Jump to content
IGNORERAD

Oroligt i Bangkok


Christian

Recommended Posts

  • Svar 128
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Joints

    14

  • lenno

    13

  • MaiChai

    9

  • Herr Chang

    7

Mest aktiva i denna tråd

Suvarnabhumi closed, Sondhi delivers ultimatum

http://www.bangkokpo...s.php?id=132293

(BangkokPost.com) - The anti-government People's Alliance for Democracy (PAD) on Tuesday evening announced that it will shut down Suvarnabhumi airport in an attempt to topple the government.

At 9pm, the airport was ordered to halt its operation temporarily as the PAD demonstrators broke into the compound.

Later, PAD leader Sondhi Limthongkul announced at the anti-government stage at Government House that Prime Minister Somchai Wongsawat must resign without any condition.

He then claimed that the government was guilty of the October 7 riot, which left two dead and almost 500 wounded.

Mr Sondhi said the demonstrators will intensify their acts of 'civil disobedience' by closing down Thailand's international airport.

Link to comment
Dela på andra sajter

PAD vs. taxi drivers in Bangkok, Suvarnabhumi

http://www.bangkokpo...s.php?id=132291

(BangkokPost.com) - People's Alliance for Democracy (PAD) protesters on Tuesday evening clashed with a group of pro-government taxi drivers on Vibhavadi Road, which left at least 11 injured. Two of the taxi drivers suffered gunshot wounds.

According to the police, the PAD demonstrators attempted to break into the Khon Rak Taxi (Taxi Lovers) radio station on Vibhavadi Road, Soi 3, but a group of taxi drivers prevented them. As a result, both sides exchanged blows and threw things at each other until more than 60 policemen arrived to settle the situation.

The radio station is known for supporting the coalition government led by the People Power party (PPP).

Meanwhile at Suvarnabhumi airport, groups of taxi drivers and supporters of the PAD armed with weapons, including slingshots, fought each other before the police broke up the violence.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bangkoks flygplats stormad

Flygtrafiken till och från Bangkoks internationella flygplats Suvarnabhumi har stoppats sedan regeringskritiska demonstranter blockerat den.

Titta här..törs ni åka.sämsta tänkbara "reklam" för de familjer m fl som bokat resor!  :grrrrrr:

http://svt.se/svt/js...heter&from=menu

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite märkligt att PAD-mobben får hållas utan att ordningsmakten ingriper men de lär ju ha stöd från en till konungen närstående person.

Förmodligen en konsekvens av att man lät mititärjuntan ostraffat ingripa i hur landet skall styras tidigare, nu vill ju valets förlorare upprepa detta genom att skapa kaos.

[move]Ordingsmannen Arne[/move]

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Onekligen mycket märkligt att en pöbel lyckas få en stor internationell flygplats stängd.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det är häpnadsväckande vilken flathet de visar. I synnerhet som jag hade hoppats landa där om 8 da´r. Förhoppningsvis reagerar de då landet knappast överlever en vecka utan farang money...

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

PAD har nog fått lite panik efter att Thaksin börjat röra på sig igen.

Personligen verkligen ogillar jag både Thaksin och PPP/TRT, men nu tycker jag att PAD går för långt.

De har självfallet bara ett mål just nu och det är att tvinga militären ta över makten igen, innan Thaksin tillåts komma tillbaka.

Bra och Anus samtidigt denna gång.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Förhoppningsvis reagerar de då landet knappast överlever en vecka utan farang money...

Njae. Turismen utgör ca 6% av BNP så nog klarar de sig alldeles utmärkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Är det inte en tidsfråga..innan militären rycker ut?

Jo så är det nog, närmaste dagarna är min gissning.

Tyvärr så får man väl säga att varken oppositionen eller den sittande regeringen tillför Thailand något just nu utan tvärtom.

En kupp kommer knappast förvärra för Thailand på kort sikt, antagligen inte heller på lång sikt.

Den Thailändska "demokratin" har satt sig själv ur funktion.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

6%? Låter lite. Kan det inte vara så att det bara är vita eller registrerade pengar i den statistiken. Det som vi alla gör oss av med i diverse sammanhang nog är svåra för revisorn att ringa in. Säkerligen tvåsiffrigt iaf och med ringarna på vattnet skulle det inte ett dugg förvåna om det kommer upp till både en femte- eller fjärdedel av BNP. Men det är bara en känsla förstås.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Njae. Turismen utgör ca 6% av BNP så nog klarar de sig alldeles utmärkt.

Det är helt korrekt , om man litar på TAT siffror.  

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror definitivt inte på 6 %.

Siffran borde vara betydligt större, men det ligger väl inte i de styrandes intresse att exponera sig på det viset...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag tror definitivt inte på 6 %.

Siffran borde vara betydligt större, men det ligger väl inte i de styrandes intresse att exponera sig på det viset...

Herr Chang har talat.

Jag hajar ingenting, kan du utveckla?

Link to comment
Dela på andra sajter

Instälda flyg:

SAS BKK o CPH 

Från SAS:

Updates 17:35 Stockholm-time:

Thai authorities have closed Bangkok International Airport due to protests, and Scandinavian Airlines have unfortunately been forced to cancel two flights to and from Copenhagen today.

The affected flights are SK 972 from Bangkok 00:25 local time (18:25 Copenhagen time) and SK 973 from Copenhagen to Bangkok tonight at 22:50 Copenhagen time.

Scandinavian Airlines apologizes for the inconvenience this causes to our passengers.

We recommend that customers keep up-to-date on our website, which will be kept updated on the situation. SAS customers are requested to call their local call-center or their travel agent regarding eventual re-bookings or refund of their tickets. Passengers who are affected by the cancellations, can either have their tickets refunded or re-booked to a later flight.

For customers stranded in Bangkok, Scandinavian Airlines recommend to follow the advice of the local authorities, as well as keeping up-to-date on the situation through the media and on flysas.com

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

:cry:

Ja, tårarna bara rinner...

Ingenting är hemskare än att se ens landsmän kriga mot varandra.

หากคนไทยหันมาฆ่ากันเอง จะร้องเพลงชาติไทยให้ใครฟัง

:cry::cry::cry:

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

หากคนไทยหันมาฆ่ากันเอง จะร้องเพลงชาติไทยให้ใครฟัง

Bra fråga!

Link to comment
Dela på andra sajter

.

Quote

Roong hai kwai fang!

Ja det har man ju blivet kallad några gånger så det blir väl jag som får lyssna då da

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ja det har man ju blivet kallad några gånger så det blir väl jag som får lyssna då da

Brukar bli kallad det när jag inte lyssnat!

Inga rapporterade dödsfall får man hoppas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...