Jump to content
IGNORERAD

Hyra hus i Mae Phim


trebh

Recommended Posts

Har aldrig varit i Rayong trots Thailandsresor sen -96. Nästa resa har jag funderingar på att hyra hus i Mae Phim. Finns ett antal att hyra om man tittar på Blocket. Ni på forumet som känner till området... Vad tror ni?? Kan det vara något? Och törs man hyra av privatpersoner?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig varit i Rayong trots Thailandsresor sen -96. Nästa resa har jag funderingar på att hyra hus i Mae Phim. Finns ett antal att hyra om man tittar på Blocket. Ni på forumet som känner till området... Vad tror ni?? Kan det vara något? Och törs man hyra av privatpersoner?

 

Min erfarenhet är att det är dyrt att hyra hus av utlänningar i Thailand - inklusive svenskar. De flesta vill ha tusentals kronor, dollars, euro eller pund per vecka.

Bäst att hyra av privata thailändare (hittar inte websidor nu, men de finns) eller av mäklare som både säljer och hyr ut.

Hyr en hel månad även om du inte behöver alla 30 dagarna.

Det går att hitta hus till under 10000 baht per månad och lägenhet under 5000, men satsar du, säg 20-25000 baht går det att få både närhet till strand, internet osv.

Googlade lite snabbt på "rent a house in mae phim Thailand" och hittade denna möjlighet och denna men det finns många fler.

Be någon som kan thailändska ringa och fråga och betala inget i förväg om det går - det ser ofta finare ut på bilderna än i verkligheten. 

Lycka till.

 

M

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
Hur långt är det mellan Ban Phe och Mae Phim

 

ca 20-25 kilometer beroende på vilken ända av stranden du bor på i Mae Phim

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...