Jump to content
IGNORERAD

Anmälningslista Annandagsträffen Udon Thani 2013


sarne

Recommended Posts

Farbror Baa har jag anmält mig lr hur var det :thumbsup:

Jo, och med din borttappade flicvän eller nyupphittade fru eller nån annan eller inte.Skit sama, bara du kommer så ordnar sig resten på plats!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 273
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    49

  • sarne

    41

  • Kenneth4618

    22

  • gst

    18

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

 

Kommer

Clas391

Sarne

Baa

Kenneth 4618 + 3

Benzmansåklart

Gorocco,Lillkrabban,Kevin

Borgmästarens Son

Thainenne

Peter Dahlin

Björn o Pau

Leifen o Naree

J666

Heno

Chryaliz o Puy

Thure o Tuc

Tennek

Virrpannan Gusings med icke förrymd flickvän eller nybliven fru!

GSt m fam.

Kongo m fam.

Rebnel o Nee

 

Kanske kommer

Clion ev dam

 

Kenneth 073 m fru o son

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer

Clas391

Sarne

Baa

Kenneth 4618 + 3

Benzmansåklart

Gorocco,Lillkrabban,Kevin

Borgmästarens Son

Thainenne

Peter Dahlin

Björn o Pau

Leifen o Naree

J666

Heno

Chryaliz o Puy

Thure o Tuc

Tennek

Virrpannan Gusings med icke förrymd flickvän eller nybliven fru!

GSt m fam.

Kongo m fam.

Rebnel o Nee

Johnnie/Cat o dotter

 

Kanske kommer

Clion ev dam

 

Kenneth 073 m fru o son

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja ha,, Jo men det ser ut som jag dyker upp !  med Faa och 2 ungar. kanske åker tåg upp? eller bil,,

Livet är som en bok,,, den som inte reser ,, har bara läst första sidan !

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer

Clas391

Sarne

Baa

Kenneth 4618 + 3

Benzmansåklart

Gorocco,Lillkrabban,Kevin

Borgmästarens Son

Thainenne

Peter Dahlin

Björn o Pau

Leifen o Naree

J666

Heno

Chryaliz o Puy

Thure o Tuc

Tennek

Virrpannan Gusings med icke förrymd flickvän eller nybliven fru!

GSt m fam.

Kongo m fam.

Rebnel o Nee

Johnnie/Cat o dotter

Sveeex Faa + 2 barn

Tommy o Ning

 

 

 

Kanske kommer

Clion ev dam

 

Kenneth 073 m fru o son

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ser ut som om vi kommer att spendera jul/nyår i byn utanför Kumphawapi!

Jag sa ju förra året att jag blev tokig efter fyra dagar i byn, nu skall vi stanna en månad där! Så ser ni en falang springande på gatorna i vit tvångströja så är det bara jag...  :crazy:  :14:

 

Så självklart kommer jag+fru på träffen

 

Är NB Hotel ok att bo på? Det är väl fortfarande där träffen blir?

 

  / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

NB Hotel är OK, numera finns även pool. Annandagsträffen är som vanligt 12.00 på NB.

 

Välkomna.

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer

Clas391

Sarne

Baa

Kenneth 4618 + 3

Benzmansåklart

Gorocco,Lillkrabban,Kevin

Borgmästarens Son

Thainenne

Peter Dahlin

Björn o Pau

Leifen o Naree

J666

Heno o Cisly

Chryaliz o Puy

Thure o Tuc

Tennek

Virrpannan Gusings med icke förrymd flickvän eller nybliven fru!

GSt m fam.

Kongo m fam.

Rebnel o Nee

Johnnie/Cat o dotter

Sveeex Faa + 2 barn

Tommy o Ning

Joe med fru

 

 

 

Kanske kommer

Clion ev dam

 

Kenneth 073 m fru o son

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Nu har jag surnat ihop som fan på de här jävla dumheterna med att inte öppet få skriva vad medlemmar (och andra) donerar, ett jävla korkat påfund.

Man vill ju för fan se vad som händer utan at sitta och leta i dolda trådar, sniket är bara förnamnet på dessa som ställt till det på det här sättet!

Ett i mina ögen kult tidsfördriv som MPR är samtidigt som ett socialt öppnande forum där man träffar mängder av trevliga givmilda och generösa medlemmar som SAMTLIGA när detta kommit på tal tycker det är ett (nu mina ord) jävla skit att inte detta kan få vara en öppen i t.ex. annandagstråden redovisat förlopp av insamlade medel.

 

 

Tack till alla som ger och har gett, i går hade jag glädjen att till Sarne överlämna ett antal tusen THB donerade av "kungen av obygden, Stefan 5300", Woffe2 och fam. John Khonken.

Så, nu skiter jag ikonsekvenserna av detta och lovar att göra allt för barnhemmets bästa utan att fråga vare sig skaparna av insamlingen eller MPR byråkraterna om lov!

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är bra Baa :thumbsup:  stå upp emot byråkratin :thumbsup: 

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag surnat ihop som fan på de här jävla dumheterna med att inte öppet få skriva vad medlemmar (och andra) donerar, ett jävla korkat påfund.

Man vill ju för fan se vad som händer utan at sitta och leta i dolda trådar, sniket är bara förnamnet på dessa som ställt till det på det här sättet!

Ett i mina ögen kult tidsfördriv som MPR är samtidigt som ett socialt öppnande forum där man träffar mängder av trevliga givmilda och generösa medlemmar som SAMTLIGA när detta kommit på tal tycker det är ett (nu mina ord) jävla skit att inte detta kan få vara en öppen i t.ex. annandagstråden redovisat förlopp av insamlade medel.

 

 

Tack till alla som ger och har gett, i går hade jag glädjen att till Sarne överlämna ett antal tusen THB donerade av "kungen av obygden, Stefan 5300", Woffe2 och fam. John Khonken.

Så, nu skiter jag ikonsekvenserna av detta och lovar att göra allt för barnhemmets bästa utan att fråga vare sig skaparna av insamlingen eller MPR byråkraterna om lov!

Varför far det inte redovisas pa detta forum? Kan man fa en kort förklaring varför inte.

 

Mvh. SWED THAI

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Nu har jag surnat ihop som fan på de här jävla dumheterna med att inte öppet få skriva vad medlemmar (och andra) donerar, ett jävla korkat påfund.

Man vill ju för fan se vad som händer utan at sitta och leta i dolda trådar, sniket är bara förnamnet på dessa som ställt till det på det här sättet!

Ett i mina ögen kult tidsfördriv som MPR är samtidigt som ett socialt öppnande forum där man träffar mängder av trevliga givmilda och generösa medlemmar som SAMTLIGA när detta kommit på tal tycker det är ett (nu mina ord) jävla skit att inte detta kan få vara en öppen i t.ex. annandagstråden redovisat förlopp av insamlade medel.

 

 

Tack till alla som ger och har gett, i går hade jag glädjen att till Sarne överlämna ett antal tusen THB donerade av "kungen av obygden, Stefan 5300", Woffe2 och fam. John Khonken.

Så, nu skiter jag ikonsekvenserna av detta och lovar att göra allt för barnhemmets bästa utan att fråga vare sig skaparna av insamlingen eller MPR byråkraterna om lov!

 

 

 

Jag skall inte vara med på träffen men är lite nyfiken över frågeställningen...

Menar ni redovisa varje enskild medlems donation eller menar ni den samlade donationen från alla medlemmarna?

 

Kan väl tycka att man inte går ut offentligt med enskilda medlemmars storlek på donation eftersom det är varje individs ensak.

Däremot borde väl totalsumman redovisas som en "klump" utan att den enskilde individen omnämns.

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skall inte vara med på träffen men är lite nyfiken över frågeställningen...

Menar ni redovisa varje enskild medlems donation eller menar ni den samlade donationen från alla medlemmarna?

 

Kan väl tycka att man inte går ut offentligt med enskilda medlemmars storlek på donation eftersom det är varje individs ensak.

Däremot borde väl totalsumman redovisas som en "klump" utan att den enskilde individen omnämns.

Varje person kan väl ha en önskan om att vara anonym eller offentlig upp till var och en.

Min fraga var varför det inte far redovisas. T ex som du skriver en klumpsumma som har inkommit under veckan.

Själv har jag inte hängt med vad som hänt och varför.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag utgår från att Baa inte avsåg att vi skall redovisa varje enskild medlems bidrag utan vad han riktar sig emot är "nya tingens ordning" efter att vår forumägare beslutat att donationer får en egen, mera undanskymd plats på forumet, redovisning skall ske via PM til de som efterfrågar. 

 

Detta medför att det är mycket svårare att marknadsföra vår insamling till förmån för Udon Home for Girls. Som gammal säljare/marknadsförare är min absoluta åsikt att det var mycket enklare att få fram budskapet tidigare, innan förändringen skedde här på forumet. Det har inte inkommit några "spontandonationer" till kontot över huvud taget sedan förändringen. Trots detta siktar vi fortsatt högt, minst tre bilar skall fyllas med inköpta varor enligt barnhemmets önskemål.

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet att det kommer cirka 4000;- spänn från Uppsalaträffen utöver dom småslantar som travet på Uppsalaträffen gav

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi här i Udon tackar för detta fina bidrag liksom de som samlats in på olika träffar,i andra sammanhang samt skänkts av enskilda. De är fantastiskt att se att det finns så många människor som vill ge sitt bidrag till en god sak samt vilket resultat gemensamma krafter ger. 

 

Precis som tidigare lovar jag att vi kommer att med (många) bilder och text redovisa hur insamlade medel använts.

 

Och som vanligt är alla som vill välkomna att vara med, delta i inköpen och leveransen till barnhemmet.

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Klockan är snart 01, nyss hemkommen efter en trevlig stund med MPR:are, frågan väcktes INTE av mig, men ett av samtalsämnena var att "det skulle vara skitkul att få vara med vid inköpsrundan".  De som varit det kan säkert vidimera just detta att det är "SKITKUL"

Nu såg jag att Sarne redan svarat på "redovisningsfrågan" men det var kanske lite snabbt och inte så överpedagogiskt skrivet tidigare, men det finns absolut ingen tanke på att om så icke önskas redovisa varje medlems bidrag utan bara hålla insamlingens ekonomiska status up to date!

Vad summan sedan blir är i sammanhanget en sekundär historia för min egen del, det jag så starkt ogillar är att inte låta de som jobbar med välgörenhet i forumets namn, det är ju defacto ett MPR arrangemang, inte på det egna forumet få vara tydliga i sitt budskap där alla kan läsa utan skall gömmas i en avskildhet där få läser, detta gör ju inte att frågan på något sätt infekteras, vill man vara med på annandagsträffen och bidraga eller vill man ge sitt bidrag ändå om man t.ex. inte har möjlighet att vara med så tycker jag att man skall lätt se dessa möjligheter och inte behöva leta sig fram. det är ju för "bövelen" frivilligt, eller hur!

Hoppas att jag med detta klargjort mina funderingar så alla kan sova gott utan att vara rädda för att ses vare sig som snålvargar eller viktigpettrar!

Gonatt!

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna gång har jag bokat en natt till så vi vill gärna vara med på inköpsturen och till barnhemmet.

Vi har en pickis som kan användas till laståsna

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Klockan är snart 01, nyss hemkommen efter en trevlig stund med MPR:are, frågan väcktes INTE av mig, men ett av samtalsämnena var att "det skulle vara skitkul att få vara med vid inköpsrundan".  De som varit det kan säkert vidimera just detta att det är "SKITKUL"

Nu såg jag att Sarne redan svarat på "redovisningsfrågan" men det var kanske lite snabbt och inte så överpedagogiskt skrivet tidigare, men det finns absolut ingen tanke på att om så icke önskas redovisa varje medlems bidrag utan bara hålla insamlingens ekonomiska status up to date!

Vad summan sedan blir är i sammanhanget en sekundär historia för min egen del, det jag så starkt ogillar är att inte låta de som jobbar med välgörenhet i forumets namn, det är ju defacto ett MPR arrangemang, inte på det egna forumet få vara tydliga i sitt budskap där alla kan läsa utan skall gömmas i en avskildhet där få läser, detta gör ju inte att frågan på något sätt infekteras, vill man vara med på annandagsträffen och bidraga eller vill man ge sitt bidrag ändå om man t.ex. inte har möjlighet att vara med så tycker jag att man skall lätt se dessa möjligheter och inte behöva leta sig fram. det är ju för "bövelen" frivilligt, eller hur!

Hoppas att jag med detta klargjort mina funderingar så alla kan sova gott utan att vara rädda för att ses vare sig som snålvargar eller viktigpettrar!

Gonatt!

Fattar inte varför det är censurerat i traden där det normalt hör hemma. 

Finns det en förklaring till detta som är klar och tydlig?

 

Mvh. SWED THAI

Link to comment
Dela på andra sajter

Fattar inte varför det är censurerat i traden där det normalt hör hemma. 

Finns det en förklaring till detta som är klar och tydlig?

 

Mvh. SWED THAI

Klar och tydlig, men oförstående som jag är skiter jag i det, nu kommer i o för sig inte jag i kontakt med insamlade medel så ofta utan det var nämnda gentlemäns bidrag som jag ville skulle framstå på ett tydligt sett eftersom de var överlämnade via mig, detta syns ju inte om man gömmer trådar om donation i garderoben!

Finns det en tråd om Annandagsträffen hör det i alla fall i min ögon hemma där med en notis, alltså INTE en redovisning baht för baht, om att donationen nått målet!

Detta motsätter sig ägarklanen med nån totalflummig kommentar om att skulle t.ex. jag försnilla medlen skulle forumägarna kunna hållas skyldiga, FNYS! det handlar ju om hanterbara summor, inga miljondonationer med överadministration e.t.c. utan enbart frivilliginsatser från Sarne och en del andra i Udon!

Nog om detta nu, slantarna har jag överlämnat, vad jag mer har lust till får vi se!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför far det inte redovisas pa detta forum? Kan man fa en kort förklaring varför inte.

 

Mvh. SWED THAI

 

 

 

 

 

Läs inlägg 333-336 i denna tråd: 

Enligt min uppfattning var detta den tändande gnistan som ledde till en motreaktion från medlem/medlemmar i Göteborg. Dessa inlägg är borttagna i tråden.

 

Slutresultatet blev att forumägaren beslutade att insamlingar sedan dess har en egen underrubrik och nya inlägg syns inte i Senast inläggen. Detta in sin tur medför att ni forummedlemmar som inte "varit med" från början inte påminns/får veta om insamlingarna om ni inte aktivt söker själva. Då forumet har ett "yvigt innehåll" är det lätt att missa, då man inte läser allt som skrivs här. 

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Repeterar här mitt inlägg i insamlingtråden till barnhemmet från 9 juni iår:

 

Vill efter senaste tidens diskussioner-turbulens här på MPR om insamlingar klargöra att vi fortsätter som tidigare med insamling till barnhemmet Udon Thani Home for Girls.

 

På samma sätt som tidigare år kan ni som vill hjälpa dessa barn  http://www.ud-girlshome.com/ välja olika sätt att bidra:

 

- Kontonummer under min profil, fullständig redovisning på Annandagsträffen.

 

- Lämna pengar hos Maitan.

 

- Ta med eller skicka insamlade medel med någon till Annandagsträffen.      

 

/Sarne och Udongänget.

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är presentationen från doneringstråden:

 

Vi är ett gäng frivilliga som samlar in pengar till barnhemmet vid Annandagsträffen varje år i Udon Thani. Gemensamt köper vi sedan det material som barnhemmet säger sig behöva. Alltså skänks inga pengar direkt, utan alla insamlade medel används till inköp.

 

Alla kan vara med, hjälpa till, och vi arbetar helt ideellt, 100% går till barnhemmet. Alltså inga administriva kostnader!  

 

Udon Thani Home for Girls är ett barnhem som grundades 1977 för att hjälpa barn 5 - 18 år från familjer med ekonomiska och sociala problem i 19 provinser i NO Thailand.

Verksamheten utökades 1980 med att även ta hand om nyfödda upp till 6 år både flickor och pojkar, 7 år till vuxna bara flickor. Pojkarna flyttas då till ett eget hem norr om Udon Thani.

1996 tillkom att ta hand om barn drabbade av HIV /AIDS, för att skydda, hjälpa dem fysiskt, mentalt, socialt och utbilda. 

 

Man fokuserar på att ge barnen:

- Medicin och hälsovård.

- Utbildning.

- Social assistans.

- Utveckla livskvaliten.

Barnhemmet finansieras delvis med statligt stöd, delvis med frivilliga medel. 

 

2012 fanns det 343 barn där.

 

På  www.ud-girlshome.com hittar ni mer information.

 

Kontonumret till vår insamling finns under min profil.

 

Tack på förhand för ert bidrag.

 

/Sarne 

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...