Jump to content
IGNORERAD

500 rödskjortor blockerade Abhisit i Si Sa Ket


MPR Nyheter

Recommended Posts

Sam sip sam
 Det verkar vara allmänt vedertaget på MPR.

Ja i alla fall för APskits anhängarna här, lögner och förbannade lögner hela tiden :14:  :ahh:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 395
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    62

  • MaiChai

    37

  • andersbangkok

    27

  • Tallviking

    24

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover
Ja, om dessa människor bara kände till sanningen...

Hej

 

Det är nog ättlingarna till dom forna slavarna som har utsatts för alla oförrätter historiskt under hundratals år som verkligen känner till sanningen, den sanning och historia som landets nationalistiska elit, arme och kungahus ligger bakom är varken neutral eller verklighetsförankrad, TRT öppnade Pandoras ask och gav dom fattiga i norra, nordöstra och Bangkoks slum hopp om ett bättre liv via landets demokratiska val och politiken och dom kommer inte frivilligt att lämna ifrån sig den till odemokratiska nationalister, rojalister, generaler och elit igen, ska man ha någon slags demokrati och hålla val i landet bör man respektera valresultaten och inte låta Prem och generalerna alternativt domstolarna ge makten till det Demokratiska partiet.

 

Med vänlig hälsning isan Lover  

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Jag hatar inte Abhisit, jag föraktar tönten.

Hej

 

Jag föraktar honom därför att han lät sig köpas av kuppmakarna och valdes ut av Prem till PM som kallade honom (våran Pojk) och inte av sitt folk, jag ogillar dessutom att han låtsades vara en PM som kom till makten på ett demokratiskt sätt och jag tycker att han hanterade konflikten i Bangkok felaktigt med resultatet att 94 dog och 2000 skadades, enligt mig och numera även en del demokrater är han dessutom en belastning för det demokratiska partiet som borde reformeras.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

En liten undran.

Vad är skillnaden på denna händelse och den i parlamentet. där man gapade o skrek slängde papper på talmannen attackerade den samma samt slängde ut hans stol.

 

Någon som kan förklara. 

Link to comment
Dela på andra sajter

ska man ha någon slags demokrati och hålla val i landet bör man respektera valresultaten och inte låta Prem och generalerna alternativt domstolarna ge makten till det Demokratiska partiet.

 

En av grundpelarna i en demokrati är väl att man självklart låter minoriterer och meningsmotståndare få komma till tals, annars är det ju ingen demokrati.

 

Vad skulle du själv tycka om t.ex galenpannor från den borgeliga sidan i Sverige saboterade arbetarrörelsens demonstrationer samt stoppade folk från att hålla tal den 1:a maj ? Om det dessutom vore så att polisen inte ingrep utan stod och tittade åt ett annat håll så skulle åtminstonde jag tycka att det vore alldeles åt h-vete. Precis detsamma tycker jag det är när Abishit stoppades från att hålla sitt tal.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
En av grundpelarna i en demokrati är väl att man självklart låter minoriterer och meningsmotståndare få komma till tals, annars är det ju ingen demokrati.

 

Vad skulle du själv tycka om t.ex galenpannor från den borgeliga sidan i Sverige saboterade arbetarrörelsens demonstrationer samt stoppade folk från att hålla tal den 1:a maj ? Om det dessutom vore så att polisen inte ingrep utan stod och tittade åt ett annat håll så skulle åtminstonde jag tycka att det vore alldeles åt h-vete. Precis detsamma tycker jag det är när Abishit stoppades från att hålla sitt tal.

 

Fritz..

Hej

 

Självklart ska alla få föra fram sitt budskap i en demokrati det råder det ingen som helst tvekan om, men även i demokratier blir det ibland problem när vissa grupper ska föra fram sina budskap vi har ju lite samma problem med nynassarna här i Sverige t.ex, det skulle säkert gå att ordna så att Demokraterna kan hålla sin tal utanför Bangkok också men då krävs det lite speciella åtgärder och större polisinsatser kanske t.o.m hjälp ifrån armen, så nästa gång får man nog planera det lite bättre och se till att säkerheten kan garanteras.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Känns bra att veta att bara dom röda har stormtrupper, och dom gula bara har turister som inte kom längre än incheckningen på flygplatsen...

Hej

 

Han glömde ju att säga att föriutom PAD så har ju Demokraterna även arme, flotta och flygvapen att tillgå.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Han glömde ju att säga att föriutom PAD så har ju Demokraterna även arme, flotta och flygvapen att tillgå.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

Och det har inte den röda regeringen?Det är ju f-n att en grupp som vill hålla ett tal ska bli utsatta för våld bara för att folket(ungdomarna)ska få höra på nån som inte tycker som de röda.Låter mer som diktatur än demokrati.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Och det har inte den röda regeringen?Det är ju f-n att en grupp som vill hålla ett tal ska bli utsatta för våld bara för att folket(ungdomarna)ska få höra på nån som inte tycker som de röda.Låter mer som diktatur än demokrati.

Hej

 

Armen lyder absolut inte under regeringen dom har samma chefer som Apishit och dom återfinns i kretsen runt kungahuset och landets ej valbara traditionella makthavare.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Armen lyder absolut inte under regeringen dom har samma chefer som Apishit och dom återfinns i kretsen runt kungahuset och landets ej valbara traditionella makthavare.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

 

..och därför är det nödvändigt för den store diktatorn att skaffa sig sina egna paramilitära styrkor i form av Redshirts för att utföra de våldsdåd och hot som armén inte ställer upp på. Lite som hans store förebild hade i form av SA i Tyskland på 1930-talet...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta verkar ha blivit normen bland thailändska "demonstranter". De beter sig som terrorister, men blir sedan förvånade när de blir behandlade därefter.

Nej, sätt hårt mot hårt och spärra in de här galningarna som står i vägen för verklig demokrati.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta verkar ha blivit normen bland thailändska "demonstranter". De beter sig som terrorister, men blir sedan förvånade när de blir behandlade därefter.

Nej, sätt hårt mot hårt och spärra in de här galningarna som står i vägen för verklig demokrati.

Men då tömmar man ju riksdagen på en massa folk.

Men om man tänker efter fan kanske rätt, så kan man börja bygga demokratin.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men då tömmar man ju riksdagen på en massa folk.

Men om man tänker efter fan kanske rätt, så kan man börja bygga demokratin.

Bingo :)

 

I det stora hela tycker jag varken bu eller bä när det kommer till thailändsk politik, det känns mest som "pest eller kolera". Men nog fan är terroristgruppen Rödskjortorna de som har ställt till med mest jävulskap de senaste åren. De verkar liksom tro att de har rätt att göra vad fan de vill så länge de kallar det för "demonstrationer". De attackerar polis och militär och gnäller sedan när dessa försvarar sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bingo :)

 

I det stora hela tycker jag varken bu eller bä när det kommer till thailändsk politik, det känns mest som "pest eller kolera". Men nog fan är terroristgruppen Rödskjortorna de som har ställt till med mest jävulskap de senaste åren. De verkar liksom tro att de har rätt att göra vad fan de vill så länge de kallar det för "demonstrationer". De attackerar polis och militär och gnäller sedan när dessa försvarar sig.

Men de vekliga terroristens sitter ju i riksdagen, förklädda som demokrater.

Var har jag hört låten om de verkliga terroristerna,  

Link to comment
Dela på andra sajter

Men de vekliga terroristens sitter ju i riksdagen, förklädda som demokrater.

Var har jag hört låten om de verkliga terroristerna,  

Sa inte du att du levde i verkligheten?

Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Så armen lyder inte under regeringen?

Hej

 

Nej det gör dom absolut inte, deras enda överordnade är Kungen själv och hans rådgivare Prem .

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Skolkade du i rättstavning?

Hej

 

Ja det utesluter jag inte alls, grammatik var jag inte det minsta intreserad av.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Sa inte du att du levde i verkligheten?

Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2

Snickarn lever i "sin" verklighet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Nej det gör dom absolut inte, deras enda överordnade är Kungen själv och hans rådgivare Prem .

 

Med vänlig hälsning isan lover

Så du menar att om regeringen vill använda armen så måste de få tillstånd från kungen?Tror du på det själv?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Så du menar att om regeringen vill använda armen så måste de få tillstånd från kungen?Tror du på det själv?

Hej

 

Ja det gör jag, armen har redan lämnat röda regeringar i sticket tidigare och vägrat lyda order vilket har lett till regeringens fall, jag vet att det låter näst intill otroligt men så funkar det tyvär i Thailand.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Ja det gör jag, armen har redan lämnat röda regeringar i sticket tidigare och vägrat lyda order vilket har lett till regeringens fall, jag vet att det låter näst intill otroligt men så funkar det tyvär i Thailand.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Och när hände det?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...