Jump to content
IGNORERAD

"Människors värde är lika stort i Thailand som i Sverige"


emulov

Recommended Posts

http://www.svd.se/ny...kel_2094997.svd

Här kommer moraltanterna för full rulle och slår in redan öppna dörrar. Det är ungefär som när Ylva Johansson var skolminister och slog sig för bröstet med att vi har den bästa skolan i världen, för vi har inga underkända elever. Vad hon i sammanhanget "glömde" bort att nämna var att betyget "ej godkänt" dessförinnan tagits bort. Vips, så var den statistiken avsevärt förbättrad.

Man undrar hur man har tänkt kontrollera att denna eventuella lagändring efterlevs. Kanske man ska be bordellerna i Bangkok eller Hamburg att, om kunden ser typisk svensk ut så ska denne behöva visa sitt pass? Att man ska kunna tillämpa svensk lagstiftning utomlands ter sig onekligen märkligt.

  Har politikerna verkligen inte något viktigare för sig i dessa dagar? Det finns, anser jag, en hel del konstigheter på hemmaplan att ta tag i. Men det är väl förstås inte lika intressant i dessa feministiska tider och allt. Bara som ett exempel från samma källa:

http://www.svd.se/op...kel_2088043.svd

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 59
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ban99arne

    9

  • soiwalker

    5

  • broder tuk tuk

    4

  • andrejsdenruskige

    4

Mest aktiva i denna tråd

Ja, man tar sig för pannan och bara baxnar...

Vad vuxna människor frivilligt kommer överens om angår inte staten enligt min mening.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det låter som ett alldeles utmärkt lagförslag.

Kombinerar man sedan med ett ekonomiskt belöningsystem för de som

anger dessa hemska människor.

Då skapar vi ju en utmärkt möjlighet att finansiera Thailand semestern.

För de som är exceptionellt goda angivare kan man sedan dela ut små

röda stjärnor som sedan med fördel kan sys fast i palestinasjalen.  :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker också att detta bör genomföras omgående. :crazy::whistle:;)

Ser fram emot att se hur detta kommer att hanteras i svenska rättsväsendet.

Om lilla Noi inte blir nöjd med ersättningen eller på annat sätt blir arg så kan hon ju ange Farangen från Norge eller Sverige.

Genom detta förfarande får hon väl komma hit och vittna i kommande rättegång. Undrar om hon behöver besöksvisa och garrant?

Och för oss som är gifta med en Thailändska gäller det väl att ha äktenskapsintyget i fickan när man tillsammans med frun skall

ut och festa i Thailand. Annars riskerar man ju att bli tagen som torsk och hemskickad till Kumlabunkern i Svedala.

Skrattade gott åt att Norge nu genomför denna lag och jag kommer självklart att utnyttja detta på mina norska vänner i Thailand.

Från och med nu blir det Frode, Pål, och Geir som kommer att få betala allt dricka annars ringer jag Norska snuten.

Ja jisses vad mycket roligt denna lag kan leda till. :D:crazy::kort:

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

"- Det bör också tas in som ett brott i brottsbalken. Många svenska män åker till Thailand eller tar färjan till Lettland för att köpa sex. Det är lika oacceptabelt som att köpa sex här hemma, säger Lena Olsson. "

Tror inte att så MÅNGA åker till Thailand bara p.g.a detta.

Dæremot kan man råka ut før denna "bieffekt" når man semestrar runt i Thailand.

Tror faktiskt inte att det ær så många som har sexkøp som primært mål nær man åker till Thailand, eller ær det bara jag som kænner mig sjælv på det viset???

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ser fram emot att se hur detta kommer att hanteras i svenska rättsväsendet.

Alla svenskar som är gifta med thailändskor, filipinskor osv kommer omgående att skaka galler. Det säger sig själv att dessa äktenskap är grundade på ett ekonomiskt och patriarkaliskt övertag som i sin tur är värre en enskilda sexköp. Ett giftermål i dessa fall är likvärdigt med en lång och ej avslutat våldtäkt.

Vi ses i buren gubbar

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Kommer det att byggas ett special fængelse før oss, Joints?

Vågar man åka till Thailand, vårat primæra syfte ær ju att køpa sex. Och æven om man inte får napp, så har man ju planerat ett brott och bara det i sig ær væl straffbart liksom i planerade bombattentat och bankrån.

Sjælva brottet behøver ju inte genomføras utan bara planeras.

Næ fy før hallikverksamheten SAS som dessutom ær delægt av staten. Apollo och Thai air borde också dømmas før koppleri + en hel del andra researrangører och flygbolag!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tror inte att så MÅNGA åker till Thailand bara p.g.a detta.

Dæremot kan man råka ut før denna "bieffekt" når man semestrar runt i Thailand.

Tror faktiskt inte att det ær så många som har sexkøp som primært mål nær man åker till Thailand, eller ær det bara jag som kænner mig sjælv på det viset???

Andrejs, tittar man pa merparten av alla vasterlanningar som aker till Thailand sa hamnar nog tillgangen till prostituerade ganska langt ner pa kravspecifikationen. Tittar man dock specifikt pa framforallt Pattaya sa ar det nog en ganska stor del som inte kommit om prostitutionen inte funnits. Det maste finnas minst 12,000 strander i varlden som ar vackrare an Pattaya's och anda sa ar det varje dag 10,000, nastan uteslutande singel-man, som kommer dit. Jag tror inte temaparkerna utanfor stan attraherar dem och da de flesta verkar foredra vasterlandsk mat sa kan det inte vara det thailandska koket. Billigt? Ja, men majoriteten av varldens alla stader ar billigare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar hur dom skall få till juridiken, bevisföringen, vittneshanteringen, tolkhanteringen, teknisk bevisning, DNA-provtagning och rättskipningen om ett sådant "brott" begås utanför rikets territorium och i ett land där t.ex prostitution är lagligt ?

Ungefär som att man skall bli straffad i Sverige för att ha kört 150 km/h på Autobahn i Tyskland eftersom 150 km/h är fortkörning i Sverige ?!  :D   :kort:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Quote

Andrejs, tittar man pa merparten av alla vasterlanningar som aker till Thailand sa hamnar nog tillgangen till prostituerade ganska langt ner pa kravspecifikationen. Tittar man dock specifikt pa framforallt Pattaya sa ar det nog en ganska stor del som inte kommit om prostitutionen inte funnits. Det maste finnas minst 12,000 strander i varlden som ar vackrare an Pattaya's och anda sa ar det varje dag 10,000, nastan uteslutande singel-man, som kommer dit. Jag tror inte temaparkerna utanfor stan attraherar dem och da de flesta verkar foredra vasterlandsk mat sa kan det inte vara det thailandska koket. Billigt? Ja, men majoriteten av varldens alla stader ar billigare.

Ja då kænde jag bara mig sjælv :glasses: !

Det ligger væl någonting i det som du skriver.

Nær du samtidigt næmner maten så hør jag alltid hur folk pratar om den underbara Thai-maten, sedan sitter dom konstant på McDonalds på sin 2 veckors charter tur.

Samtidigt så har jag en hel del kollegor som ær på væg till Thailand nu i krokarna, men deras åsikt ær att kn***a kan man gøra hemma. Dom åker dit før att leva gott, æta gott och uppleva saker och ting.

Att det sedan førekommer både det ena och det andra i Thailand går ju inte att komma ifrån :wai:

Som Tallviking skriver så borde alla værldens regler då tillæmpas før svenskar. Kør du bil i Thailand under julen så ska man fan imej se till att ha dubbdæcken på. Dessutom så ska du køra på høger sida!!!

Lycka till med semestern :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäste Herr A Tom, Pattaya har faktiskt världsklass snorkling i fantastiska pooler. Dessutom så är där ju inte alls så mycket turister utan lite mer av det genuina Thailand.

[move]Ekoturisten Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Det genuina Thailand finns i Pattaya med, för den som har ögonen öppna för detta.

Men det kanske man inte alltid har :beurk:

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Quote

Undrar hur dom skall få till juridiken, bevisföringen, vittneshanteringen, tolkhanteringen, teknisk bevisning, DNA-provtagning och rättskipningen om ett sådant "brott" begås utanför rikets territorium och i ett land där t.ex prostitution är lagligt ?

Ungefär som att man skall bli straffad i Sverige för att ha kört 150 km/h på Autobahn i Tyskland eftersom 150 km/h är fortkörning i Sverige ?!  :D   :kort:

Hej - prostitution är väl fortfarande förbjudet i Thailand eller har jag missat något?

"Prostitution has been technically illegal in Thailand since 1960, when a law was passed under pressure from the United Nations. However, the prohibition is seldom enforced. Instead, the government has instituted a system of monitoring sex workers in order to prevent their mistreatment and to control the spread of sexually transmitted diseases. The problem with prostitution in Thailand is not the lack of laws against, but that they are not implemented. Without a legal precedent, other police officers will rarely agree to arrest someone charged with prostitution.".

http://en.wikipedia.ion_and_history

http://www.siamweb.o...eng.php#illegal

Link to comment
Dela på andra sajter

Om nu svensk lagstiftning ska gälla även utomlands, t.ex i Thailand,

då får vi inte glömma att brottsprovocering är enligt svensk lag förbjuden.

Har träffat många gubbar som absolut inte kommit till Thailand för brudarnas skull,

ändå så ser man hur en slug thailändska provocerat honom till olagligheter några

timmar senare.

Kanske vi ska införa lag på att alla svenskar som reser utomlands ska bära en hatt

med svensk flagga på för att lätt kunna identifieras.

Samtidigt genomför vi en världsomfattande kampanj till alla världens prostituerade

att de inte får röra dom med "Svensk hatt".

Kanske inte funkar heller för då finns ju risken som Vaxet skriver "kan hon/han ju ange

Farangen från Norge eller Sverige. Genom detta förfarande får hon väl komma hit och

vittna i kommande rättegång" = Gratis resa och uppehälle.

Alternativt utpressa den stackars kärlekskranke mannen/kvinnan till t.ex. äktenskap.

Nej det blir nog svårt med den nya lagen, citerar Vaxet en gång till;

"Ser fram emot att se hur detta kommer att hanteras i svenska rättsväsendet"  :lol:

Link to comment
Dela på andra sajter

Skönt att bli påmind om varför jag lämnade Sverige. Mycket snack om "präktiga Sverige" som demokratiskt fördöme för övriga världen, skulle tro att övriga världen skrattade högljutt om dom kände till detta och andra lovvärda initiativ och förslag från våra svenska jämnlika kvinnor. Ett förslag är att övriga kvarvarande svenska män utvandrar så kan vi lämna PMS kvinnorna kvar med den kulturberikande invandrade befolkningen som de ju också värnar om.

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det genuina Thailand finns i Pattaya med, för den som har ögonen öppna för detta.

Men det kanske man inte alltid har :beurk:

BTT

Exactemente Bäste Bror, skandal är bara förnamnet! Pattaya borde omedelbart hamna på UNESCOs världsarvslista, innan massturismen förstör staden.

[move]Ekoturisten Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Bäste Arne!

Tänk bara på alla bartjejer som kommer direkt från Thailands mest genuina del Issan och för med sig dess inhemska traditioner i alla dess former.

Finns väl ingen annan plats i Hela Thailand förutom just Issan då där man möter det äkta och levande thailändska arvet, i dess mångfaldiga former.

Tänk bara på alla turister som tack vare detta faktum fått möjligheter att resa till och bosätta sig i Issan.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

I till exempel Tyskland är ju prostitution lagligt som är ett EU-land dessutom

Och många unga tonåringar begår sin sexdebut på bordeller ditdragna av sin pappa. Lästa att närmare 40% av unga tyska män gör sin debut på en bordell i Tyskland

Hur funkar det då om en svensk köper sex i tyskland vilket då är en laglig rättighet där ?? Kan han då dömas för detta i ett annat EU-land ???

Tror dom som förespråkar en sådan lagändring aldrig varit utomlands !

Och hur blir det om en Thailändsk man med uppehållstillstånd i Sverige åker hem över helgerna och köper sex i hembyn ? Har han då brutit mot svensk lag och kan få uppehållstillståndet upphävt ?  :neutral:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Bäste Arne!

Tänk bara på alla bartjejer som kommer direkt från Thailands mest genuina del Issan och för med sig dess inhemska traditioner i alla dess former.

Finns väl ingen annan plats i Hela Thailand förutom just Issan då där man möter det äkta och levande thailändska arvet, i dess mångfaldiga former.

Tänk bara på alla turister som tack vare detta faktum fått möjligheter att resa till och bosätta sig i Issan.

BTT

Exactemente Bäste Bror, ute i Isaan byarna skriks det "Hello sexy man" stup i kvarten, ett verkligen genuint folknöje.

[move]Folklige Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäste Herr Gran, synnerligen relevanta frågor som du nogsamt bör beakta inför nästa resa. Känns som man lika gärna i fortsättningen kan åka till Skara sommarland. Vart är vi på väg?

Säkrast är väl att avsäga sig sitt medborgarskap och bli tysk.

[move]Arne Schmetterling[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte säkrast att man helt enkelt förbjuder svenska män att åka utanför hemlandets gränser, utom under strikt övervakning av en kvinnlig partner, som åläggs att hålla koll på mannen 24 timmar om dygnet? Detta torde nog vara det enda realistiska sättet att hindra svenska män att köpa sex i andra länder...

Skämt åsido, så är ju detta lagförslag fullkomligt horribelt! Det är väl inte för inte som Norge har kallats för den sista sovjetstaten. Att försöka genomdriva det egna landets lagar i andra länder är rena diktaturfasoner, och borde vara förbjudet enligt internationell rätt. Hur skulle det se ut om utländska medborgare, som bor i Sverige, tvingades följa sitt hemlands lagar här?

Visst finns det fall när det kan vara motiverat att lagföra människor för brott begågna utomlands, exempelvis hedersmord, eller könsstympning, som skett i en invandrarfamiljs hemland. Men då handlar det om företeelser som inte bara strider mot svensk nationell lagstiftning, utan också mot FN:s stadgar om de mänskliga rättigheterna. Mig veterligen gör inte köp av sexuella tjänster från vuxna kvinnor det. Annars hade det knappast kunnat vara lagligt i många högt respekterade EU-länder.

Frågan är vad som gäller om lagen genomdrivs, och en svensk medborgare boende i exempelvis Danmark, köper sex på en helt laglig bordell där? Kan verkligen Sverige förbjuda sina medborgare att köpa tjänster av lagliga näringsidkare i andra EU-länder? Detta borde rimligtvis kunna anses vara ett handelshinder. Undrar vad EU-domstolen skulle säga om saken?

Nu kan jag inte påstå att jag är särskilt oroad för egen del, om jag nu någonsin köper sex i Thailand igen. Att bevisa att jag på ett hotellrum i Thailand har överräckt en 1000 B sedel till en fager dam lär i praktiken vara omöjligt. Enda skillnaden blir väl att man får vara försiktig med vad man skriver på diskussionsforum på nätet, och i privata email, så att inte FRA får fast en. Visst är det härligt att leva i det demokratiska landet Sverige!

Mvh,

Kaj

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Kaj,

"Att bevisa att jag på ett hotellrum i Thailand har överräckt en 1000 B sedel till en fager dam lär i praktiken vara omöjligt."

Omöjligt är det inte... staten betalar tur och retur flygresa, hotell och traktamente för damen så hon kan vittna mot dig.

Damen ifråga är säkert också glad över möjligheten till lite lönsamt extraknäck i Sverige medan hon väntar på att uppträda i domstolen. Det är ju riskfritt för henne, det är ju bara dom som betalar för sex som är brottslingar. Antagligen ökar hennes trovärdighet i rätten också... Alla är politiskt korrekt nöjda och glada!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bästa Barstollar, jag har ägnat natten till att klura ut en lösning på detta allvarliga påhopp på oss sk sexturister.

Genom att trä en damstrumpa över huvudet när man sitter i baren så går det inte att identifiera oss, först var jag inne på rånarluvor men det blir nog för varmt.

Jag har faktiskt ett parti damstrumpor med en liten maska som passar för sugröret till groggen, först till kvarn!

[move]Idesprutan Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...