Jump to content
IGNORERAD

markpriser


teppan

Recommended Posts

tjena alla folks på forumet!har en liten fråga som jag skulle bli mäkta imponerad av om jag skulle få ett någorlunda seriöst svar på?är det någon på detta forum som har en aning om markpriset i buriram?alltså jag vet att det är svårt..läget avgör mycket,jag vet. men jag tänkte på typ risfält och odlingsmark.är det 100.000 baht för en rai eller en mille rakt av eller vad?en grov uppskattning skulle uppskattas...menar dom flesta här borde iaf känna nån som kanske känner nån som eventuellt kanske vet nån som inhandlat mark nyligen?mvh/teppan

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu vet jag inte om priserna skiljer sig mellan Buriram och Sisaket där jag själv bor.

Det har en hel del att göra med vilken typ av mark det är, avstånd från by/tätort mm...

I december sålde jag av 1 rai till templet som gränsar mot min tomt. Ganska värdelös mark i sig självt.

Jag begärde 300 000 och lät templet pruta ned priset till 250 000 genom att säga att 50 000 var en gåva till templet.

 

Sen har jag varit erbjuden att köpa mark lite här och där i grannskapet för 100 000 - 200 000 per rai, i ett fall så kunde jag få köpa en rai som gränsar till min tomt för 500 000, men jag bara skrattade.

Men, som sagt, det beror på vad det är för mark och vad den ligger...

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

 

I vårt område Fao Rai - Phon Phisai ligger markpriserna på ca 50 000 - 100 000 per rai för risfält, ca 75 000 baht per rai för relativt nyplanterade gummiträd och ca 100 000 - 150 000 per rai för gummiträd som är 5 år och äldre.

 

Mvh Isan lover 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kollba var bor du jag tycker det låter billigt. Om du inte bor långt ut ensam på landet.

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

Kollba var bor du jag tycker det låter billigt. Om du inte bor långt ut ensam på landet.

Jag bor i Sisaket regionen (särskrivning eller inte ?)

Jag har varit erbjuden att köpa mark som är väldigt bra för odling nån mil härifrån för runt 200 000 baht per rai eller kanske var det tom 150 000 ? Det var aldrig aktuellt med något köp, så jag minns inte exakt, men jag blev förvånad över priset eftersom det området är nedlusat med odlingar av alla sorter: Mango, gummiträd, lemon och fan vet allt.

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

tackar ödmjukast för dom snabba svaren...ville bara kolla lite för att madame hemma här ibland nämner mark som någon köpt/sålt o.s.v...ibland har jag i mitt stilla sinne tänkt på att priserna låtit litet väl saltade för att vara risodlingsmark...men då är det inga fantasisummor hon nämt för det verkar stämma bra med era svar...återigen snyggt jobbat grabbar och tusen tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jisses vilka priser!! Vi betalde förra året 515000 baht för drygt 16rai med färdig odlat man sapalang och

gummiträd på 5år. Drygt 30000 per rai. Kommer erbjudanden då och då så man kan göra klipp

ibland.

Dock sa en grävmaskin förare att marken är värd runt miljonen så d kanske ligger på 60 o uppåt hos oss.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Om jag kommer ihåg rätt var det 450 tusen för 14 rai rismark.

Tomten är 1,5 rai, tror vi betalade 10000 för den.

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Hos oss I nedersta hörnet av burirum, gränsen mot kambodja och surin, kostar vanlig odlingsmark 1 miljon bath för 25 rai. För 7 eller 8 år sedan kostade samma mark ca 300.000 . Bra prisutveckling tycker jag /H

Some people think football is a matter of life or death, but it's far more important than that. - Bill Shankley

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Hej!

 

Jag vill bara säga att priset vid Buriram och Surin priset är mycket dyrt! Mark i Surin har kostat jätte mycket för länge sen!

 

Klart Udon Thani och Khon Khen är blanda de dyraste @ Isaan.

 

Jag blev erbjuda att köpa 22 rai efter stor vägen för 3 år sedan för 2 miljoner i Phetchabun. Hade inte råd då! Just nu kostar 1 miljon per rai! Känner mycket bittert!

 

// Jack

Link to comment
Dela på andra sajter

Som det kinesiska ordspråket.

Det näst bästa är att köpa mark idag.

Det bästa är att man köpte mark för 10 år sen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag blev erbjuden att köpa 30 rai utmärkt odlingsmark för 3 mille. Tyvärr har jag inte 3 mille annars hade jag gjort det...

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...