Jump to content
IGNORERAD

Bra hotel med pool i Jomtien


fimmer

Recommended Posts

Hej på er!

Nu skall det resas på en efterlängtad semester.Anländer i Korat 11 juni för ett par dagar i huset,sedan bär det av söderut till Jomtien för slappa,midsommarfest hos Drivern en och annan öl även sol och bad.

Letar efter ett bra hotel med pool för stora och små.

Hoppas att ni har några bra förslag på ett sådant.

Ha en bra dag

Tobbe

Link to comment
Dela på andra sajter

Drivern har ett lämpligt åt dig. Tror det hette Silver Sand Villa vid Soi 8 i Jomtien.

1000-1500bath utan frukost, 2 pooler. Bra bilparkering.

Nära till Maitans också.

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar säga Mermaids på soi 7. Fina rum, bra pool och nära till allt.

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har bott på Silversand med barn, det var två delar där, en nybyggd och en äldre. Vi bodde i den nya delen på nedre plan, vi hyrde två rum där det gick att öppna dörren i mellan.

Så om du ska bo där, försök att boka rum i den nybyggda delen.

Enl mig var hotellet bra med pool och hyfsad standard, nära till strand och hyfsat "centralt" på Jomtien.

 

MEN inget wifi och ingen frukost, så för mig går det bort till det åtgärdas.

 

Men som sagt annars ett helt ok hotell om man reser med barn.

 

Här är mitt val nästa tripp till Jomtien, EuroStar.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvvär har den nya delen på Silver Sand blivit nergången och sunkig också, inget jag skulle rekomendera längre, vi bodde 1 natt där i februari så det är färska intryck

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har bott på Silversand med barn, det var två delar där, en nybyggd och en äldre. Vi bodde i den nya delen på nedre plan, vi hyrde två rum där det gick att öppna dörren i mellan.

Så om du ska bo där, försök att boka rum i den nybyggda delen.

Enl mig var hotellet bra med pool och hyfsad standard, nära till strand och hyfsat "centralt" på Jomtien.

 

MEN inget wifi och ingen frukost, så för mig går det bort till det åtgärdas.

 

Men som sagt annars ett helt ok hotell om man reser med barn.

 

Här är mitt val nästa tripp till Jomtien, EuroStar.

 

 

Lite sunkigt är det, även i den nya delen be att få se rummen först, det varierar.

Men bra pooler en vuxen pool(för motionssimmning) och en som är barnvänlig, ytterst få ryssar, fler thai faktiskt vilket jag tycker är trevligt speciellt vid långhelger.

Läget är väl så bra det bara går i Jomtien tycker jag, nära till allt jag vill ha.

Bodde där för en månad sen och återkommer säkert.

 

Mermaid och Eurostar skall kollas först.

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

1:Eurostar

2:Silver Sand

3:Stefans Guest House Nej det går bort ingen egen pool(kan köpa till hos grannpool)

Trevlig vistelse.

jrk

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvvär har den nya delen på Silver Sand blivit nergången och sunkig också, inget jag skulle rekomendera längre, vi bodde 1 natt där i februari så det är färska intryck

Håller med, men läget och poolen har mervärde.

Vårt rum bytte vi direkt efter klagan, och det vi fick var mycket bättre.

Vi bodde där i april- 13, för fyra veckor sen.

Håller med Tormudoc att avsaknaden av internet är ett stort minus.

Inga ryssar då, men mycket skandinaver. (golfare)

Övriga tips är säkert bättre, men jag skulle inte tveka att bo där igen.

 

Godkänt men inte drömställe.

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan! Tack för svaren finns en del att välja på. Dessa funderar jag på och undrar om någon bott där,,,, Jomtien beach penthouse , Mermaid Beach resort och Jomtien Beach Resident Mv Tobbe

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...