Jump to content
IGNORERAD

Android rules


acarls

Recommended Posts

  • Svar 2,3k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    272

  • andrejsdenruskige

    140

  • Tallviking

    123

  • Sid

    100

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Android är ett öppet OS... på alla fel sätt!

Herr Chang har talat.

Så ett slutet OS är bättre, skulle vara trevligt om du kunde utveckla tankarna lite. Nåt man inte kan se in i, är säkrare är nåt man kan se in i (om man ids och har kunskapen).

Då gillar du Windows åxå antar jag? OSX är ju till del baserat på Darwin och alltså XGNU. Så det är förkastligt. Lustigt, men vafan... jag fattar inte nåt av märkeshysterin i alla fall. Jag använder en telefon som gillar mig och jag gillar den.

Men det kanske finns ett rätt sätt, the apple way - det har jag inte fattat än.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Så ett slutet OS är bättre, skulle vara trevligt om du kunde utveckla tankarna lite. Nåt man inte kan se in i, är säkrare är nåt man kan se in i (om man ids och har kunskapen).

Då gillar du Windows åxå antar jag? OSX är ju till del baserat på Darwin och alltså XGNU. Så det är förkastligt. Lustigt, men vafan... jag fattar inte nåt av märkeshysterin i alla fall. Jag använder en telefon som gillar mig och jag gillar den.

Men det kanske finns ett rätt sätt, the apple way - det har jag inte fattat än.

Ja, enligt min mening finns det flera fördelar med ett så kallat slutet OS. Vad gäller Android så kan både tillverkare och operatörer gå in och pilla i koden från Google innan den når konsument. Apple tillåter icke detta med iOS. En konsekvens av detta är att Apple snabbt kan uppdatera iOS hos alla sina användare, med Android går det betydligt trögare om det ens går överhuvudtaget. Google är maktlösa, man kan tillhandahålla exempelvis fixar av säkerhetshål, men sedan måste både tillverkare och operatörer anpassa dessa fixar för just sin variant av Android. Och det är man inte alltid så pigga på att göra... mer intressant att lägga resurser på att utveckla nya mobiler!

Vi kan ju se att iOS 8 knappt ett år efter lansering nu finns installerat på 85% av alla iPhone som är i drift. Motsvarande siffra för Android Fjolliflop som också lanserades för knappt ett år sen är 18%. Google har nyligen presenterat sin fix av det senaste allvarliga säkerhetshålet i Stagefright, en fix som kan endast kan installeras på 2,6% av de Androidmobiler som är i drift nu. Resten får väl klara sig utan...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja ja, nu har man söpt en Samsung Galaxie S6 och försöker lära sig allt! Tex spruta in bilder på pc,n går inte! Windows phone var det skit enkelt med, i med sladden och bilderna satt där!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja ja, nu har man söpt en Samsung Galaxie S6 och försöker lära sig allt! Tex spruta in bilder på pc,n går inte! Windows phone var det skit enkelt med, i med sladden och bilderna satt där!

Meh, kör in sladden och slå igång telefonen om den inte är igång. Kommer upp en fråga på telefonen om du vill ansluta datorn (ja är ett bra svar). Efter det så får du upp en fråga på PCn om du vill synka (ja är vettigt även här).

Lyckas jag som hatar telefoner så skall det väl vara själva fan om inte alla andra lyckas åxå

Men du har ju en nyare telefon än jag, kan vara så att det bara dyker upp en "gaffel" högst upp på telefonen, dra ner den skärmen (svep med fingret från toppen och nedåt) så dyker den menyn upp.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja ja, nu har man söpt en Samsung Galaxie S6 och försöker lära sig allt! Tex spruta in bilder på pc,n går inte! Windows phone var det skit enkelt med, i med sladden och bilderna satt där!

Skulle inte skada att ladda hem instruktionsboken och läsa hur man gör.

Enklare än att prova sig fram och svära över att det vill sig inte.

Det är faktisk mycket enkelt att föra över filer, bilder och musik från dator till telefonen och tillbaka.

Dra och släpa. Behövs inte ens att använda kabel. men det kräver att man läser på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja ja, nu har man söpt en Samsung Galaxie S6 och försöker lära sig allt! Tex spruta in bilder på pc,n går inte! Windows phone var det skit enkelt med, i med sladden och bilderna satt där!

Jag har nu en Galaxy S6 sedan ca 6 månader och hade tidigare en S5.

Båda telefonerna har låst sej och fått återställas till fabriksinställning med följd att jag har tappat all data i lurarna. Jag har också lärt mej att skall man ha en Galaxy med Android så skall man vara väldigt intresserad av att pilla och pula med alla möjligheterna som finns. Min fru och några vänner har iPhonelurar och upplever dessa som lite tråkigare än Galaxyn men enklare och säkrare att handha.

Jag kommer nu att överlåta S6:an till min fru (hon får då både iphone 5 och Galaxy S6) och köpa mej en iphone6+.

 

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har nu en Galaxy S6 sedan ca 6 månader och hade tidigare en S5.

Båda telefonerna har låst sej och fått återställas till fabriksinställning med följd att jag har tappat all data i lurarna. Jag har också lärt mej att skall man ha en Galaxy med Android så skall man vara väldigt intresserad av att pilla och pula med alla möjligheterna som finns. Min fru och några vänner har iPhonelurar och upplever dessa som lite tråkigare än Galaxyn men enklare och säkrare att handha.

Jag kommer nu att överlåta S6:an till min fru (hon får då både iphone 5 och Galaxy S6) och köpa mej en iphone6+.

 

Bra val! Men du ska kanske avvakta lite, Apple förväntas presentera iPhone 6s 9 september. Om inte annat sänker man nog priset på iPhone 6 då.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra val! Men du ska kanske avvakta lite, Apple förväntas presentera iPhone 6s 9 september. Om inte annat sänker man nog priset på iPhone 6 då.

Herr Chang har talat.

Tack för rådet!

Vill göra ett tillägg till mitt förra inlägg:

Vill man ändå köpa en Galaxy, så råder jag svenskar att köpa den i Sverige och inte i Thailand!! Galaxylurarna som finns att köpa här är avsedda för den thailändska marknaden vilket bl a innebär att de är fulla av en massa skräp på thailändska och även om man skulle lyckas radera allt detta, så kommer det hela tiden nytt skit på thai (vetefan hur det går till).

Inte ens svenska språket finns med på språklistan i fabriksinställningen, utan det måste man be om att särskilt få ladda ner.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

 
Designpatent på Iphone ogiltigförklarat

Öppnar upp för en ny omgång i den seglivade patenttvisten mellan Apple och Samsung.

Det amerikanska patentverket har valt att ogiltigförklara ett av patenten som bidrog till att Samsung dömdes att betala ett rekordstort skadestånd till Apple häromåret.

Patentet i fråga handlar om designen på den första modellen av Iphone som lanserades 2007. Enligt patentverkets nya bedömning borde ansökan aldrig ha beviljats i första taget, detta då liknande design har använts i tidigare produkter.
 Iphone
Beskedet lär tilltala Samsungs advokater som nu väntas överklaga den fällande domen till USA:s högsta domstol.

IDG News
 
 

Copyright © 1996-2015 International Data Group AB

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, fast Samsung uppvisar sjunkande vinst för femte kvartalet i rad.

Karma is a bitch.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, fast Samsung uppvisar sjunkande vinst för femte kvartalet i rad.

Karma is a bitch.

Herr Chang har talat.

Och jag har en sketen telefon av märket Samsung som funkar utmärkt för mig. Om sen företaget Samsung visar sjunkande vinstsiffror för femte kvartalet i rad rör mig faktiskt inte i ryggen, borde det göra det ?

 

Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och jag har en sketen telefon av märket Samsung som funkar utmärkt för mig. Om sen företaget Samsung går i förlust för femte kvartalet i rad rör mig faktiskt inte i ryggen, borde det göra det ?

 

Fritz..

Förvisso inte, om du inte mot förmodan äger aktier i Samsung.

Min enda poäng, som troligen inte framgick, är att detta är en så kallad pyrrhusvinst för Samsung. Man kan kanske lyckas slinka undan att betala en större del av skadeståndet man dömdes att betala, men det går inget vidare för Samsung på mobilmarknaden... och då förlorar man betydligt större belopp.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förvisso inte, om du inte mot förmodan äger aktier i Samsung.

Min enda poäng, som troligen inte framgick, är att detta är en så kallad pyrrhusvinst för Samsung. Man kan kanske lyckas slinka undan att betala en större del av skadeståndet man dömdes att betala, men det går inget vidare för Samsung på mobilmarknaden... och då förlorar man betydligt större belopp.

Herr Chang har talat.

Okki Dokki, jag trodde att tråden handlade om fördelar respektive nackdelar för oss användare av olika märken på " telefoner " och inget annat. Pyrrusvinster var dock ett nytt uttryck för mig,hehe.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, enligt min mening finns det flera fördelar med ett så kallat slutet OS. Vad gäller Android så kan både tillverkare och operatörer gå in och pilla i koden från Google innan den når konsument. Apple tillåter icke detta med iOS. En konsekvens av detta är att Apple snabbt kan uppdatera iOS hos alla sina användare, med Android går det betydligt trögare om det ens går överhuvudtaget. Google är maktlösa, man kan tillhandahålla exempelvis fixar av säkerhetshål, men sedan måste både tillverkare och operatörer anpassa dessa fixar för just sin variant av Android. Och det är man inte alltid så pigga på att göra... mer intressant att lägga resurser på att utveckla nya mobiler!

Vi kan ju se att iOS 8 knappt ett år efter lansering nu finns installerat på 85% av alla iPhone som är i drift. Motsvarande siffra för Android Fjolliflop som också lanserades för knappt ett år sen är 18%. Google har nyligen presenterat sin fix av det senaste allvarliga säkerhetshålet i Stagefright, en fix som kan endast kan installeras på 2,6% av de Androidmobiler som är i drift nu. Resten får väl klara sig utan...

Herr Chang har talat.

men android är väl inte helt öppet om så varför rootar många sina androidmobiler ?!?

För mycket är lagom

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä Nacka vet ja Tokia, dä e grejer för oss smeder! :look_down:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

men android är väl inte helt öppet om så varför rootar många sina androidmobiler ?!?

För att bli av med mobiltillverkarens bloatware samt köra ett helt rent Android eller nån annans Rom. Jag har inte rootat mina senaste två telefoner då jag inte känt att jag behövt det. Sen så rootar andra för att köra senaste Androidmodellen då dom inte får fler uppdateringar från tillverkarna av mobilen. 

Ändrades av wUThai
Link to comment
Dela på andra sajter

Okki Dokki, jag trodde att tråden handlade om fördelar respektive nackdelar för oss användare av olika märken på " telefoner " och inget annat. Pyrrusvinster var dock ett nytt uttryck för mig,hehe.

 

Fritz..

Hmm... jag förstår din inställning. Till saken hör dock att Tallviking plötsligt kände sig tvungen att publicera något han läst.

Jag föreslår att du riktar eventuell kritik mot honom.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Android reglar sisådär. 

Alla är unix derivat. 

Ganska osexigt. 

Open vms derivat skulle vara kung. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Android reglar sisådär. 

Alla är unix derivat. 

Ganska osexigt. 

Open vms derivat skulle vara kung. 

 

Ett intressant uttalande. Du får gärna förklara lite närmare vad som är så bra med OpenVMS?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...