Jump to content
IGNORERAD

Svenskt nummer vid mottagande av sms från "True Move"!?!?!?


FarangLao

Recommended Posts

FarangLao

Frun bytte mobiloperatör igår till "True move" från AIS. Det märkliga är att när hon sänder sms till mig är det inte hennes nummer utan +4676XXXXXXX. Jag fattar ingenting hur fan det kan bli så. 

Någon som har en aning?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ni Iphone med sammankopplade abbonemang så kan det bli så när man byter telnr..

 

FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

FarangLao
Har ni Iphone med sammankopplade abbonemang så kan det bli så när man byter telnr..

 

FF

 

Nej, jag har svensk iPhone och hon Nokia smartphone (windows) med thainummer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är du säker på att hon är i Thailand då?  :angel:   :ironi:

För ljugaren är ljugandet en konst men för lögnaren är det ingen konst att ljuga

Link to comment
Dela på andra sajter

FarangLao
Är du säker på att hon är i Thailand då?  :angel:   :ironi:

 

Nä fan det har du rätt i, att jag inte tänkte på det :(

Jodå, vi Skypade idag och det såg ut som hon var hemma annars har hon byggt upp en kuliss så jag ska tro det :P

 

Pratade med min dotter idag vars kille är i USA och jobbar. Samma för henne när han skickar från sitt USA-nummer. Men hon får olika svenska nummer för varje sms han skickar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Nä fan det har du rätt i, att jag inte tänkte på det :(

Jodå, vi Skypade idag och det såg ut som hon var hemma annars har hon byggt upp en kuliss så jag ska tro det :P

 

Pratade med min dotter idag vars kille är i USA och jobbar. Samma för henne när han skickar från sitt USA-nummer. Men hon får olika svenska nummer för varje sms han skickar.

 

Kan man svara på dessa SMS så det kommer till rätt mobil?

Link to comment
Dela på andra sajter

FarangLao
Kan man svara på dessa SMS så det kommer till rätt mobil?

 

Nej. Idag är det nya nummer när hon skickar. Måste ju gå genom nån server som omvandlar till svenskt nummer. Och idag fick jag bara kinesiska tecken i ett sms. Har bett henne att kontakta sin operatör "True move" om detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

När jag pratade med comviq för ett par år sen ang. amigos och att det ibland var nästan omöjligt att komma fram och dålig mottagning vissa dagar, för att nästa fungera väldigt bra,

sa personen jag pratade med att dom inte använder samma server hela tiden utan använder den som är billigast för dagen. Kanske beror på nåt sånt, att du får olika nummer

när hon skickar sms.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...