Jump to content
IGNORERAD

Offentlig ursäkt Nr 2


Guest jing jing

Recommended Posts

Inget ont som inte har något gott med sig. Jag kommer ihåg den tid när jingjing och born önskade livet av varandra och fyllde spaltmetrar med sina sandlådskrig. Nu har de äntligen hittat en gemensam nämnare och förbrödringen är total.

Man får nästan tårar i ögonen...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 61
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    6

  • Joints

    5

  • BORN62

    4

  • Baa

    4

Mest aktiva i denna tråd

Guest jing jing

Quote

Inget ont som inte har något gott med sig. Jag kommer ihåg den tid när jingjing och born önskade livet av varandra och fyllde spaltmetrar med sina sandlådskrig. Nu har de äntligen hittat en gemensam nämnare och förbrödringen är total.

Man får nästan tårar i ögonen...

Nu tycker jag MPR sjunker... pennalism? Vart har människokärleken tagit vägen?

Gråt du ut Joints... om detta inte hjälper så kan du kanske söka tröst någon annanstans? Finns säkert andra forum där du kan gråta ut tillsammans med folk som lyssnar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Föda 62, det var ju glädjande att det var en arab!

Kan ditt ex även höra ifall han var muslim, gärna från Somalia?

Red han på kamel, månne?

[move]Ökenråttan Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nu tycker jag MPR sjunker... pennalism? Vart har människokärleken tagit vägen?

Gråt du ut Joints... om detta inte hjälper så kan du kanske söka tröst någon annanstans? Finns säkert andra forum där du kan gråta ut tillsammans med folk som lyssnar.

1. Pennalism? Hur lyckades du få det till det? Vet du överhuvudtaget vad pennalism betyder?

2. Jag behöver inte gråta ut. Jag fällde nästan en tår av lycka över din och borns nyfödda vänskap och gemensamma intresse. Förstod du inte ens det?

3. Om jag någon gång behöver gråta ut så kan jag kan garantera nu och för all framtid att jag ej kommer besvära dig  :lol:

Men jag kanske trampade på en öm tå när jag gjorde mig lustig och drog upp era drabbningar. Jag borde kanske ha förstått att det är pinsamt för er båda två. Om det är på så vis vill jag härmed be dig om ursäkt. För det är ju faktiskt det tråden handlar om. Att öppet och helt ärligt be om ursäkt för att man varit dum.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Men jag kanske trampade på en öm tå när jag gjorde mig lustig och drog upp era drabbningar. Jag borde kanske ha förstått att det är pinsamt för er båda två. Om det är på så vis vill jag härmed be dig om ursäkt. För det är ju faktiskt det tråden handlar om. Att öppet och helt ärligt be om ursäkt för att man varit dum.

Haha...  :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

1. Pennalism? Hur lyckades du få det till det? Vet du överhuvudtaget vad pennalism betyder?

2. Jag behöver inte gråta ut. Jag fällde nästan en tår av lycka över din och borns nyfödda vänskap och gemensamma intresse. Förstod du inte ens det?

3. Om jag någon gång behöver gråta ut så kan jag kan garantera nu och för all framtid att jag ej kommer besvära dig  :lol:

Men jag kanske trampade på en öm tå när jag gjorde mig lustig och drog upp era drabbningar. Jag borde kanske ha förstått att det är pinsamt för er båda två. Om det är på så vis vill jag härmed be dig om ursäkt. För det är ju faktiskt det tråden handlar om. Att öppet och helt ärligt be om ursäkt för att man varit dum.

Du repade dig ganska fort efter din klagosång hos Kim. Då lät det som att du behövde tröst. Med gråten i halsen skrev du att du inte kände för att skriva mer på MPR.

Men det var ju skönt att det bara var en fis på tvären!  :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Du repade dig ganska fort efter din klagosång hos Kim. Då lät det som att du behövde tröst. Med gråten i halsen skrev du att du inte kände för att skriva mer på MPR.

Men det var ju skönt att det bara var en fis på tvären!  :great:

Jag förstår att du är ledsen över att din tråd låstes. Du hade ju så roligt där och skaffade nya kompisar. Det märktes verkligen att du trivdes. Det är ju också anledning till att du skaffade denna spinnoff till tråd, i förhoppning att det ska bli lika roligt som förr och förhindra att din tillfälliga stjärnglans försvinner. Sedan kommer dumma jag och gör mig lustig på din bekostnad.

Men jag är helt säker på att du kommer producera fler liknande trådar och skaffa fler kompisar med liknande intressen och åsikter. Det känns som du hittat din grej, släpp den inte utan klamra dig fast för allt du kan.

Kul att du kommenterar något som jag faktiskt skrivet, inte för att du uppfattat det korrekt och att det var i en helt annan tråd som inte har något att göra med det jag skrev till dig här, men ändå. Det är riktigt att min skrivlust på forumet nådde en nollpunkt. Men jag ändrade mig, vilket jag gör ofta. Jag är en ganska flexibel person.

Det glädjer mig att du är glad att jag är tillbaks. Jag ska försöka att lämna dig ifred nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Jag förstår att du är ledsen över att din tråd låstes. Du hade ju så roligt där och skaffade nya kompisar. Det märktes verkligen att du trivdes. Det är ju också anledning till att du skaffade denna spinnoff till tråd, i förhoppning att det ska bli lika roligt som förr och förhindra att din tillfälliga stjärnglans försvinner. Sedan kommer dumma jag och gör mig lustig på din bekostnad.

Men jag är helt säker på att du kommer producera fler liknande trådar och skaffa fler kompisar med liknande intressen och åsikter. Det känns som du hittat din grej, släpp den inte utan klamra dig fast för allt du kan.

Kul att du kommenterar något som jag faktiskt skrivet, inte för att du uppfattat det korrekt och att det var i en helt annan tråd som inte har något att göra med det jag skrev till dig här, men ändå. Det är riktigt att min skrivlust på forumet nådde en nollpunkt. Men jag ändrade mig, vilket jag gör ofta. Jag är en ganska flexibel person.

Det glädjer mig att du är glad att jag är tillbaks. Jag ska försöka att lämna dig ifred nu.

Jo ett tag trodde jag dina politiska övertygelser blivit så pass sårade att du tappat livslusten. Du var riktigt blek om nosen ett tag!

Hoppas du nu kan släppa resultatet av omröstningen så allt kan bli som vanligt igen. Hör gärna av dig igen om du behöver bearbeta nederlaget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan :yes:

Quote

Försöker du säga att det inte finns finnar som pratar arabiska?  :yes:

Måsta bara säga att jag tyckte att "Din mamma är en glädjeflicka - skriker horungen." var skitbra!  :he:

Fattar att du är sne.. det skulle jag också vara.

Frågan är... vad gör man åt det här i ett samhälle med polis som skiter i småbrott?

Att spöa folk är varken listigt eller föredömmligt. Gissar (har ingen aning) att folk får en del

stryk i arabländerna och det verkar ju inte hjälpa.

Vad göra?

Buzzen :yipi:

Finnarna har väl tagit emot nåt tiotal 'araber' som blivit finska medborgare så det finns säkert finnar som pratar arabiska.

Jag vet inte vad man gör i ett samhälle där polisen skiter i småbrott.

Att slå någon sönder och samman är varken listigt eller föredömligt men när någon gör något oförätt mot någon i min famlij så kommer jag aldrig att bara stå och titta på (även fast jag antagligen aldrig kommer få fast på den som stal min sons tillhörigheter).

Att ringa polis hjälper som sagt inte, att försöka prata med vederbörande hjälper med all säkerhet inte heller och att inte göra någonting är inte ett alternativ för mig.

Quote

Herr Föda 62, det var ju glädjande att det var en arab!

Kan ditt ex även höra ifall han var muslim, gärna från Somalia?

Red han på kamel, månne?

[move]Ökenråttan Arne[/move]

Arne :yipi:

Glädjande kan jag inte hålla med om.

Rätt typiskt kanske är ett bättre ordval.

Kamel är inte ett djur anpassat till till ett liv i norden.

Ungefär på samma sätt som vissa människor har stora problem att anpassa sig till ett liv i Sverige så kommer nog inte heller kamelen inom överskådlig tid bli ett naturligt inslag i våra skogar och det beror på vårat nordiska klimat?

Däremot är ju vissa grupper människor ett vanligt inslag här i Sverige, inte minst i våra storstadsjungler men att senanpassningen inte fungerat kan jag tyvär inte svara på trots att vinterkläder och uppvärmda bostäder erbjudes.

Joints :yipi:

Sant att Porto och jag haft en del drabbningar men med ditt goda minne så kommer du säkert även ihåg att jag redan på TT skrev att jag ångrar vissa ordval och personliga påhopp.

Jag tycker fortfarande Porto hade fel i mycket av det han skrev gällande den diskussionen men det innebär inte per automatik att man är oense i andra frågor.

Med risk för att tråden låses eller att jag blir bannad!

Jag tycker personligen tråden som låses va viktig - än viktigare för oss som lever tillsammans med en tjej från ett annat land.

Många tycker att man generellt sett inte kan prata om en specifik grupp invandrare utan bör diskutera alla invandrare som en enhetlig grupp.

Helt fel tycker jag!

Många tycker inte heller att man kan ta upp enskilda exempel.

Även här har dom fel anser jag.

Det finns helt enkelt grupper det är mer problem med än andra.

Hade ett tag en tanke på att göra skapa en omröstning ungefär i stil med -

Vilken grupp invandrare anser du det vara mest problem med i Sverige?

1) Män från Mellanöstern/Afrika

2) Tjejer från Mellanöstern/Afrika

3) Europeiska män

4) Europeiska tjejer

5) Män från USA

6) Tjejer från USA

7) Män från Sydamerika

8) Tjejer från Sydamerika

9) Män från Asien

10) Tjejer från Asien

11) Män från Ryssland

12) Tjejer från Ryssland

Skulle varit intressant att se hur röstfördelningen blivit!

Enskilda exempel kan man rada upp hur många som helst men jag tycker inte dom enskilda exemplen bör ignoreras när dom vuxit till ett närapå oöverskådligt antal.

Faktum kvarstår!

Problemen med våldsamheter i tex Rosengård och Norsborg utgörs till största delen av en av grupperna jag tog med i texten ovan.

Det kan ingen bortse från, ens om man blundar, har solglasögon och mössan nerdragen över ansiktet.

Jag känner till flera (jag vill inte skriva 'massor' för jag vet inte var gränsen för 'massor går) invandrare från olika länder och även dom har ofta samma åsikt om vilken grupp det är mest problem med.

Det har ju tex skrivits mycket om hur invandrare (och då pekas det underförstått på en viss grupp) blir diskriminerade på krogen.

Problemet är lika aktuellt idag som när jag va aktiv i Stockholms nattliv och jag hade många krogägare (även några av dom större och kändare) som vänner och kände även många ur personalen på den tiden och har ofta diskuterat det här.

Och det enkla svaret till att dessa män, ur en viss grupp, inte ville ses som gäster i ett större antal va, att dom förutom att inte spendera några pengar utan ofta nöjde sig en Cola på en hel kväll, såg till att dom övriga gästerna slutade gå till stället, först tjejerna, för dom flesta tjejer gillar inte dessa mäns syn på kvinnor, sen killarna.

Det var aldrig ägarnas ursprungliga selektering av gäster som skapade diskrimineringen utan det va dom övriga gästernas aktiva val att sluta gå till ett ställe där det va för mycket 'svartskallar', som dom ofta kallas.

Körgarna hade/har helt enkelt inget val om dom vill ha kvar sina inkomster.

Krogen, dess gäster, diskrimineringen som sker där osv kan kanske av vissa ses som en liten isolerad bubbla i det stora hela.

Men, och det är viktigt, det intressanta är att dom 'övriga' gästerna kan kallas ett tvärsnitt av sveriges befolkning.

Jag är mer eller mindre övertygad om att problemet som finns med invandrare idag skulle varit betydligt mindre om Sverige inte hade valt att ta in så många från en viss specifik grupp.

Dom är flyktingar och flyr för sitt liv!

Det har ju visat sig att ytterst få verkligen har flyktingstatus.

Vad säger att en fattig manlig bonde från Iran har ett svårare leverne än minst lika fattiga Noi från Thailand?

Mannen från Irak får antagligen jobba hårt en en korrumperad stat styrd av en religös elit men Noi får ju inte sällan välja ett jobb i baren för att få en bättre ekonomisk situation eller välja ett arbete på fabrik där pengarna.

Tiotusentals Noi kan säkert även dom orsaka problem i Sverige men med all säkerhet inte på långa vägar dom problem män från Mellanöstern och delar av Afrika för med sig.

Låt dom som är här stanna men bli detydligt selektivare i val av människor som vi med öppna armar tar emot.

Kommer säkert bli en hel del svar i stil med 'Exatemente - vi ska bara ta hit thailändksa tjejer' etc men ni som ofta kritiserar - försök er på ett seriöst svar.

Är det bra som det är nu?

Kommer för många människor från en viss grupp hit?

Vad kan vi göra åt det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Exatemente Bäste Herr Föda, Kameler, Araber, Hottentotter, Negrer och Thaitjejer passar inte in i den svenska naturen.

Dessa arter har ju inga naturliga fiender i vårt djurliv och likt mördarsniglar påverkar di hela det ekologiska systemet.

Finnar kan gå om de håller sig norr om Linköping.

Raszoologen Arne

PS: Någonting säger mig att du inte delat med dig av denna sedelärande historia om ungen sagt Pääärkele.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...