Jump to content
IGNORERAD

Åldre män

Kawa

Recommended Posts

Dagens Aftonbladet . Så här låter det när en svensk tjej väljer en äldre man...roligt :-)

Äldre män – javisst!

"Många kvinnor söker något tryggt"

Nygifte datamiljardären Charles Simonyi är mer än dubbelt så gammal som sin svenska fru Lisa Persdotter, 28.

Men paret är inte unikt.

– Många kvinnor söker något tryggt och stabilt. Då är utseende och ålder inte så viktigt, säger relationsexperten Eva Rusz.

I somras lämnade Rolling Stones-gitarristen Ron Wood, 61, sin fru för servitrisen Ekaterina Ivanova, 20. Monty Python-stjärnan John Cleese, 68, är ihop med Barbie Orr, 27.

”Pengarna spelar roll”

– Enligt evolutionsbiologin söker kvinnor något tryggt medan män söker någon ung som kan producera avkomma, säger relationsexperten Eva Rusz.

De unga kvinnorna som blir ihopmed äldre män, är kärlek eller pengar motivet?

– I fallet med Ron Wood är det en halvfattig ung kvinna som blir uppvaktade av en multimiljonär och rockikon. Självfallet spelar pengarna roll.

Tror en man som Wood att det är kärlek han får i en sådan här relation?

– Han inbillar sig det. Han har en ung kvinna som älskar honom för vad han än gör. Det ger honom hopp om ett långt liv, säger Eva Rusz.

– Jag tror inte att de unga kvinnorna tänker på att männen är riktigt gamla när de själva fortfarande står i mitten av livet. Kvinnan vill ha en partner som hon ska leva med resten av livet, men riskerar att bli en hemsamarit.

Det är lättare att hitta ressällskap än att bli av med det.

Dela på andra sajter

Exactemente, fast jag vill bara påpeka att hemsamarit är en viktigt och behjärtansvärd sysselsättning.

[move]Bortasamariten Arne[/move]

Dela på andra sajter

Verkar inte lika ok med en falang och en yngre asiatisk kvinna...

Næ, dærfør borde alla gøra som politiskt korrekta jag...ta en ældre kvinna :glasses:

Dela på andra sajter

Exactemente!

Det är därför jag numera alltid stöter på mamma san i baren eller cashiern i 46 års åldern.

Vettigare kvinnor får man leta efter.

Åtminstone i barsvängen.

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

Var inte så kræsen BTT!

Nær man ændå søker i dom åldrarna som vi gør så behøver man inte begrænsa sig till personalen. Det finns 50+ gubbar som dessutom ær feta, men dom har kanske ett hjærta av guld och en del pengar. Det ær væl inte så noga vilket køn, eller??? :drunk:

Dela på andra sajter

Nja de feta 50+gubbarna är jag inte så intresserad av. Men visst det finns gott om gubbar bland barerna med hjärtan av guld. Om inte annat så märks det ju på hur snabbt vissa av dem blir nedkärade.

Blir man nedkärad i baren så gäller det ju att ha massor av guld i hjärtat.

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

Nja de feta 50+gubbarna är jag inte så intresserad av. Men visst det finns gott om gubbar bland barerna med hjärtan av guld. Om inte annat så märks det ju på hur snabbt vissa av dem blir nedkärade.

Blir man nedkärad i baren så gäller det ju att ha massor av guld i color=red]BÖRSEN

BTT

Rättade dig!

Men du kan ju göra gubbarna en tjänst och rädda dom från vansinnet. Ett sätt är ju att dom barfinear dig :intello:

Dela på andra sajter

Jag frilansar alltid utanför baren. Om du ser någon kufisk figur sitta och filosofera med mamma san i ett hörn av baren med en hela sangsom framför sig en hel natt så är det troligen jag.

Jag brukar dyka upp vid nio tiden och lämna baren vid halv sju snåret på morgonen. Ibland med en trött men hjältemodig thaitjej under armen.

Då har alla de andra 7 tjejerna jag lovat gå med redan tröttnatför länge sedan eller blivit utplockade.

Ofta är det den ruggigaste skatan som tålmodigt väntat ut min reträtt.

Men so what?

Numera är oftast whiskyn godare än unga och söta Noi.

Annat var det minsann för tio år sedan.

Men man blir ju inte yngre med åren.

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

Hej BTT,

Funkar det att ragga utanför 7-11 på morgonkvisten? Är det en nackdel om man sitter med en Beer Chang i handen?

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Herr Chang!

Som du säkert vet så är det inga problem att "ragga" framåt morgonkvisten i Pattaya när alla överblivna bartjejer är på väg hem till rummet.

Jag har ofta utnyttjat detta faktum för att slippa barfine tramset.

Är man uppe och har spanat in tjejernas rutter i förväg så vet man ju var de passerar och då är det ju bara att hojta till.

Dessutom kan man ju om man vill förhandla ner priset ett antal hundra baht eftersom det givetvis är bättre för tjejen med 500 baht än inget alls.

Sedan vad gäller diverse drycker så har de flesta damer inget emot varken beer Singha eller beer Chang. Så länge man inte är för gapig eller högljudd så är det inga problem.

Ibland kan man faktiskt utnyttja snälla tjejer som stöttning om man är för bra på kanelen.

Minns en gång när jag fått ett antal Singha beer för mycket innanför västen och damp i backen några meter efter jag rest mig.

Då kom en jättesöt tjej till min räddning och ledde mig till sin motobike och vi drog iväg till hennes rum.

Så i Pattaya är räddningen aldrig långt borta.

Det enda man i fyllan ska undvika är att bli för gapig.

Jag har vid ett antal tillfällen blivit hotad till livet just pga allmän munterhet.

Särskilt papa utanför seven eleven butiken i Naklua hade ett ont öga till mig under en period på grund av att jag störde hans nattsömn.

Minns att han hotade mig till livet vid åtminstone fyra tillfällen. Dock skred han aldrig till handling som tur var.

Men jag kan känna sympati och förståelse för gubbens åsikter i frågan. Tyvärr kan jag bli en aning högljudd efter en halva sangsom.

Mer illa ute var jag på natttåget mellan Bangkok och Loei efter några glas för mycket. Hade jag inte fått en rejäl örfil av min dåvarande flickvän så kunde det gått riktigt illa.

Det hade tydligen nästan varit lynchstämning bland de sovande thaimännen i kupen.

Men man lär sig ju av misstagen.

Numera försöker jag hålla en lägre profil.

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

Hej BTT,

Tack för svaret som stämmer med mina egna erfarenheter (innan jag träffade fru Chang måste jag skyndsamt tillägga ;-).

Dock lite förvånad över att thailändare visar irritation mot dig. Vad gjorde du egentligen?

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Hejsan DrRambone,    När datamiljadären Charles Simonyi gifter sig med den mycket yngre Lisa Persdotter är det ju romantik på hög nivå.

Men när rörmokare Stefan  gifter sig med den 10 år yngre risbondedottern Pen är det utnyttjande.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

:whistle: Nja Stefan, inte om du har egen firma eller är tätare än genomsnittet.- Då räknas det som omvänt utnyttjande  :D
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

• Skapa ny...