Jump to content
IGNORERAD

"Människors värde är lika stort i Thailand som i Sverige"


emulov

Recommended Posts

Quote

Vi skandinavier har under en längra tid utgett oss för att vara väldssamvetet och de flesta i dessa länder är numera helt säkra på att våra värderingar är de rätta och övriga världen har fel.

Skandinaviska feminister har dessutom tagit patent på allt tyckande angående hur förhållandet mellan män och kvinnor är och skall vara.

Män är av naturen förtryckare och kvinnor således förtryckta. Nåde den som vågar säga emot eller ifrågasätta, mansgris, kvinnomisshandlare etc. är ord som genast används.

Att i denna miljö försöka förklara att det faktiskt är en rätt stor skillnad på lilla Noi i baren och "höga Gudrun" på malmskillnadsgatan är dödsdömt.

Det tog mig själv många år innan jag började förstå lite av vad som försigår och hur man tänker i Asien, både män och kvinnor.

Och jag inbilldar mig inte att våra feminister ens skulle bry sig om att försöka lyssna då de redan tror sig veta hela den allsmäktiga sanningen om allt.

Med bakgrund av ovanstående så är det inte speciellt överraskande att vi nu skall stifta lagar som gäller utanför vårat egna lands gränser.

Föreslår därför att vi i samma anda lagstiftar i flera frågor och låter dessa lagar gälla i hela världen för Svenskar och Norrbaggar.

Hastighetsgränser för fordon bör vara som i Skandinavien, fri fart på Autobahn för alla utan för oss.

Företag drivna av svenskar utomlands skall betala moms och alla skatter i Sverige, dessutom skall de teckna kollektivavtal.

Alkohol skall bara kunna inhandlas på av systembolaget certifierade säljställen.

Cyckelhjälm skall på i alla lägen, självklart.

Säkerhetsbällten, på Thailänska pickupper skall skandinavier som väljer att färdas på flaket säkras med buntband.

Dubbdäck på 1 December oavsett väglag.

Och avslutningsvis.

Köpa sex är olaglig men att sälja är lagligt, en logik som är helt underbar.

Jag praktiserade på en svensk biståndsorganisation i Phnom Penh för några år sedan. Det var svenska lagar plus en del andra moraliska koder som gällde. Vi var tvungna att alltid ha hjälm, både på moppe och cykel. Åkte vi tåg så fick vi inte sitta på taket (de kambodjanska tågen kan i nerförsbacke komma upp i 20 km/h), ingen bilfärd utan bälte osv. En viss logik fanns i förbud mot sexköp men man skulle heller inte gå på nattklubbar där prostituerade kunde finnas( så typ ingenstans). Vi fick heller inte ha några flickvänner som var khmerer då ett sådant förhållande ansågs vara alltför ojämt. Om man var kvinna gick det dock bra att ha pojkvän.

Jag var på seminarium där den stora chefen från Sverige drog upp riktlinjer för det fortsatta arbetet. Det handlade enbart vad organisationerna i Sverige ansåg Kambodja behöva, inte vad khmererna själva ville ha.

Efter den erfarenheten tog mitt intresse slut för att någonsin jobba för en stor biståndsorganisation.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 59
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ban99arne

    9

  • soiwalker

    5

  • andrejsdenruskige

    4

  • namyxes

    4

Mest aktiva i denna tråd

Arne, ta av dig strumpbyxorna och kom in i matchen. Jag vet att utbudet av okomplicerat sex med en vacker 20-årig tjej är begränsat i Flen men det finns väl ingen anledning att bli bitter för det?

Herr Grändflanör, nej det är barstollen som skall ha strumpebyxan ... fast över huvudet.

Byxestrumpan Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Så länge allt sker utan tvång och med glimten i ögat så är det tametusan ingen som far illa.

BTT

Bäste Bror Tok, någonting säger mig att du anser dig besitta den glimetn i ögat och vi vet ju alla sedan Bar Vett & Etiketts debatten med Herr Dum Bom vilka fina maner som du lagt dig till med i baren. Ja, det borde nog allt vara lilla Noi som slantade upp 1000-battingen för att få tillbringa natten med Bäste Bror.

Sämste Syster Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi fick heller inte ha några flickvänner som var khmerer då ett sådant förhållande ansågs vara alltför ojämt. Om man var kvinna gick det dock bra att ha pojkvän.

555 Varför blir man inte förvånad över sådana diskriminerande regler...   :bag:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag praktiserade på en svensk biståndsorganisation i Phnom Penh för några år sedan. Det var svenska lagar plus en del andra moraliska koder som gällde. Vi var tvungna att alltid ha hjälm, både på moppe och cykel.

Hur tänkte de där eg? Finns ju ingen lag om cykelhjälm i Sverige. Däremot vill väl diverse lobbyister införa det.

Alea Jacta Est

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Jag har nu läst igenom svaren, och en hel del intressanta synpunkter fanns att att inhämta, från ex. thaikaj och soiwalker. Med flera.

Fast hitintills har ingen, inte ens statistikexpertern (?) lyckats med bedriften att kommentera min andra länk från SVD.

http://www.svd.se/op...kel_2088043.svd

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest forsnow2

HEJA NORGE! Hoppas denna lag kommer anammas i Sverige...

Sätt dit norrmän som köper sex!!! Ja, på en gång.

Att Svenska män måste åka till Thailand, Fillipinerna osv. är ju vedervärdigt. Tänk på de prostituerade. Vilket förfall,,,

Det finns bara en sak som återstår. Detta skrev jag redan för 3-4 år sedan på TT.

SPRÄNG EN STOR BOMB I Thailand, PRECIS DÄR ALLA TURISTER KÖPER SEX. Tex. Pattaya, Phuket, Bangkok Sukhumvit soi4 osv osv.

En rad smärre sprängladdningar som får horor och norrmän, Svenskar, tyskar och annat löst pack att slitas i köttstycken.

Inget mer horeri! Sen så slipper man se SUNE 64 år med lilla Tip 22 år hand i hand. Då är det slutsnackat en gång för alla.

Att dessutom män från skandinavien gifter sig med dessa typer av kvinnor. Ja, det övergår mitt förstånd.

ja, denna var bra också: "Vi fick heller inte ha några flickvänner som var khmerer då ett sådant förhållande ansågs vara alltför ojämt. Om man var kvinna gick det dock bra att ha pojkvän".

Det är väl självklart att det är ojämt!!! Tacka fan för det...Olle 72 år och Tak 19 år rimmar ju inte så bra. Vad har de att prata om? Hur låter det när Olle vill ha huset ommålat? DARLING WHAT COLOR YOU WANT ON THE HOUSE? Up to you!

WHAT FOOD YOU WANT? Up to you! DO YOU WANT TO WALK IN THE WOODS OR BY THE LAKE? Up to you!

WINE OR BEER? FISH OR MEAT? Up to you!

Kom för fan inte och säg att det är jämt! Håller fullständigt med. Inte fan kan man släpa runt på en tvärhand hög Khmer käring. Ja, och Thaikäring? HUVALIGEN!!!!

FRAM MED BOMBER OCH GRANATER GUBBAR! :skull:

SKICKA ETT PM IFALL DET ÄR NÅGON SOM HAR EN BRA RECEPT PÅ SPRÄNGMEDEL ELLER RING 112!

Klart slut over and out  :good::preved::whistle:

Mvh

Martin

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

HEJA NORGE! Hoppas denna lag kommer anammas i Sverige...

Sätt dit norrmän som köper sex!!! Ja, på en gång.

Att Svenska män måste åka till Thailand, Fillipinerna osv. är ju vedervärdigt. Tänk på de prostituerade. Vilket förfall,,,

Det finns bara en sak som återstår. Detta skrev jag redan för 3-4 år sedan på TT.

SPRÄNG EN STOR BOMB I Thailand, PRECIS DÄR ALLA TURISTER KÖPER SEX. Tex. Pattaya, Phuket, Bangkok Sukhumvit soi4 osv osv.

En rad smärre sprängladdningar som får horor och norrmän, Svenskar, tyskar och annat löst pack att slitas i köttstycken.

Inget mer horeri! Sen så slipper man se SUNE 64 år med lilla Tip 22 år hand i hand. Då är det slutsnackat en gång för alla.

Att dessutom män från skandinavien gifter sig med dessa typer av kvinnor. Ja, det övergår mitt förstånd.

ja, denna var bra också: "Vi fick heller inte ha några flickvänner som var khmerer då ett sådant förhållande ansågs vara alltför ojämt. Om man var kvinna gick det dock bra att ha pojkvän".

Det är väl självklart att det är ojämt!!! Tacka fan för det...Olle 72 år och Tak 19 år rimmar ju inte så bra. Vad har de att prata om? Hur låter det när Olle vill ha huset ommålat? DARLING WHAT COLOR YOU WANT ON THE HOUSE? Up to you!

WHAT FOOD YOU WANT? Up to you! DO YOU WANT TO WALK IN THE WOODS OR BY THE LAKE? Up to you!

WINE OR BEER? FISH OR MEAT? Up to you!

Kom för fan inte och säg att det är jämt! Håller fullständigt med. Inte fan kan man släpa runt på en tvärhand hög Khmer käring. Ja, och Thaikäring? HUVALIGEN!!!!

FRAM MED BOMBER OCH GRANATER GUBBAR! :skull:

SKICKA ETT PM IFALL DET ÄR NÅGON SOM HAR EN BRA RECEPT PÅ SPRÄNGMEDEL ELLER RING 112!

Klart slut over and out  :good::preved::whistle:

Mvh

Martin

När du ändå är i gång med bomber & granater så glöm för tusan inte Gambia!

För ovan nämda lag gäller väl alla oavset kön???  :not_i::fool::whistle:

Svenska kvinnor söker bättre sex i Gambia  :rtfm::surprised:

/DaToolBox

I don't know, I don't care, and it doesn't make any difference! - Albert Einstein

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

det är ju skrämmande ska dom skicka en polis att spionera på dom norrmän som åker utom lands eller vad? kommer inte att funka dom måste vara helt sinnessjuka om dom tror att det verkligen kommer att funka i verkligenheten det är soma tt säga till sina landsmän ni får inte åka utanför landsgrännsen.

Mantra

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...