Jump to content
IGNORERAD

Svenske Ferry dömd till döden


Nack Laeng

Recommended Posts

  • Svar 443
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andrejsdenruskige

    45

  • Kollba

    33

  • pensionaren

    17

  • Bananen

    16

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kenneth4618

Med tanke på så mycket skit dessa 4 kg hade ställt till med

så tycker jag inte synd om honom

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Judge Noor Azian Shaari sentenced Ferry Linbark, 44, a Swedish of Iranian origin, after finding him guilty of trafficking in 4.3kg of methamphetamine at the Kuala Lumpur International Airport arrival hall at 10am on Dec 6, 2011.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Domstolen hade inget val utan var tvungen att utdoma ett dödsstraff och så skall det naturligtvis inte vara."

 

Är det inte trevligt när det sitter en massa människor i det lilla skitlandet Sverige och bestämmer vad andra länder skall eller inte skall göra ?

 

Björn Afzelius, Tankar i Ligurien:

 

Då sitter man i Stockholm, 
i Lund och Göteborg, 
tre flugskitar i utkanten av världen,
och bedömmer och förkastar, 
på krogar och i kök, 
och avgör vad som har och saknar värde.
Där vet man mer om Kina, 
Peru och USA 
än dom töntar vet som lever där var dag.
Man behöver inte fråga 
dom själva hur det är, 
och man behöver verken läsa eller resa.

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stackars han... :y15:

 

Man får ta seden dit man kommer, borde han väl vetat?

 

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

"Domstolen hade inget val utan var tvungen att utdoma ett dödsstraff och så skall det naturligtvis inte vara."

 

Är det inte trevligt när det sitter en massa människor i det lilla skitlandet Sverige och bestämmer vad andra länder skall eller inte skall göra ?

 

Björn Afzelius, Tankar i Ligurien:

 

Då sitter man i Stockholm, 

i Lund och Göteborg, 

tre flugskitar i utkanten av världen,

och bedömmer och förkastar, 

på krogar och i kök, 

och avgör vad som har och saknar värde.

Där vet man mer om Kina, 

Peru och USA 

än dom töntar vet som lever där var dag.

Man behöver inte fråga 

dom själva hur det är, 

och man behöver verken läsa eller resa.

Tänkvärd text det där. Präktigheten i landet sviiden får en att må illa många gånger.

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte trevligt när det sitter en massa människor i det lilla skitlandet Sverige och bestämmer vad andra länder skall eller inte skall göra ?

 

Var det någon svensk som beordrade domaren att ge dödstraff ?

 

Forövrigt tycker jag det klingar illa hur du utrycker dej om Sverige och oss som bor här,

 

vi ihop med lite jord o sten är nämligen tillsammans "skitlandet"

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Var det någon svensk som beordrade domaren att ge dödstraff ?

 

Vet ej, hans ex-fru kräver/vill inte att han skall få dödstraff. Om hon är svensk eller inte, framgåt inte av artikeln.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte trevligt när det sitter en massa människor i det lilla skitlandet Sverige och bestämmer vad andra länder skall eller inte skall göra ?  

 

Och jag sitter i det lilla underbara landet Thailand och skiter fullständigt i om dom avlivar denna narkotika smugglare som kanske hade förstört 15 andra liv. 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Domstolen hade inget val utan var tvungen att utdoma ett dödsstraff och så skall det naturligtvis inte vara."

 

Är det inte trevligt när det sitter en massa människor i det lilla skitlandet Sverige och bestämmer vad andra länder skall eller inte skall göra ?

 

Björn Afzelius, Tankar i Ligurien:

 

Då sitter man i Stockholm, 

i Lund och Göteborg, 

tre flugskitar i utkanten av världen,

och bedömmer och förkastar, 

på krogar och i kök, 

och avgör vad som har och saknar värde.

Där vet man mer om Kina, 

Peru och USA 

än dom töntar vet som lever där var dag.

Man behöver inte fråga 

dom själva hur det är, 

och man behöver verken läsa eller resa.

oavsett vad man har gjort eller inte gjort så är det inte rätt oavsett var man bor i världen så skall döds straff inte få finnas, det är inte humant att det överhuvudtaget finns länder som fortfarande har det kvar, livstidstraff är det som accepteras i dem flesta av jorden länder, dödsstraffen avskaffas i fler o fler länder .det är så jä..s lätt att tycka att det där med dödsstraff är bara rätt ! bara man själv inte är drabbad av det elller man har någon anhörig som blir dömd för det,

Link to comment
Dela på andra sajter

Var det någon svensk som beordrade domaren att ge dödstraff ?

 

Forövrigt tycker jag det klingar illa hur du utrycker dej om Sverige och oss som bor här,

 

vi ihop med lite jord o sten är nämligen tillsammans "skitlandet"

 

Nej. Har jag påstått att domaren var svensk ??

 

Jag har bott i Sverige i nästan 60 år så jag tar mig friheten att uttrycka mig precis hur jag vill om Sverige även om jag inte bor kvar där.

Eller menar du att det bara är svenskar som bor i Sverige som har rätt att säga vad de tycker ? Vi som flyttat ut skall hålla tyst ?

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och jag sitter i det lilla underbara landet Thailand och skiter fullständigt i om dom avlivar denna narkotika smugglare som kanske hade förstört 15 andra liv. 

 

Det gör du förbanne mig helt rätt i.

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och jag sitter i det lilla underbara landet Thailand och skiter fullständigt i om dom avlivar denna narkotika smugglare som kanske hade förstört 15 andra liv. 

 

Kan inte riktigt hålla med dig. Att använda knark är 'ett fritt valt arbete', ingen tvingar dig att använda det. Kniv/vapen tillverkare, cigarett industrin, alkohol tillverkare, bil/mc industrin mm borde i så fall även höra till din 'avlivningslista'.  Däremot tycker jag inte synd om honom, eftersom han borde haft bättre koll på det landets narkotika lagar.  

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

oavsett vad man har gjort eller inte gjort så är det inte rätt oavsett var man bor i världen så skall döds straff inte få finnas, det är inte humant att det överhuvudtaget finns länder som fortfarande har det kvar, livstidstraff är det som accepteras i dem flesta av jorden länder, dödsstraffen avskaffas i fler o fler länder .det är så jä..s lätt att tycka att det där med dödsstraff är bara rätt ! bara man själv inte är drabbad av det elller man har någon anhörig som blir dömd för det,

 

Tja...

Där skiljer sig vår uppfattning åt.

Själv anser att jag att dödstraff är alldeles för humant eftersom det rimligtvis är värre att spendera 30-40 år i ett thailändskt fängelse än att dö och slippa hela skiten. Men det jag pratade om var faktiskt inte dödstraffet i sig självt utan att människor i Sverige alltid skall bestämma vad människor i andra länder skall göra. Vad är det som säger att PK-ligan i Sverige alltid har rätt ? Inte ett skit utom de själva, men svenskar har ju alltid varit självgoda och det är ett av skälen till att jag för 13-14 år sedan bestämnde att jag aldrig mer skulle leva tillsammans med en svensk tjej.

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

oavsett vad man har gjort eller inte gjort så är det inte rätt oavsett var man bor i världen så skall döds straff inte få finnas, det är inte humant att det överhuvudtaget finns länder som fortfarande har det kvar, livstidstraff är det som accepteras i dem flesta av jorden länder, dödsstraffen avskaffas i fler o fler länder .det är så jä..s lätt att tycka att det där med dödsstraff är bara rätt ! bara man själv inte är drabbad av det elller man har någon anhörig som blir dömd för det,

 

Så då tycker du inte att  Adolf Hitler skulle avrättats om dom lyckats att ta honom till fånga.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte riktigt hålla med dig. Att använda knark är 'ett fritt valt arbete', ingen tvingar dig att använda det. Kniv/vapen tillverkare, cigarett industrin, alkohol tillverkare, bil/mc industrin mm borde i så fall även höra till din 'avlivningslista'.  Däremot tycker jag inte synd om honom, eftersom han borde haft bättre koll på det landets narkotika lagar.  

Och jag kan ju inte hålla med dig.

 

Hålla på med narkotika är väl olagligt i dom flesta länder, vad jag vet  men innehav av kniv, cigaretter, alkohol,bil ,mc är väl lagligt vad jag vet

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Domstolen hade inget val utan var tvungen att utdoma ett dödsstraff och så skall det naturligtvis inte vara."

 

Är det inte trevligt när det sitter en massa människor i det lilla skitlandet Sverige och bestämmer vad andra länder skall eller inte skall göra ?

 

Björn Afzelius, Tankar i Ligurien:

 

Då sitter man i Stockholm, 

i Lund och Göteborg, 

tre flugskitar i utkanten av världen,

och bedömmer och förkastar, 

på krogar och i kök, 

och avgör vad som har och saknar värde.

Där vet man mer om Kina, 

Peru och USA 

än dom töntar vet som lever där var dag.

Man behöver inte fråga 

dom själva hur det är, 

och man behöver verken läsa eller resa.

 

 

 

 

Läs igen, jag sa inget om att domaren var svensk, men du skrev att svenskar bestämde vad man gjorde i andra

 

länder .Därför min fråga, och vad du tycker vet väl alla vid det här läget.

 

Så fortsätt du att spy galla i tid och otid över Sverige,som du levde i till du blev en bitter pensionär.

Ändrades av Khemmarat

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Och jag kan ju inte hålla med dig.

 

Hålla på med narkotika är väl olagligt i dom flesta länder, vad jag vet  men innehav av kniv, cigaretter, alkohol,bil ,mc är väl lagligt vad jag vet

 

Jag kanske inte yttryckte mig tillräckligt klart. Du skrev "som kanske hade förstört 15 andra liv" , Så vad jag menade var att bara för att det är lagligt, så betyder det ju inte att det är ofarligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Nej. Har jag påstått att domaren var svensk ??

 

Jag har bott i Sverige i nästan 60 år så jag tar mig friheten att uttrycka mig precis hur jag vill om Sverige även om jag inte bor kvar där.

Eller menar du att det bara är svenskar som bor i Sverige som har rätt att säga vad de tycker ? Vi som flyttat ut skall hålla tyst ?

 

 

Så länge du betalar full skatt har man rätt att yttra sig

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...