Jump to content
IGNORERAD

MIG Sundsvall UT

Cherokee1971

Recommended Posts

Hej

Pratade med min handläggare på MIG Sundsvall idag och hon säger jag får räkna med 3-4 månader till i väntetid. Tjejen intervju 21/10 i Bkk och jag lämnade in mitt 6/11. Tycker det låter som väldigt lång väntetid. Blir bestört kan man byta MIG till ett som har mindre arbetsbelastning?

Det KAN gå fortare avslutar hon. Ja nu testas tålamodet! Oj va jobbigt!

Dela på andra sajter

Jag sitter i samma sits, men på MIG i Solna. De har just börjat på ansökningar från augusti där nu. Det är bara att bita ihop och hålla sig sysselsatt med jobb...

Min dam befinner sig iofs inte i Thailand så vi kan hinna med ett besök till innan UT blir klart.

Alea Jacta Est

Dela på andra sajter

Jag fick också en motstrævig handlæggare i Boden. (surgubbe)

Skrev mig i væsterbottens læn hos en slækting.

Hokuspokus så var allt så mycket lættare och allt gick som smort :glasses:

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Hej

Pratade med min handläggare på MIG Sundsvall idag och hon säger jag får räkna med 3-4 månader till i väntetid. Tjejen intervju 21/10 i Bkk och jag lämnade in mitt 6/11. Tycker det låter som väldigt lång väntetid. Blir bestört kan man byta MIG till ett som har mindre arbetsbelastning?

Det KAN gå fortare avslutar hon. Ja nu testas tålamodet! Oj va jobbigt!

Ja man ska inte ha bråttom när man har att göra med myndigheter, det är ju en sak som säker iaf.

Det lär ju bli Solna för vår del. Tja, det är väl som så mycket annat, ett lotteri. Tjejen ska till BKK på måndag, sen får man väl se när det händer något. Åker själv ner i mars och förhoppningsvis så kan hon åka med när jag åker hem, eller så kommer hon lagom till svensk sommar. Ingetdera är helt fel.

-Forza Gnaget-
   Östra Övre

Dela på andra sajter

• 1 månad senare...

Slutet gott allting gott UT klart 8/1 hämtade fästmön 15/1 så nu är det skönt leva igen sammanlagt tog det från intervjun i Bkk till UT klart 2 månader 3 veckor...OK tycker jag. Nu är det bara praktiska saker ordna personnummer FK SFI mm mm.

En numera MYCKET lycklig man!

Min fästmö sa då hon fick reda på att det var klart: Är det sant inget mer snart....hon tyckte det var många snart

Dela på andra sajter

• 4 veckor senare...

:dance: Tänkte att jag skulle upplysa forumet om att min flickvän har fått UT beviljat!  :dance:

Hon var på ambassaden för intervju 11/11 -08. Vi fick besked idag, 13/2 -09, per e-post från vår handläggare vid Migrationsverket i Sundsvall att UT har blivit beviljat. Vi är inte gifta, inga barn tillsammans och jag har inget arbete. Vårt förhållande betraktades som "nyetablerat". Det jag kan rekommendera andra som väntar är att ligga på handläggaren. Jag skickade vår handläggare ett e-mail igår och begärde status. Och vips, idag skrev hon tillbaka att 2 års UT blivit beviljat. Beslutet togs alltså idag.

Dela på andra sajter

9 månader? Vilken lyx! Fru Chang fick vänta 11 månader!

Skämt åsido, det är skandal att migränverket inte kan fördela sina resurser jämt över landet.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Guest DrRambone

9 månader? Vilken lyx! Fru Chang fick vänta 11 månader!

Skämt åsido, det är skandal att migränverket inte kan fördela sina resurser jämt över landet.

Herr Chang har talat."

Jävla MIG skulle läggas ner. Helt sjukt system

Dela på andra sajter

Det finns hopp. För oss tog det 4 1/2 månad i Solna. Precis innan jul hade vi inte ens en handläggare men den 3/2 2009 (på min födelsedag) så låg det 2 kuvert från MIG i Solna med 1 beviljat UT daterat 31/1 (Obs! en lördag). Om en vecka bär det av för en snabbis till LOS för att hämta hem flickvännen.

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

• Skapa ny...