Jump to content
IGNORERAD

Svenske Ferry dömd till döden


Nack Laeng

Recommended Posts

  • Svar 443
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andrejsdenruskige

    45

  • Kollba

    33

  • pensionaren

    17

  • Scandinaviancorner

    16

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

andrejsdenruskige
Så vi som har SINK skall alltså vara tysta ?

 

Nja, det behöver ni inte vara. Men det gäller att tycka rätt om man betalar SINK-skatt.

Era åsikter är sponsrade av skattebetalarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, det behöver ni inte vara. Men det gäller att tycka rätt om man betalar SINK-skatt.

Era åsikter är sponsrade av skattebetalarna.

Det har med all önskvärd tydlighet framgått här på MPR att jag måste tycka rätt. Jag skall vara inihelvete tacksam för att jag får förmånen att betala skatt i skatteparadiset Sverige och i övrigt skall jag knipa käft.

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar vad lilla Moona hade sagt? :crazy:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns hur många som helst...

Tortyr i åratal. Fängelse, typ thailändskt i 40 år osv osv.

Värsta tortyren jag kan tänka mig=en bild av Palmä och Jugholt överallt där jag rör mig!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
oavsett vad man har gjort eller inte gjort så är det inte rätt oavsett var man bor i världen så skall döds straff inte få finnas, det är inte humant att det överhuvudtaget finns länder som fortfarande har det kvar, livstidstraff är det som accepteras i dem flesta av jorden länder, dödsstraffen avskaffas i fler o fler länder .det är så jä..s lätt att tycka att det där med dödsstraff är bara rätt ! bara man själv inte är drabbad av det elller man har någon anhörig som blir dömd för det,

 

Sannolikt hade hans 4,3kilo skit dömt någon till döden och sannolikt slagit sönder någon/några familjer också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Värsta tortyren jag kan tänka mig=en bild av Palmä och Jugholt överallt där jag rör mig!

Sådana petitesser kan man vänja sig vid...

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, mittåt. Jag läste fel, men om nu en svensk PK-person hade beordrat domaren  så hade det väl handlat om max 2 års fängelse med möjlighet till benådning efter 1 år ?

Jag avskydde Sverige i många år även när jag levde där, men eftersom jag inte hade något alternativ förrän jag började närma mig pensionsåldern så blev jag kvar.

Och jo, jag tänker förtsätta att tala om vad jag tycker, inte bara om Sverige utan även om andra saker.

Jag tillhör nämligen dem som gillar folk som ställer sig upp och säger vad de tycker istället för att snacka skit bakom ryggen.

 

 

Varför inte tillämpa samma logik som vid sexköp, olagligt att köpa men lagligt att sälja, typ...

 

Då försvinner drogproblemen, och denna man hade varit en fri man.

Link to comment
Dela på andra sajter

Debatten om dödsstraff handlar inte om var gränsen för dess tillämpning (mord, narkotikabrott, högförräderi etc.) går utan principer i en civiliserad rättsstat.

 

Till dessa principer hör att staten, och inte någon annan för den delen, har rätten att ta en människas liv.

 

Eller för att uttrycka det juridiskt: att själv begå ett brott som dess medborgare bestraffas hårt för.

 

När staten dödar då legaliseras i själva verket mord i samhället. Detta vore en ohållbar motsägelse i en rättsstat, bortsett från de humana aspekterna.

 

Dödsstraffets avskräckande effekt är mycket omdebatterad och experterna betvivlar dess förebyggande värde. Tvärtom visar tillgänglig statistik att tex mordfrekvensen tom ligger högre i länder som tillämpar dödsstraff för mord.

 

"Du skall icke dräpa!" gäller således också för staten och utan några som helst villkor.

 

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Debatten om dödsstraff handlar inte om var gränsen för dess tillämpning (mord, narkotikabrott, högförräderi etc.) går utan principer i en civiliserad rättsstat.

 

Till dessa principer hör att staten, och inte någon annan för den delen, har rätten att ta en människas liv.

 

Eller för att uttrycka det juridiskt: att själv begå ett brott som dess medborgare bestraffas hårt för.

 

När staten dödar då legaliseras i själva verket mord i samhället. Detta vore en ohållbar motsägelse i en rättsstat, bortsett från de humana aspekterna.

 

Dödsstraffets avskräckande effekt är mycket omdebatterad och experterna betvivlar dess förebyggande värde. Tvärtom visar tillgänglig statistik att tex mordfrekvensen tom ligger högre i länder som tillämpar dödsstraff för mord.

 

"Du skall icke dräpa!" gäller således också för staten och utan några som helst villkor.

 

//Singha711

Dvs inget nytt och min ståndpunkt kvarstår:

Dödstraff är mera humant än tortyr, långvariga fängelsestraff, hagelbössa mm. som vore betydligt lämpligare för vissa typer av brott.

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Hej.

Man behöver inte vara en svensk PK person för att vara emot dödsstraff.

Dom flesta västerländska demokratierna har inte dödsstraff.

Amnesty International som är en hyfsat välrenommerad organisation motsäger sig dödsstraff.

Finns en FN-resolution undertecknad av 110 länder som motsäger sig dödsstraff.

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
Enligt en nyhetssida som man inte ska länka till på MPR så låg baren i Pattaya, vad baren hette står det inget om.

 

Får man inte länka till Expressen ???

Link to comment
Dela på andra sajter

Han hade fått dödsstraff i sitt hemland också.Varför bry sig om denna idi*t.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Debatten om dödsstraff handlar inte om var gränsen för dess tillämpning (mord, narkotikabrott, högförräderi etc.) går utan principer i en civiliserad rättsstat.

 

Till dessa principer hör att staten, och inte någon annan för den delen, har rätten att ta en människas liv.

 

Eller för att uttrycka det juridiskt: att själv begå ett brott som dess medborgare bestraffas hårt för.

 

När staten dödar då legaliseras i själva verket mord i samhället. Detta vore en ohållbar motsägelse i en rättsstat, bortsett från de humana aspekterna.

 

Dödsstraffets avskräckande effekt är mycket omdebatterad och experterna betvivlar dess förebyggande värde. Tvärtom visar tillgänglig statistik att tex mordfrekvensen tom ligger högre i länder som tillämpar dödsstraff för mord.

 

"Du skall icke dräpa!" gäller således också för staten och utan några som helst villkor.

 

//Singha711

 

Jag kan delvis hålla med dej, men i vissa fall har den dömda definitivt förverkat sin rätt att vistas ute i samhället och jag är inte intresserad att betala för livslång inlåsning!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Det har med all önskvärd tydlighet framgått här på MPR att jag måste tycka rätt. Jag skall vara inihelvete tacksam för att jag får förmånen att betala skatt i skatteparadiset Sverige och i övrigt skall jag knipa käft.

 

 

Ja, övriga medlemmar som betalar för sig har all rätt att uttrycka sig som dom vill.

Men eftersom du är sponsrad av övriga deltagare så bör du tycka det dom tycker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, övriga medlemmar som betalar för sig har all rätt att uttrycka sig som dom vill.

Men eftersom du är sponsrad av övriga deltagare så bör du tycka det dom tycker.

 

Betalar ?

Är det inte du som vid ett flertal tillfällen skrivit att du har betalt för att vara här på MPR och ställa till oreda ?

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Betalar ?

Är det inte du som vid ett flertal tillfällen skrivit att du har betalt för att vara här på MPR och ställa till oreda ?

Ja vi betalar ju skatt,FULL SKATT!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Betalar ?

Är det inte du som vid ett flertal tillfällen skrivit att du har betalt för att vara här på MPR och ställa till oreda ?

 

 

Jag uttrycker arbetsgivarens åsikter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja är man så dum!

Att man försöker smuggla i fel land.

Så får man ta sitt straff.

 

Syns att han inte åkte i Singapore.

 

Där går det snabbt till repet.

 

 

 

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag uttrycker arbetsgivarens åsikter.

 

Surin P3 skickar ut dokument med jämna mellanrum som beskriver vad du skall tycka ?

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...