengar på beslutsfattare för att påverka ett beslut i "rätt" riktning för sig, detta ser jag stora faror med både demokratiskt och korruptionsmässigt.

 

Gräddfiler för "rika" och även det faktum att "rika" tillåts plundra företag, undvika skatt, tjäna pengar på korruption och begå rena ekonomiska brott i miljardklassen utan att straffas för det är också ett tecken på ojämlikhet och röta i samhället, själv är jag övertygad om att korruptionen i Sverige ökar och är större än vad mätningarna visar, problemet är väl att både givare och mottagare har ett intresse av att korruptionen hålls hemlig och därför utreds den oftast inte och är därför inte med i den officiella statistiken.

 

Med vänlig hälsning Isan lover

 

Tråden handlar om korruptionen i Thailand, inte i Sverige. Svensk politik skall vi INTE diskutera på detta forumet.

 

Så vad är din kommentar angående den ökande korruptionen i Thailand??

 

Vad jag förstår så är detta(88.e) den sämsta placeringen nånsin för Thailand, vad är din kommentar till detta?

 

  / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Tråden handlar om korruptionen i Thailand, inte i Sverige. Svensk politik skall vi INTE diskutera på detta forumet.

 

Så vad är din kommentar angående den ökande korruptionen i Thailand??

 

Vad jag förstår så är detta(88.e) den sämsta placeringen nånsin för Thailand, vad är din kommentar till detta?

 

  / Joe

Hej

 

Du kanske missade att det var ett svar på Evert 1 inlägg som handlade just om Svensk politik?

 

Hade det inte varit konstigt om jag hade besvarat hans inlägg om svensk politik med ett svar om Thailändsk dito?

 

På dina egna frågor svarar jag så här, föga överraskande att Thailand gick ifrån 59-60 med Thaksin och Thai Rak Thai och ökade kraftigt i.o.m militärkuppen, det är enormt tydligt om man kollar in CPI (korruptions index) för dom aktuella åren och frågan är väl om inte en av avsikterna med kuppen var just att öka korruptionen som bekämpades av TRT.

 

Det enda som gör mig lite oroad är att Thailand fortfarande ligger kvar på den höga nivå som man fick i.o.m kuppen även nu när landet återigen har en folkvald regering, själv tror jag att detta beror på att kuppmakarna fortfarande har en viss politisk kontroll och inflytande i.o.m det ständiga hotet om nya kupper, korrumperade domstolar och en Konstitutions Domstol som blockerar alla försök till försoning eller ändringar av den militära konstitutionen.

 

Jag är övertygad om att regeringen vill komma tillbaks till dom historiskt låga nivåer som Thaksin och TRT hade innan kuppen men det finns starka krafter bland dom ej valbara makthavarna och armen som motsätter sig detta så det är ingen lätt situation, men får dom arbetsro, slipper hoten och får domstolarna att börja agera opartiskt så ökar chanserna betydligt. 

 

Än en gång ökningen började vid kuppen, när först juntan och sedan demokraterna ledde landet och där befinner sig landet ännu (se nedan) och det kommer nog att ta flera mandatperioder för röda regeringar att åtgärda dom skador som kuppen orsakade både demokratiskt, ekonomiskt och korruptionsmässigt.

 

2005 - 59.

2006 - 63.

2007 - 84.

2008 - 80.

2009 - 84.

2010 - 78.

2011 - 80.

2012 - 88.

 

  

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Sverige har spårat ur och försämras stadigt, klyftorna växer återigen och klass samhället är på väg att återinföras, när jag var barn gick både rika och fattiga i samma skola, använde samma sjukhus och samma åldringsvård o.s.v, numera finns det privata alternativ där den som har råd går i en bättre skola och köper sig före i kön till vård o.s.v vilket är en tragisk utveckling, fler och fler tar numera egna försäkringar för att erhålla högre ersättning vid arbetslöshet, få bättre och snabbare vård, högre pensioner och går i privata segregerade skolor, vem bryr sig längre om dom som inte har råd med detta?

 

Sen håller jag med dig vad det gäller lobbyverksamheten som utgör både ett samhällsproblem och ökar risken för korruption i.o.m att det inte längre handlar om vad som är bäst för samhället och totalen utan vad en som gynnar en liten och penningstark grupp med egna särintressen, och dom är ofta beredda att lägga ut en hel del pengar på beslutsfattare för att påverka ett beslut i "rätt" riktning för sig, detta ser jag stora faror med både demokratiskt och korruptionsmässigt.

 

Gräddfiler för "rika" och även det faktum att "rika" tillåts plundra företag, undvika skatt, tjäna pengar på korruption och begå rena ekonomiska brott i miljardklassen utan att straffas för det är också ett tecken på ojämlikhet och röta i samhället, själv är jag övertygad om att korruptionen i Sverige ökar och är större än vad mätningarna visar, problemet är väl att både givare och mottagare har ett intresse av att korruptionen hålls hemlig och därför utreds den oftast inte och är därför inte med i den officiella statistiken.

 

Med vänlig hälsning Isan lover

Ja, apropå hyckleriet inom S och vänstern kan jag bara torrt konstatera följande:

Statsministern Göran Persson blev konsult åt JKL.

Näringsminister Björn Rosengren blev Stenbeckdirektör.

Justitieminister Thomas Bodström blev styrelseledamot i friskolekoncernen Pysslingen och började försvara privatskolor.

Finansminister Pär Nuder gick över in i det Wallenbergstyrda riskkapitalbolaget EQT som bland annat är storägare i friskolekoncernen Academedia.

Ytterligare en gammal socialdemokratisk finansminister, Erik Åsbrink, anställdes av den amerikanska investmentbanken Goldman Sachs.

Thomas Östros mitt i storfinansens lejonkula som vd för Bankföreningen.

Förre statssekreteraren Jens Henriksson (S) är chef för Stockholmsbörsen.

Förre näringsministern Anders Sundström (S) har expansiva planer för sitt Folksam.

 

Vad gäller thailändsk politik, försöker jag in i det längsta undvika diskussioner om den, då jag märkt att dylika övningar har en negativ inverkan på blodtrycket. :giggle:

 

Ändrades av emulov
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Gå in på länken och kolla, varenda siffra stämmer till 100% och sanningen smärtar nog både kuppvänner och demokrater på forumet, väntar mig inte mycket kommentarer runt det här, det ska nog försökas tigas ijhäl.

 

Mvh isan Lover

 

 

 

 

 

Du verkar vara helt ovillig att diskutera den aktuella situationen i Thailand just nu med korruptionen, det faktum enligt dina egna länkar att man rasat ner på rankingen kraftigt efter att Marionetten tagit över och nått sin lägsta placering någonsin?

 

Har du någonting att säga till försvar över den ökande korruptionen i Thailand sedan Marionetten kom till makten?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Korruption är på väg käpprätt åt helvete i Thailand.

 

"With bribes hitting 30-50 per cent of project prices"

http://www.nationmultimedia.com/national/Thais-becoming-inured-to-corruption-TDRI-says-30205485.html

Inte illa av korrupta politiker att sno åt sig 30-50%. Enbart "infrastruktursatsningen" kommer allså att ge 600.000.000.000 - 1 000.000.000.000 bath rätt ner i fickorna. Eller snarare bankkontot. Lär krävas lastbilar för att få plats med den högen pengar.

 

Var i artikeln du refererar till står det att det är politiker som får mutorna?

Är det inte mera troligt att det är tjänstemän på mellan- och hög nivå som roffar åt sig av projektmedel?

 

Som boende i Thailand vad kan man själv göra för att stävja eländet?

Avstå från att muta polisen som upptäcker att man inte bär hjälm eller om man fått i sig lite för många öl innan avfärden?

 

M

 

 

 

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

själv tror jag att detta beror på att kuppmakarna fortfarande har en viss politisk kontroll och inflytande i.o.m det ständiga hotet om nya kupper,

Försvaret är ju naturligtvis att om något inte går som det ska, så är det ju så klart inte de styrandes fel utan motståndarnas, för det TROR ju IL och när han trott det nog många gånger så är även det upphöjt till sanning.

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Du verkar vara helt ovillig att diskutera den aktuella situationen i Thailand just nu med korruptionen, det faktum enligt dina egna länkar att man rasat ner på rankingen kraftigt efter att Marionetten tagit över och nått sin lägsta placering någonsin?

 

Har du någonting att säga till försvar över den ökande korruptionen i Thailand sedan Marionetten kom till makten?

Hej

 

Ökningen med Yingluck 88 placering som premiärminister kontra Aishit 84 placering är minimal, bådas placeringar är oacceptabla och själv saknar jag den politiska anda, optimism och placering i CPI som landet hade under TRT,s tid då landet låg på plats 59-60.

 

Dom enda som är nöjda med dagens placering i CPI är väl männen bakom kuppen.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Ökningen med Yingluck 88 placering som premiärminister kontra Aishit 84 placering är minimal, bådas placeringar är oacceptabla och själv saknar jag den politiska anda, optimism och placering i CPI som landet hade under TRT,s tid då landet låg på plats 59-60.

 

Dom enda som är nöjda med dagens placering i CPI är väl männen bakom kuppen.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Okej, du kan fortfarande inte läsa din egen statistik...

 

Sista året med Demokratenra vid makten 2010 placering 78

 

Halva året med demokraterna, resten med PTP 2011 placering 80

 

Första hela året med PTP 2012 placering 88

 

I augusti har marionetten suttit i 2 hela år och har på 1,5 år vid makten rasat 10 placeringar och du fortsätter att hänvisa till historien. Ska vi ta upp tiden innan TRT kom till makten också?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen kan man undra hur lång tid en regering ska sitta vid makten innan ev. förbättringar / försämringar framgår av den statistik.

Många påstår ju att det mesta elände i Sverige ska man tacka sossarna för. De har inte haft makten i 7 år men fortfarande säger

väl t.ex. undervisningsminister Björklund att inget kan vara hans fel.

 

Det verkar finnas en tro här, på att det finns quick-fixes mot korruption.

Är det inte mera konstruktivt att lägga fram såna förslag i stället för att diskutera vilken skribent som kan anklaga flest?

 

M


 

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

olle123987
Hej

 

Du kanske missade att det var ett svar på Evert 1 inlägg som handlade just om Svensk politik?

 

Hade det inte varit konstigt om jag hade besvarat hans inlägg om svensk politik med ett svar om Thailändsk dito?

 

På dina egna frågor svarar jag så här, föga överraskande att Thailand gick ifrån 59-60 med Thaksin och Thai Rak Thai och ökade kraftigt i.o.m militärkuppen, det är enormt tydligt om man kollar in CPI (korruptions index) för dom aktuella åren och frågan är väl om inte en av avsikterna med kuppen var just att öka korruptionen som bekämpades av TRT.

 

Det enda som gör mig lite oroad är att Thailand fortfarande ligger kvar på den höga nivå som man fick i.o.m kuppen även nu när landet återigen har en folkvald regering, själv tror jag att detta beror på att kuppmakarna fortfarande har en viss politisk kontroll och inflytande i.o.m det ständiga hotet om nya kupper, korrumperade domstolar och en Konstitutions Domstol som blockerar alla försök till försoning eller ändringar av den militära konstitutionen.

 

Jag är övertygad om att regeringen vill komma tillbaks till dom historiskt låga nivåer som Thaksin och TRT hade innan kuppen men det finns starka krafter bland dom ej valbara makthavarna och armen som motsätter sig detta så det är ingen lätt situation, men får dom arbetsro, slipper hoten och får domstolarna att börja agera opartiskt så ökar chanserna betydligt. 

 

Än en gång ökningen började vid kuppen, när först juntan och sedan demokraterna ledde landet och där befinner sig landet ännu (se nedan) och det kommer nog att ta flera mandatperioder för röda regeringar att åtgärda dom skador som kuppen orsakade både demokratiskt, ekonomiskt och korruptionsmässigt.

 

2005 - 59.

2006 - 63.

2007 - 84.

2008 - 80.

2009 - 84.

2010 - 78.

2011 - 80.

2012 - 88.

Det går inte att förklara för nån som inte förstår....

Link to comment
Dela på andra sajter

olle123987
Okej, du kan fortfarande inte läsa din egen statistik...

 

Sista året med Demokratenra vid makten 2010 placering 78

 

Halva året med demokraterna, resten med PTP 2011 placering 80

 

Första hela året med PTP 2012 placering 88

 

I augusti har marionetten suttit i 2 hela år och har på 1,5 år vid makten rasat 10 placeringar och du fortsätter att hänvisa till historien. Ska vi ta upp tiden innan TRT kom till makten också?

Vi får väl hoppas att Yingluck får egen majoritet vid nästa val så att hon kan sparka ut lite folk och styra upp landet igen, och det verkar ju inte omöjligt så populär som hon är bland folket i Thailand :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Okej, du kan fortfarande inte läsa din egen statistik...

 

Sista året med Demokratenra vid makten 2010 placering 78

 

Halva året med demokraterna, resten med PTP 2011 placering 80

 

Första hela året med PTP 2012 placering 88

 

I augusti har marionetten suttit i 2 hela år och har på 1,5 år vid makten rasat 10 placeringar och du fortsätter att hänvisa till historien. Ska vi ta upp tiden innan TRT kom till makten också?

Hej

 

Apishit hade faktiskt placering 84 2009 och det är en marginell skillnad mot dagens 88 och enligt mig är det inte tillfredsställande, man måste ned i TRT,s och Thaksins nivåer på 59-60 igen, men det kommer att ta tid att reparera skadorna ifrån kuppen, som många kritiska experter sa vid kuppen så fördes landet minst 20 år tillbaka i tiden.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Vi får väl hoppas att Yingluck får egen majoritet vid nästa val så att hon kan sparka ut lite folk och styra upp landet igen, och det verkar ju inte omöjligt så populär som hon är bland folket i Thailand :-)

 

Enligt vissa här har hon ju egen majoritet och därmed rätt att göra vad fan som faller henne-eller hennes bror in...

 

Skulle hon får egen majoritet så ändrar det bara fördelningen, det är mindre folk som ska ha pengar men å andra sidan så ska de ha mer pengar.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Sen kan man undra hur lång tid en regering ska sitta vid makten innan ev. förbättringar / försämringar framgår av den statistik.

Många påstår ju att det mesta elände i Sverige ska man tacka sossarna för. De har inte haft makten i 7 år men fortfarande säger

väl t.ex. undervisningsminister Björklund att inget kan vara hans fel.

 

Det verkar finnas en tro här, på att det finns quick-fixes mot korruption.

Är det inte mera konstruktivt att lägga fram såna förslag i stället för att diskutera vilken skribent som kan anklaga flest?

 

M

 

Hej

 

Håller med dig där, dom politiska partierna i landet borde gemensamt ta tag i dessa problem och samarbeta istället för att försöka förgöra varandra, dessa problem är så djupt rotade och komplicerade att åtgärda att alla krafter måste dra åt samma håll om man ska någon chans att åtgärda problemen, att som demokraterna dra likhetstecken mellan personen Thaksin och landets korruption och lägga hela sin kraft på detta löser inga problem.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Apishit hade faktiskt placering 84 2009 och det är en marginell skillnad mot dagens 88 och enligt mig är det inte tillfredsställande, man måste ned i TRT,s och Thaksins nivåer på 59-60 igen, men det kommer att ta tid att reparera skadorna ifrån kuppen, som många kritiska experter sa vid kuppen så fördes landet minst 20 år tillbalka i tiden.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Abhisit var ju helt klart på rätt väg som förbättrade sig 6 placeringar mellan 2009-2010 men sen kom marionetten Badluck in i bilden och Thailand rasade kraftigt utför igen. Vad är din förklaring till det kraftiga raset efter att Badluck tog över?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Abhisit var ju helt klart på rätt väg som förbättrade sig 6 placeringar mellan 2009-2010 men sen kom marionetten Badluck in i bilden och Thailand rasade kraftigt utför igen. Vad är din förklaring till det kraftiga raset efter att Badluck tog över?

Hej

 

Apishits siffror på 84 och 78 är inte i ens närheten av Thaksins 59-60 så något hände uppenbarligen vid kuppen.

 

Med vänlig hälsning Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Apishits siffror på 84 och 78 är inte i ens närheten av Thaksins 59-60 så något hände uppenbarligen vid kuppen.

 

Med vänlig hälsning Isan lover

 

...och Badlucks 88 plats är förstår en succé?

 

Sen om vi ska fortsätta diskutera historia så kan jag nämna att enligt TPI så placerade sig Thailand på plats 39 år 1997, samma år som massmördaren i Dubai gav sig in i politiken på allvar, sedan dess har Thailand rasat på rankingen. Något hände tydligen när kleptokraterna från Chiang Mai gav sig in i politiken...

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

NiceBeaver

LITE intressant är ju att det IL fördömer i Sverige i inlägg #54, är samma sak som han hyllar med Thailands styrande...

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

olle123987
LITE intressant är ju att det IL fördömer i Sverige i inlägg #54, är samma sak som han hyllar med Thailands styrande...

Hur menar du?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...